2015-11-14, 11:11
Citat:
Ursprungligen postat av MoralMoral
terkommer till detta.

8 Musslor med Automatvapen ddar ca 80 plus skadar ett antal i konserthuset. De sprnger sig sjlva med

Allts. Hur kan inte flera dtt?

Folk drar sig undan och trycks ihop och blir en slags kttmur? Men jag hller med utan att veta hur befolkad konserten var.
Citera
Medlem
Glauciuss avatar

Citat:
Теракт в парижском театре "Батаклан" произошел во время концерта рок-группы Eagles Of Death Metal. Среди погибших есть один человек из состава этой группы, сообщает NBC.

РИА Новости http://ria.ru/world/20151114/1320262...#ixzz3rSXLb4OF

Terrorist attack in a Paris theater "Bataklan" occurred during a concert rock band Eagles Of Death Metal. Among the dead there is one person in this group, according to NBC.

En av bandmedlemmarna verkar ha dtt i samband med attacken.
Citera
Medlem
Schlaktarnns avatar
Det enda alternativet jag ser nu r att Frankrike gr med fullkraft mot terrorgrupper bde utomlands och inom Frankrikes grnser

De mste stta in militr och rensa i omrden som Saint-denis,Bobigny etc.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Notera att Hollande att terrorddet r "An act of war". Vi fr se om Frankrike bokstavligen ser det som en krigsfrklaring och av vilket land.
Vgar man hoppas p fullskalig insats via marktrupp mot hela is i bde syrien o irak?

Vore slutet fr dessa frbannade terrorister, frankrike klarar vad usa backade ur enligt mig.
Citera
Bannlyst
Hr r videon jag pratade om. Sprids p twitter just nu.

Citat:
#ISIS threatens #France in this undated video circulated in internet. #ParisAttacks http://goo.gl/txkgX8

https://onedrive.live.com/?authkey=!...d=root&o=OneUp

Dom fortstter att hetsa Frankrike, snlla ngon. Ngot sger mig att det inte r ver n.

Och jag vet att det hr inte hr hemma i trden, men dom har typ senaste kamerorna med vrldens bsta bild verkligen. r det oljan som betalar eller vad det dom?
Citera
Medlem
MoralMorals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Glm inte att mnga r skadade. Dessutom var det ju kaos. Folk flydde via ndutgngar, hngde ut genom fnstren och gmde sig p andra stt. Kan tnka mg att flertalet ven kastade sig ned och "spelade dda". Planen var nog ocks att sjlvmordsbombandet skulle f fler att stryka med, men att bomberna var fr klena?

Jojo, absolut. Men det blir ju panik och f kan ha tnkt klart. Ytan r ganska liten.

Tycker bara det r lite mrkligt. Tnker p nr tjetjenerna gjorde ddet p bion eller vad det var, han ensamma galningen, bstman mrdaren, i USA osv.
Citera
2015-11-14, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av booja
Hollande verkar vara p krigsstigen. Hur tror ni detta kommer fortlpa, kommer Frankrike och vst g in hrt militrt efter detta?

Blir nog nattliga verlggningar dr en hrd militr strategi diskuteras. I vrsta fall blir det dock bara fackeltg och plakat med orden "vi r inte rdda". Typ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av booja
Hollande verkar vara p krigsstigen. Hur tror ni detta kommer fortlpa, kommer Frankrike och vst g in hrt militrt efter detta?

Det skulle vara om Frankrike med allierade gr in med marktrupper i Syrien och rensar upp i knen, frn luften tror jag inte de kan gra s mycket mer n de redan gr.

Sen mste de gra ngot t muslimerna i frorterna men det r en helt annan frga...
Citera
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Om alla mnniskor behandlas med respekt och fr samma mjligheter till studier och jobb s blir det ingen grogrund fr rekrytering till IS ,att flyktingar som kommer till Sverige skulle ska sig till IS det frsta de gr r befngt.
Suck.. Problemet r ju om du tillhr en religion som anser att du r herrefolket och alla de andra r de otrogna och mindre vrda dig. D blir det liksom problem nr man upptcker att man har ett beroende (ekonomiskt, samhlsnormiskt) mot det mindre vrda folket. Man knner sig nretryckt eftesom religionen sger att du r bttre men den uppenbara verkligheten r en annan. Dr brjar man rationalisera om anledningar till detta. Det r en bra grogrund till rasism och sociala klyftor. Myten om mngkulturens frtrflighet br vl vara sprckt 100ggr om vid det hr laget...

Sluta spotta floskler och anvnd hjrnan och tnk istllet. Med lite grundlggande psykologi, religionskunskap och biologi s r de hr grejerna inte s svra att frst.

Men mer till sak, det verkar lskigt att dom r s pass samordnade nu. Undrar hur planeringen har skett mellan grupperna och hur alla kunde hlla tyst. Varfr har inte Eropas och USAs avlystningssystem kunnat vrja detta, det var vl drfr de frklarade fr oss att vran integritet mste begrnsas.
Citera
2015-11-14, 11:13
Medlem
Dr_Dollars avatar
r det bekrftat att IS tagit p sig attentatet..?
Citera
Medlem
Jo det blir det, kommer alltid finnas mnniskor med smre frutsttningar, svagare intellekt (dig sjlv exempelvis), motstridigheter och olika vrderingar. Verkar drf helt ologiskt att lta mnniskor som inte alls har ngon regional anknytning till Sverige (eller europa fr den delen), frdas likt lemmeltg ver halva klotet fr att bostta sig p en plats dr dom inte hr hemma. Dom talar ett annat sprk, har andra vrderingar, tnker, resonerar annorlunda och ser annorlunda ut. Naturlig invandring av kompetent arbetskraft r bra, men inte stora mngder grshoppssvrmar som suger resurserna ur platserna dom kommer till. Detta fder motsttningar och mnniskor fr lida.
Citera
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Vaknade precis till rubrikerna. Fy fan. r inte ofta jag berrs av elndesrubrikerna nufrtiden - det r ju s jvla mycket skit som hnder, hela tiden - men den hr knns i magen. Kan dock inte riktigt precisera om det r oro eller en avgrundsdjup vrede jag knner. Lutar t det senare. Nr ska vstvrlden ta av silkesvantarna? Brjar bli lite vl mnga strre attentat p kort tid nu, med frst det ryska planet och nu det hr.

Skicka in B-52orna och gr en glasken av hela jvla kalifatet.

Jag lste nyss i en Norsk tidning att Frankrike svarat att attackerna kommer besvaras skoningslst. Frgan r bara hur?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in