2015-11-14, 09:59
Medlem
IS-anhängare hyllar nu dåden:

Citat:
Anhängare till terrorgruppen IS hyllar de blodiga attentaten i Paris. Men hittills har ingen gruppering tagit på sig ansvaret från officiellt håll.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/is-...ociala-medier/
Citera
2015-11-14, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Tror ni att terroristerna vid Stade de Framce inte visste att det ändå är ganska hög säkerhet på arenor, och att de trodde att de bara kunde gå in utan visitering? Det hade ju varit "smartare" att spränga sig utanför arenan innan/efter matchen än under den om man vill döda så många som möjligt.
Jag tror nog mycket väl att det skulle smälla i början/slutet av matchen, men nånting gick snett.
Citera
2015-11-14, 10:00
Medlem
Die.young.4evers avatar
Ja det klart det bara det civilafolket som blir drabbade!! Vad ska DU och JAG kunna göra!!!! Vi har inga vapen, ingen utbildning eller rätt information om vad som hänt eller händer. Bara hörde luddigt på tv att från fotbollsmatch i går att när det smällde så var det någon jävla höjdare där som säkerhetspersonalen tog i säkerhet! Medans du och jag och alla vanliga människor stod kvar å undra vad som hänt! Det är en SJUK värd vi lever i på alla sätt!!!
Citera
2015-11-14, 10:00
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Bör väl finnas filmer inifrån klubben? Under en rockkonsert brukar ju dom flesta ha mobilkamerorna framme.

Detta klipp är den bästa än så länge i tråden från Paris som postades tidigare, varning för starka scener.

http://www.lemonde.fr/attaques-a-par...5_4809495.html
Citera
2015-11-14, 10:01
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Bör väl finnas filmer inifrån klubben? Under en rockkonsert brukar ju dom flesta ha mobilkamerorna framme.
konstigt nog dyker det sällan upp mobilfilmer från händelser som klassas som terrorbrott. Samma sak vid attacken mot tidningen Paris. minimalt med utomstående filmer.
I vanliga fall filmar folk ALLT.
Citera
2015-11-14, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noto
Jag tror nog mycket väl att det skulle smälla i början/slutet av matchen, men nånting gick snett.

Jag tror nästan de ville ta sig in på matchen.
Tänk själv på all publicitet ifall de lyckas smälla sig själva inför tv kameror samt flera 10.000 åskådare.
Med tanke på alla videos dom gör (även allt annat), så bygger ju deras terrorism oerhört mycket på fruktan.
Citera
2015-11-14, 10:02
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Vad jag förstår så sprängde sig terroristerna när polisen stormade. Vad då terroristerna befann sig i förhållande till publiken känner jag inte till.

Vad jag läst så sköts terroristerna ihjäl vid stormningen av Bataclan och att bomber ska ha kastats mot publiken av terroristerna.
Citera
2015-11-14, 10:03
Medlem
Citat:
Tror ni att terroristerna vid Stade de Framce inte visste att det ändå är ganska hög säkerhet på arenor, och att de trodde att de bara kunde gå in utan visitering? Det hade ju varit "smartare" att spränga sig utanför arenan innan/efter matchen än under den om man vill döda så många som möjligt.
Det verkar som en aktion som gått lite åt helvete, ja. Jag tror det är den mänskliga faktorn som på nått sätt satt käppar i hjulet. Problem med transporter? Tog fel på matchstartstid? Okunskap om säkerheten? Finns alltid massa småsaker som kan gå fel.
Citera
Medlem
Citat:
Vad fan dilla du om? Terroristerna sprängde sig utanför Stade de France med förhoppningen om att arenan därefter skulle utrymmas, då fler självmorsbombare väntade utanför. Lyckligtvis så blev det inte så.
Citera
Medlem
Towans avatar
När tror ni man beslutat om huruvida Sverige - Danmark ska spela?
Citera
2015-11-14, 10:04
Medlem
Storus Pittuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Philippe de Villiers har i sin tweet lanserat (eller i varje fall gett spridning åt) uttrycket mosqueïsation, vilket jag tycker förtjänar en svensk form.

Moskéfieringen är dagens nya ord. Om en liten stund kommer en Google-sökning på moskéfiering att leda till denna tråd.
Stämmer!
https://www.google.se/search?sclient....0.PH6mT67pcos
I nästa upplaga av SAOL?
/SP
Citera
2015-11-14, 10:04
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daB32167
För det första; ska vi bannlysa de otaliga flyktingar som tar sig hit i flykt från krig och förföljelse för att ÅTTA (!) personer gjort något fruktansvärt? Du tror alltså på fullaste allvar inte att dessa personer, som ska göra en sista sak innan de dör, kan ta sig till Europa på något annat sätt? Herregud.

För det andra, vad är det för jämförelse? Jag kan ju lika gärna säga: ska vi förbjuda alla svenskar att åka utomlands för att några få pedofiler åkt till Thailand? Den typen av liknelser går ju att konstruera hur man vill.

Du är inte medveten om att vi fördömer och lagför pedofiler här i sverige?

Hoppas att poliser nu lärt sig att det bästa är att direkt gå in för anfall.
Att vänta verkar vara helt fel taktik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in