2015-11-14, 09:52
Medlem
ColaKexs avatar
Följde tråden långt in på natten och minns att jag läste någonstans att terroristerna ska ha kastat bomber mot publiken inne på Bataclan? Stämmer detta? Om så är fallet borde väl betydligt fler dödats?
Citera
2015-11-14, 09:53
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyash
liter mer på RT än CNN och BBC

Speciellt i detta fall. Putin har inget att förlora på att få väst att framstå som naiva och korkade.
Citera
2015-11-14, 09:53
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
På grund av terrorattentaten i Paris har även regeringarna i Belgien, Tyskland och Storbritannien samlats för nationella krismöten.

tror knappast att det hjälper att ha dessa "möten"
terrorismattacker som denna kan inte bekämpas med "skarpt formulerade fördömanden" i ett uttalande

verkar fortsatt komma olika uppgifter om hur många dödade och skadade som är resultatet av nattens attack
"Minst 127 personer är döda och omkring 180 personer är skadade varav 80 allvarligt."
Citera
2015-11-14, 09:54
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Följde tråden långt in på natten och minns att jag läste någonstans att terroristerna ska ha kastat bomber mot publiken inne på Bataclan? Stämmer detta? Om så är fallet borde väl betydligt fler dödats?

Vad jag förstår så sprängde sig terroristerna när polisen stormade. Vad då terroristerna befann sig i förhållande till publiken känner jag inte till.
Citera
2015-11-14, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Righteous36
Jag kan inte föreställa mig hur man känner sig i en sån situation. Men ponera då att det var 1000 personer i konserthuset - hade de tillsammans kunnat övermanna terroristerna?
Man tänker ofta inte så rationellt. Det hänger samman med din första mening. Flyktmekanism blir ofta dominerande.
Citera
2015-11-14, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Righteous36
Jag kan inte föreställa mig hur man känner sig i en sån situation. Men ponera då att det var 1000 personer i konserthuset - hade de tillsammans kunnat övermanna terroristerna?
Går, går det väl. Men det kräver nog att folk är beredda att offra sig själva i värsta fall, inte får panik och dessutom kan samarbeta med andra (förmodligen okända).

Det gick ju att stoppa terroristen på tåget men då var det väl en civil fransman och tre tränade amerikanska soldater som gjorde det?
Citera
2015-11-14, 09:55
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daB32167
Framförallt är det ju just dessa terrorister som människorna flyr ifrån. Så jävla korkat att skylla terrorbrotten på flyktingarna, de är ju de första offren för terroristerna.

Jo, men då skall man ju försöka hjälpa dem på plats. Inte ta hit delar av problemet för då har vi problem både här och där de kommer ifrån.

Det är som att det brinner i småland, skall då brandkåren åka och hämta en brinnande gren och tända eld på en dunge i närheten av brandstatationen och tro att om de släcker den elden så kanske elden i småland också slocknar?

Pissidioti!
Citera
2015-11-14, 09:56
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Vad jag förstår så sprängde sig terroristerna när polisen stormade. Vad då terroristerna befann sig i förhållande till publiken känner jag inte till.

Polisen skulle ju ha sprutat in gas som ryssarna gjorde.
Citera
2015-11-14, 09:56
Medlem
Ratis avatar
Bör väl finnas filmer inifrån klubben? Under en rockkonsert brukar ju dom flesta ha mobilkamerorna framme.
Citera
2015-11-14, 09:57
Medlem
Axells avatar
Tror ni att terroristerna vid Stade de Framce inte visste att det ändå är ganska hög säkerhet på arenor, och att de trodde att de bara kunde gå in utan visitering? Det hade ju varit "smartare" att spränga sig utanför arenan innan/efter matchen än under den om man vill döda så många som möjligt.
Citera
2015-11-14, 09:58
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Jo, men då skall man ju försöka hjälpa dem på plats. Inte ta hit delar av problemet för då har vi problem både här och där de kommer ifrån.

Det är som att det brinner i småland, skall då brandkåren åka och hämta en brinnande gren och tända eld på en dunge i närheten av brandstatationen och tro att om de släcker den elden så kanske elden i småland också slocknar?

Pissidioti!

fattar inte din jämförelse

ont: hur många terrorister var inblandade?
Citera
2015-11-14, 09:58
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Polisen skulle ju ha sprutat in gas som ryssarna gjorde.

Tog väl ändå ett tag innan de fattade det beslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in