2015-11-14, 23:05
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har du någonsin hört talas om begreppet urdragning? Den ensamme polismannen skyddar övriga polisers omgruppering.

Det här kan omöjligt stämma, poliserna blir mål för en skur från en AK47:a och reagerar instinktivt. Man får ju själv bestämma om man tycker dom agerade fegt, det är som någon sa, bättre to live and fight another day, sen kan det vara så att dom skjuter tillbaka, bara att man ser inte det så bra i videon.

Edit: det kan vara så att sista polisen stod kvar, men dom reagerade instintivt, man får tycka att det är fegt, det har man rätt till.
Citera
2015-11-14, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Frugan sitter å kollar på ryskmedia, hittade en user som postat lite nyhetssändningar youtube.com/user/ASaxxxrok andra uppifrån innehåller nya delar för mig... Synd jag inte fattar ryska bara, men dessa kanske redan finns i tråden

Jag klickade på denna länken men den är uppenbarligen något skitsajt med virus eller något. Vad hände nu när jag klickade på den? Kommer jag bli hackad nu? Kan ni banna kommunisten under namnet "plastdunk" som postar virus?
Citera
2015-11-14, 23:06
Medlem
trollgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Man kan konstatera att ISIS inte har en chans när de hamnar i eldstrid med polis eller militär. Noll utbildning. De kan bara döda oskyldiga obeväpnade. Jag undrar fortfarande var de fick tag på dessa ryska vapen de använt.

Använde dem ryska vapen? Vad menar du, har du källa?
Citera
2015-11-14, 23:10
Medlem
RickRozays avatar
Här ser man gränden där polisen blir beskjutna från, det verkar som om dom blev beskjutna från dörren, kan ha vart från nån av över våningarna men, ni får klura ut det

https://www.google.se/maps/@48.86302...8i6656!6m1!1e1

Edit: Här förmodligen samma gränd som flyende sprang ut i och somliga stupade i

https://www.google.se/maps/@48.86283...8i6656!6m1!1e1

Edit2: Det är nog det här fönstret dom tar eld ifrån

https://www.google.se/maps/@48.86298...7i13312!8i6656
Senast redigerad av RickRozay 2015-11-14 kl. 23:13.
Citera
2015-11-14, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
antingen är det så eller så är det helt enkelt så att dom är så pass starka utanför mellanönstern nu att dom vågar ta mark.

Sanningen är att det enda de är kapabla till är terror som drabbar max ett hundratal civila. Skulle man gå in med marktrupper mot dem skulle de vara chanslösa, det är väl därför de inte startar ett regelrätt krig, utan istället satsar på massmord via terror på barer eller i flygplan.

Drogade 15-åringar skickas ut för att utföra attacker i folksamlingar, det är egentligen så patetiskt att man tar sig för pannan, men givetvis är det även obehagligt. Rätt som det är sitter man på fel flygplan eller befinner sig på fel fotbollsmatch och då är man körd om man inte kan rabbla Koranen.
Citera
2015-11-14, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grredo
Jag klickade på denna länken men den är uppenbarligen något skitsajt med virus eller något. Vad hände nu när jag klickade på den? Kommer jag bli hackad nu? Kan ni banna kommunisten under namnet "plastdunk" som postar virus?

Hmmm sorry om det blev nått tok Jag sökte på skrev av adressen‪ från padda som frugan använder.. Sök på usern på youtube... Sorry igen om det blev fel, det var inte mitt uppsåt och kalla mig kommunist för det är lågt...
Citera
2015-11-14, 23:13
Medlem
riskybizzys avatar
Det var ett jäkla surr om polisernas agerande. Nu var det ju "vanliga" poliser som blev beskjutna med automatvapen och inte G.I.G.N eller R.A.I.D som sopar banan med grisar som dessa. De inväntade med all sannolikhet denna förstärkning istället för att riskera en eldstrid med underlägsen utrustning.
Citera
2015-11-14, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Här ser man gränden där polisen blir beskjutna från, det verkar som om dom blev beskjutna från dörren, kan ha vart från nån av över våningarna men, ni får klura ut det

https://www.google.se/maps/@48.86302...8i6656!6m1!1e1

Edit: Här förmodligen samma gränd som flyende sprang ut i och somliga stupade i

https://www.google.se/maps/@48.86283...8i6656!6m1!1e1

Edit2: Det är nog det här fönstret dom tar eld ifrån

https://www.google.se/maps/@48.86298...7i13312!8i6656

Går man "in" på den gränden ser man ju porten massa människor sprang ut från på nån video. Även ser man det fönster en tjej hängde och dinglade från. Då kom alltså terroristerna ut där till slut, kanske för att göra slut på de skadade människor som låg utanför porten och då såg dom poliser vid grändens slut och öppnade eld även mot dom.

Edit: Såg inte din ändring förrns nu.
Citera
2015-11-14, 23:17
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
Är du trög på riktigt?

Nä har du sett andra intervjuer som visar nåt andra får du gärna länka dem.
Citera
2015-11-14, 23:19
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hkkla
Går man "in" på den gränden ser man ju porten massa människor sprang ut från på nån video. Även ser man det fönster en tjej hängde och dinglade från. Då kom alltså terroristerna ut där till slut, kanske för att göra slut på de skadade människor som låg utanför porten och då såg dom poliser vid grändens slut och öppnade eld även mot dom.

Edit: Såg inte din ändring förrns nu.

Det tjocktextade verkar stämma. Det är bara svårt och avgöra om polisens strid skedde före eller efter fritagningen av gisslan.
Citera
2015-11-14, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det handlar enbart om ett inövat uppträdande, den ensamme polisens roll är att skjuta nedhållande eld för att skydda övriga polisers förflyttning. Polisstyrkan gör en urdragning och omgrupperar. Det här förstår alla svenska medborgare som har en militär utbildning, de som inte förstår är förmodligen ynglingar och vänsterpack.

Jag har det inte, men förstod rörelsemönstret rätt väl.
Citera
2015-11-14, 23:22
Tanken svindlar - hur hade det sett ut om krigaren hade tagit sig in på arenan och suttit på sin plats. Är det någon som har en uppfattning om hur mycket kräm de har på sig?

Det är en klen liten tröst att de även den här gången misslyckas till en viss grad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in