2015-11-14, 08:26
Medlem
hashs avatar
Detta är inte oväntat på något sätt.
Frankrike har mest muslimer i Europa och då är det också rimligt att anta att de har flest terrorattacker.
Men det kommer även ske terrorattacker i Tyskland och Sverige framöver, bara en tidsfråga.

Alla muslimer är inte terrorister, men alla terrorister är muslimer.
Detta är en del av den fina mångkulturen 7-klövern vurmar så hårt om, 87% gillar detta i Sverige.

Officiellt vet man inte vilka som har genomfört dessa attacker ännu, men man behöver inte vara någon Einstein för att pussla ihop två pusselbitar.

Alla som är för mångkultur är delansvariga i detta.
Citera
2015-11-14, 08:27
Medlem
Varför ändrar Aftonhoran sin text från +150 döda till nu minst 120 döda??
Citera
2015-11-14, 08:27
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoralMoral
Det finns två entréer invid varandra. Hallen är inte jättestor, typ som en nattklubb modell större.

Sprang de igenom gärningsmännen?

Utgår bara ifrån mig själv, jag hade ju med automateld eller semiautomat sett till att klippa allt i min väg.

Hört talas om nödutgångar, fönster osv?

Några hade tagit sig upp på taket och därefter in i grannbygdnaden genom ett fönster t.ex.
Citera
2015-11-14, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purkenman63
Blir precis som efter en skolskjutning i USA. Det blir allvarliga snack i media och bland politiker i 1v sen är det glömt. Vettefan om något kommer ändras iveuropa även om de lyckas döda tusentals i ett bräde.
Detta är en annan sak. Detta berör varje människa i hela europa eftersom hotet är alltid närvarande och oberäkneligt. Det kan hända på dina barns skola, när ni går på bio eller ska ut och käka. Skadan är redan skedd och frågan är nog bara när nästa attentat sker tyvärr nu när ISIS har tagit på sig attentatet.
Citera
2015-11-14, 08:28
Medlem
Vad tror folk att attackerna hade för syfte? Menar t ex, är det här ett syfte att skrämma upp Europa, för att säkerheten ska skärpas, hålla sig tysta ett tag och sedan när det avvisas som något enskilt, gå in med full kraft på flera mål utspritt över europa, eller kan det vara så att det är den första länken i en kedja av attacker som kommer ske i närtid?

Eller är det bara något mot Frankrike specifikt?

Finns det någon BEKRÄFTAD källa om vilka som ligger bakom? Känner mig väl tvärsäker på att det är IS men sålänge ingen har tagit på sig attacken offentligt är alla spekulationer bara just spekulationer.

Tråden rasar på i extremfart, nästintill omöjligt att hänga med i diskussionerna, ber om ursäkt om detta inlägg stör någon.
Citera
2015-11-14, 08:31
Medlem
Svartfebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate
Enligt nyhetsbyrån RT så har ISIS tagit på sig attackerna.

Jahopp! Återigen frankrike. Varför är frankrike så hårt ansatt av terrorister?
Citera
2015-11-14, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Nej det är inte bekräftat än, men man misstänker ju att IS eller AL Quida som ligger bakom detta.
Det är bekräftat att ISIS ligger bakom. Hörde det nyss på RT.
Citera
2015-11-14, 08:34
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purkenman63
Blir precis som efter en skolskjutning i USA. Det blir allvarliga snack i media och bland politiker i 1v sen är det glömt. Vettefan om något kommer ändras iveuropa även om de lyckas döda tusentals i ett bräde.

Vad ska ändras? Ska man utrota alla med avvikande åsikter ellr hudfärg?
Citera
Medlem
motarbetars avatar
undrar vad Putin tänker i detta läget, jag tror han känner oro för att det kan börja smälla i Moskva nu!
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoralMoral
Det finns två entréer invid varandra. Hallen är inte jättestor, typ som en nattklubb modell större.

Sprang de igenom gärningsmännen?

Utgår bara ifrån mig själv, jag hade ju med automateld eller semiautomat sett till att klippa allt i min väg.

Ett antal som intervjuats i natt sa att de tagit sig ut via nödutgångar. En del smet upp på taket. Andra gömde sig i skrubbar och under ett golv (?).
Citera
2015-11-14, 08:35
Medlem
Soppskottets avatar
Skulle man kunna få en recap på de senaste siffrorna?
Citera
2015-11-14, 08:35
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Varför ändrar Aftonhoran sin text från +150 döda till nu minst 120 döda??

Aftonbladet verka vara i koma. Sidan har ju inte uppdaterats på flera timmar. Expressen verkar åtminstona vara vakna, då t.o.m. kulturtanten Karin Olsson hunnit få in en politisk pamflett som andas oro över islamofobi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in