2015-11-14, 08:26
Medlem
hashs avatar
Detta r inte ovntat p ngot stt.
Frankrike har mest muslimer i Europa och d r det ocks rimligt att anta att de har flest terrorattacker.
Men det kommer ven ske terrorattacker i Tyskland och Sverige framver, bara en tidsfrga.

Alla muslimer r inte terrorister, men alla terrorister r muslimer.
Detta r en del av den fina mngkulturen 7-klvern vurmar s hrt om, 87% gillar detta i Sverige.

Officiellt vet man inte vilka som har genomfrt dessa attacker nnu, men man behver inte vara ngon Einstein fr att pussla ihop tv pusselbitar.

Alla som r fr mngkultur r delansvariga i detta.
Citera
2015-11-14, 08:27
Medlem
Varfr ndrar Aftonhoran sin text frn +150 dda till nu minst 120 dda??
Citera
2015-11-14, 08:27
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoralMoral
Det finns tv entrer invid varandra. Hallen r inte jttestor, typ som en nattklubb modell strre.

Sprang de igenom grningsmnnen?

Utgr bara ifrn mig sjlv, jag hade ju med automateld eller semiautomat sett till att klippa allt i min vg.

Hrt talas om ndutgngar, fnster osv?

Ngra hade tagit sig upp p taket och drefter in i grannbygdnaden genom ett fnster t.ex.
Citera
2015-11-14, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purkenman63
Blir precis som efter en skolskjutning i USA. Det blir allvarliga snack i media och bland politiker i 1v sen r det glmt. Vettefan om ngot kommer ndras iveuropa ven om de lyckas dda tusentals i ett brde.
Detta r en annan sak. Detta berr varje mnniska i hela europa eftersom hotet r alltid nrvarande och oberkneligt. Det kan hnda p dina barns skola, nr ni gr p bio eller ska ut och kka. Skadan r redan skedd och frgan r nog bara nr nsta attentat sker tyvrr nu nr ISIS har tagit p sig attentatet.
Citera
2015-11-14, 08:28
Medlem
Vad tror folk att attackerna hade fr syfte? Menar t ex, r det hr ett syfte att skrmma upp Europa, fr att skerheten ska skrpas, hlla sig tysta ett tag och sedan nr det avvisas som ngot enskilt, g in med full kraft p flera ml utspritt ver europa, eller kan det vara s att det r den frsta lnken i en kedja av attacker som kommer ske i nrtid?

Eller r det bara ngot mot Frankrike specifikt?

Finns det ngon BEKRFTAD klla om vilka som ligger bakom? Knner mig vl tvrsker p att det r IS men slnge ingen har tagit p sig attacken offentligt r alla spekulationer bara just spekulationer.

Trden rasar p i extremfart, nstintill omjligt att hnga med i diskussionerna, ber om urskt om detta inlgg str ngon.
Citera
2015-11-14, 08:31
Medlem
Svartfebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate
Enligt nyhetsbyrn RT s har ISIS tagit p sig attackerna.

Jahopp! terigen frankrike. Varfr r frankrike s hrt ansatt av terrorister?
Citera
2015-11-14, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Nej det r inte bekrftat n, men man misstnker ju att IS eller AL Quida som ligger bakom detta.
Det r bekrftat att ISIS ligger bakom. Hrde det nyss p RT.
Citera
2015-11-14, 08:34
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purkenman63
Blir precis som efter en skolskjutning i USA. Det blir allvarliga snack i media och bland politiker i 1v sen r det glmt. Vettefan om ngot kommer ndras iveuropa ven om de lyckas dda tusentals i ett brde.

Vad ska ndras? Ska man utrota alla med avvikande sikter ellr hudfrg?
Citera
Medlem
motarbetars avatar
undrar vad Putin tnker i detta lget, jag tror han knner oro fr att det kan brja smlla i Moskva nu!
Citera
Medlem
Mnsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoralMoral
Det finns tv entrer invid varandra. Hallen r inte jttestor, typ som en nattklubb modell strre.

Sprang de igenom grningsmnnen?

Utgr bara ifrn mig sjlv, jag hade ju med automateld eller semiautomat sett till att klippa allt i min vg.

Ett antal som intervjuats i natt sa att de tagit sig ut via ndutgngar. En del smet upp p taket. Andra gmde sig i skrubbar och under ett golv (?).
Citera
2015-11-14, 08:35
Medlem
Soppskottets avatar
Skulle man kunna f en recap p de senaste siffrorna?
Citera
2015-11-14, 08:35
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Varfr ndrar Aftonhoran sin text frn +150 dda till nu minst 120 dda??

Aftonbladet verka vara i koma. Sidan har ju inte uppdaterats p flera timmar. Expressen verkar tminstona vara vakna, d t.o.m. kulturtanten Karin Olsson hunnit f in en politisk pamflett som andas oro ver islamofobi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in