Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-19, 13:02
  #265
Medlem
The BlaBlas avatar
Är det någon som har erfarenhet av "Kebab kungen" alt "kungen kebab" på Götgatan bredvid nya Lion bar?

Ibland tycker jag att dom har god kebab men oftast är den..
Citera
2014-09-19, 16:23
  #266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst84
Den jag citerade påstod att kebabkött och fläskkött var snarlikt. Då kebab är nöt är det som att jämföra flintastek (nöt) med bacon (fläsk).

Ja fläskkött kan absolut vara kebab. Då kebab betyder grillat kött så är det inget som säger vad det är för kött. Ska man försöka att "bestämma" vilket kött det är bör det slutligen landa på lamm då det är vanligast.

I sverige är dom två vanligaste fläskkarre och pressat nötkött. På västkusten skulle jag vilja påstå att kebabben nästintill alltid e gjord på fläsk. I stockholm är pressat nötkött vanligast och i malmö är nöt också vanligast även om det blir fler och fler som använder fläsk utan att benämna det gyros.

Edit: stavfel
Citera
2014-09-19, 17:47
  #267
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The BlaBla
Är det någon som har erfarenhet av "Kebab kungen" alt "kungen kebab" på Götgatan bredvid nya Lion bar?

Ibland tycker jag att dom har god kebab men oftast är den..

Är det samma kedja som huserar på Sveavägen mittemot Cafe 60/under två grabbar och ett kök? För den är helt ok för priset (50kr) men går att hitta mycket bättre.
Citera
2015-11-13, 15:56
  #268
Medlem
HotBrunettes avatar
Kebaben idag luktar svett. Unken. Det köper in de billigaste skiten. Det är inte längre nötkött som de luktade och smakade. Nu kryddar dom även själva kebaben vilket dom är helt värdelösa på med svartpeppar och cayne och allt möjligt när de ska smaka rent nötkött. Att äta toapapper är lite nyttigare
Citera
2015-11-13, 17:07
  #269
Medlem
Bombaysapphires avatar
Problemet stavas överetablering, det går tretton kebabhak på dussinet i Sveriges större städer. Detta innebär att för att kunna överleva, så måste kebabhaken konkurrera med billigare priser, vilket innebär sämre råvaror och kompetens. Det här förklarar även varför den godaste kebaben finns i småhålor, i och med att konkurrenterna är färre, så är det möjligt att använda sig av lite mer kärlek i matlagningen.
Citera
2015-11-13, 17:54
  #270
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsfate
Kebaben var jäääävligt saftig och god förut. Nu som sagt är den torr i många ställen... Så smaklös att jag bojkottar kebaben i Stockholm. Åk till Turkiet om ni vill smaka på den godaste kebaben

Men undvik turistfällorna.
Citera
2016-08-16, 19:55
  #271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HotBrunette
Kebaben idag luktar svett. Unken. Det köper in de billigaste skiten. Det är inte längre nötkött som de luktade och smakade. Nu kryddar dom även själva kebaben vilket dom är helt värdelösa på med svartpeppar och cayne och allt möjligt när de ska smaka rent nötkött. Att äta toapapper är lite nyttigare

Förmodligen det bästa inlägget.
Har passerat minst fem år sen jag åt en kebab i Malmö.

Kanske har med deras hygien att göra?
Skämtar lite och inget.
Araberna har inte förmågan att se långsiktigt och att ett bra rykte betalar sig.
Italienarna är stolta över sin matkultur och har exporterat sitt namn till hela världen.
Får be om ursäkt för jag är väldigt toppad. Kommer förmodligen ångra mig att jag inte har slängt datorn i sjön,som jag lovade mig igår morse.
Kontentan av det jag försöker säga att arabernas och dylikt är en resa som du ångrar.
Citera
2016-08-17, 00:40
  #272
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Förmodligen det bästa inlägget.
Har passerat minst fem år sen jag åt en kebab i Malmö.

Kanske har med deras hygien att göra?
Skämtar lite och inget.
Araberna har inte förmågan att se långsiktigt och att ett bra rykte betalar sig.
Italienarna är stolta över sin matkultur och har exporterat sitt namn till hela världen.
Får be om ursäkt för jag är väldigt toppad. Kommer förmodligen ångra mig att jag inte har slängt datorn i sjön,som jag lovade mig igår morse.
Kontentan av det jag försöker säga att arabernas och dylikt är en resa som du ångrar.

Gör ett besök på Malmö Kebab på Amiralsgatan, där snackar vi riktig kebab
Testa en kebab i baguette med vitlök och stark sås. Saftigt och gott kryddat kött.
Inte det där gråa smaklösa resten av Malmös ställen serverar.
Finns tydligen nere vid skeppsbron nu med.

https://blogg.sydsvenskan.se/dygnetr...pa-skeppsbron/
Citera
2018-09-20, 21:22
  #273
Medlem
Haubits77Bs avatar
Testa kebab-hak som använder sig av Järvsö kebab.
Det är en bra leverantör av saftig kebab, och finns runt om i Sverige. Dock är denna kebab lite dyrare, så den lär man inte hitta i Malmö om man säger som så.

Bra tycker jag också att Sibyllas egen kebab är bra (kunde tidigare köpas fryst hos Hemglass.)
Citera
2018-09-20, 22:07
  #274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Testa kebab-hak som använder sig av Järvsö kebab.
Det är en bra leverantör av saftig kebab, och finns runt om i Sverige. Dock är denna kebab lite dyrare, så den lär man inte hitta i Malmö om man säger som så.

Bra tycker jag också att Sibyllas egen kebab är bra (kunde tidigare köpas fryst hos Hemglass.)

Tänkte precis skriva ”testa Järvsö kebab”! De var det första jag kom att tänka på efter att ha läst rubriken. Definitivt saftig och god kebab.
Citera
2018-09-20, 22:33
  #275
Medlem
Åt min första kebab -84. Den var mycket saftig om nu inte minnet spelar mig ett spratt och gör den godare än vad den i själva verket var.
Men jag är nog benägen att hålla med trådskaparen att kvalitén gått ner rent allmänt precis som med pizzor och sibyllaburgare. Ju fler Bladingar desto sämre soppa.
Men här och var finns det bra Kebabhak.
Citera
2018-09-20, 23:02
  #276
Medlem
trailblasers avatar
Om ni bara visste vilket undermåligt kött vissa hak använder sig av.
Kommer ihåg ett inslag på SVT för inte alls för länge sedan där det visade sig att kebaben även innehöll fläskkött, för en icke-muslim är ju inte det hela världen kanske, vad som däremot var skrämmande var att de importerade skitköttet från Rumänien. Ni kan ju tänka er vilken standard man siktar på om man importerar från skithålan Rumänien.

Kommer även ihåg när det uppdagades att kebabkött innehöll bajsrester.

Jag har börjat fråga de pizzorna som jag besöker varifrån köttet kommer ifrån, hälften vet inte ens (eller vill inte svara). Då blir det en Vegitaria eller liknande. Vi måste sätta mer press på dessa ställen. Fråga om ursprung på köttet! Även om du vet att det ej är svenskt så visar du ju iaf att du bryr dig.
__________________
Senast redigerad av trailblaser 2018-09-20 kl. 23:04.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback