2015-11-11, 22:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
Föredrar Sam framför dom alla.

Matchbilden blir förmodligen precis som du säger, ett pressat Sverige med mindre bollinnehav och mycket dansk press mellan mittplan och vårt straffområde.

Just därför vill jag inte se de flesta av de spelare som deltagit i detta eminenta kvalspel......

Bara förnya, förstår rutin på play off resonemanget men kan det verkligen bli sämre?

Sam-Lewicki-Hiljemark-Durmaz

ett sånt svensk mittfält hade jag velat se min åsikt om Durmaz är annan, inte för att han är bra direkt men han har varit en av de mindre dåliga i landslaget senaste året, vad har vi egentligen för vänsteryttrar att experimentera med?
Vänsterkanten är vikt för Emil Forsberg, anser jag. Sam är absolut ett tänkbart alternativ framöver.
Citera
2015-11-12, 15:25
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulsterboy.
Verkar bli Berg med Zlatan. Durmaz, Källström, Lewicki, Forsberg. Olsson- Antonsson (suck) - Granen - Lustigkurre.

Tjänstefel att ta ut Antonsson och inte Wendt om man nu ska gå efter prestationer i den blågula tröjan.
Antonssons positiva ingripande på planen under kvalet kan räknas på en hand, och han var genomusel mot Ryssland/Österrike.
Visserligen är det viktigt med ett samspelt mittlås, dock hade Hamrén kunnat spela in Pontus Jansson eller Filip Helander långt tidigare.
När Kongo inte hinner med med kommer Lewicki att få göra det defensiva grovjobbet i en hel match för att täcka upp för fossilen Källström, stackare.
Citera
2015-11-13, 11:36
Medlem
Mitt förslag på trupp att spela med efter att vi blivit utslagna mot Danmark.

Andreas Isaksson
Patrik Carlgren
Karl-Johan Johnsson
(Kristoffer Nordfeldt om han skulle börja få mer speltid)

Alexander Milosevic
Joseph Baffo
Andreas Granqvist
Filip Helander
Mikael Lustig
Linus Wahlqvist
Oscar Wendt
Ludwig Augustinsson

Oscar Lewicki
Pontus Wernbloom
Oscar Hiljemark
Simon Tibbling
Robin Quaison
Simon Gustafson
Abdulrahman Khalili
Melker Hallberg
Emil Forsberg
Muamer Tankovic
John Guidetti
Zlatan Ibrahimovic

4-1-4-1 defensivt, 4-2-3-1 offensivt

Håller ni med? Vilka har jag glömt att tänka på?
Senast redigerad av PipeyMcGraw 2015-11-13 kl. 11:39.
Citera
2015-11-13, 11:45
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PipeyMcGraw
Mitt förslag på trupp att spela med efter att vi blivit utslagna mot Danmark.

Andreas Isaksson
Patrik Carlgren
Karl-Johan Johnsson
(Kristoffer Nordfeldt om han skulle börja få mer speltid)

Alexander Milosevic
Joseph Baffo
Andreas Granqvist
Filip Helander
Mikael Lustig
Linus Wahlqvist
Oscar Wendt
Ludwig Augustinsson

Oscar Lewicki
Pontus Wernbloom
Oscar Hiljemark
Simon Tibbling
Robin Quaison
Simon Gustafson
Abdulrahman Khalili
Melker Hallberg
Emil Forsberg
Muamer Tankovic
John Guidetti
Zlatan Ibrahimovic

4-1-4-1 defensivt, 4-2-3-1 offensivt

Håller ni med? Vilka har jag glömt att tänka på?
Karl-Johan Johnsson istallet for Robin Olsen? Tankovic ar val inte mycket att ha? Var ar Riccardo Gagliolo?? Marcus Berg?
Citera
2015-11-13, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Karl-Johan Johnsson istallet for Robin Olsen? Tankovic ar val inte mycket att ha? Var ar Riccardo Gagliolo?? Marcus Berg?

Japp, jag väljer Johnsson framför Olsen. Gagliolo är inte bättre än Wendt och Augustinsson kommer definitivt vara bättre om ett par år (om han inte redan är det). Tankovic är inte alls oäven.
Det skulle isf vara Berg istället för Zlatan.
Citera
2015-11-13, 12:05
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Japp, jag väljer Johnsson framför Olsen. Gagliolo är inte bättre än Wendt och Augustinsson kommer definitivt vara bättre om ett par år (om han inte redan är det). Tankovic är inte alls oäven.
Det skulle isf vara Berg istället för Zlatan.
Gagliolo ar i forsta hand mittback. Kan ga in istallet for Baffo.

Edit: Dessutom har du i nulaget bara tre anfallare i truppen (Guidetti, Ibrahimovic, och Tankovic), varav en (Tankovic) ar off. mitt/anfallare snarare an en renodlad striker.

Edit 2: Haller verkligen inte med om att Melker Hallberg ar redo for nagot landslag. Petad i Udinese och utlånad till norska ligan.

Edit 3: Linus Wahlquist bor inte vara landslagsaktuell heller annu. Hellre Poppe Jansson om han borjar fa kontinuerlig speltid. Eller sa klart Gagliolo.
Senast redigerad av BarryHero 2015-11-13 kl. 12:08.
Citera
2015-11-13, 12:08
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Varför ska folk envisas med Milosevic? Han har gjort 73 minuter denna säsongen...

Edit: Fine att folk vill föryngra, men vissa är så åldersfixerade att man helt bortser från speltid och form förstår jag inte.

Sen gör jag säkert samma sak själv, så ska inte gnälla för mycket.
Senast redigerad av Ernst.Hugo 2015-11-13 kl. 12:16.
Citera
2015-11-13, 12:20
Medlem
BarryHeros avatar
Det har kanns som en mer rimlig trupp till VM-kvalet:

Isaksson
Olsen
Nordfeldt

Lustig
M. Johansson
Granqvist
E. Johansson
Gagliolo
J. Olsson
M. Olsson
O. Wendt

Seb. Larsson
Khalili
Lewicki
Hiljemark
Wernbloom
Ekdal
Forsberg
A. Farnerud

Ibrahimovic
Guidetti
Berg
Toivonen
Citera
2015-11-13, 13:48
Medlem
kristofferGs avatar
Tycker mittfältet ser förvånansvärt bra ut. Med undantag för världsmedborgaren Källström . Och möjligtvis Durmaz. Om det nu blir denna uppställning Dvs.
Citera
2015-11-13, 14:40
Medlem
Citat:
Gagliolo ar i forsta hand mittback. Kan ga in istallet for Baffo.

Edit: Dessutom har du i nulaget bara tre anfallare i truppen (Guidetti, Ibrahimovic, och Tankovic), varav en (Tankovic) ar off. mitt/anfallare snarare an en renodlad striker.

Edit 2: Haller verkligen inte med om att Melker Hallberg ar redo for nagot landslag. Petad i Udinese och utlånad till norska ligan.

Edit 3: Linus Wahlquist bor inte vara landslagsaktuell heller annu. Hellre Poppe Jansson om han borjar fa kontinuerlig speltid. Eller sa klart Gagliolo.

Nej, Gagliolo är i första hand vänsterback som kan hoppa in på mittbacksposition.
Wahlqvist är i första hand högerback och bör därmed inte ersättas av vare sig Jansson eller Gagliolo. Wahlqvist borde få chansen, han har gjort det fantastiskt bra hela säsongen och visar en väldig mognad i sitt spel, så jag vill säga att han är redo.
Citera
2015-11-13, 16:01
Medlem
Citat:
Varför har du hakat upp dig så mycket på Gagliolo? Hur många matcher med honom har du sett? Har har ju rätt mycket in och ut ur startelvan i Serie A:s sämsta lag.
Citera
2015-11-13, 16:10
Medlem
Citat:
Nej, Gagliolo är i första hand vänsterback som kan hoppa in på mittbacksposition.
Wahlqvist är i första hand högerback och bör därmed inte ersättas av vare sig Jansson eller Gagliolo. Wahlqvist borde få chansen, han har gjort det fantastiskt bra hela säsongen och visar en väldig mognad i sitt spel, så jag vill säga att han är redo.
Wahlqvist har verkligen framtiden för sig, även om jag tror den är som mittback. Men just nu finns en många högerbackar som jag sätter framför honom.

Förutom Lustig så finns Emil Salomonsson som nog var Allsvenskans bästa högerback i år, Anton Tinnerholm som inte var långt där bakom och som dessutom gjort det bra i CL, Mattias Johansson är en av Alkmaars bästa spelare och var påväg till Premier League i somras och Johan Larsson som är hyllad i Brøndby som en av ligans bästa ytterbackar. Och så får vi inte glömma Emil Krafth troligen går före Wahlqvist i U21-landslaget på tisdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in