2015-11-12, 22:35
Bannlyst
frågan är, om det nu är vittnen varför det inte är signalement på gärningsmannen.

Alla borde veta att ÄR DET SIGNALEMENT är det en svensk, är det icke signalement, förutom busschaufförsjacka så är det nog en svartskalla ja tyvärr. varför inte annars beskriva, sen är dom flesta busschaufförer nu för tiden svartingar.
Citera
2015-11-12, 22:36
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Verkar troligt, antagligen glöms detta bort ganska snabbt... Blir ofta väldigt stor publicitet och rubriker initialt innan verkligheten träder fram...Fast hur kan polisen ens rubricera "mordförsök" när det är "lindriga skador" som konstaterats på sjukhus? Lindriga skador på en två-åring kan ju vara vad som helst, de är bräckliga - de små liven.

Hade det verkligen varit mordförsök och barnet svävade mellan liv och död hade man knappat gett upp efter 3 timmar, det hade varit prio 1 och dygnet runt letande i flera dygn.
För att de inte kände till vilka skador barnet hade till en början, och någon som stampar på en tvååring på ca: 16kg kan göra väldigt stor skada, t.o.m döda barnet.

Förhoppningsvis så är det, som det verkar, föräldrarna som överdrivit händelsen.
Citera
Medlem
Citat:
Verkar troligt, antagligen glöms detta bort ganska snabbt... Blir ofta väldigt stor publicitet och rubriker initialt innan verkligheten träder fram...Fast hur kan polisen ens rubricera "mordförsök" när det är "lindriga skador" som konstaterats på sjukhus?

Det beror troligen på beskrivningen av händelseförloppet/gärningen.

Om någon knuffat omkull en 2-åring och stampat dess huvud mot asfalten så är det ju en gärning med oklar utgång. Barnet skulle kunna ha dött.

Däremot vet vi ju inte ens om det har funnits något riktat våld alls. En familj som ska åka buss blir attackerad av en busschaufför? Som försöker döda en 2-åring?

Med det lilla vi vet så kan det lika gärna handla om en falsk anklagelse, vi får se.
Citera
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Verkar troligt, antagligen glöms detta bort ganska snabbt... Blir ofta väldigt stor publicitet och rubriker initialt innan verkligheten träder fram...Fast hur kan polisen ens rubricera "mordförsök" när det är "lindriga skador" som konstaterats på sjukhus?

Möjligen har ungen sprungit omkring och törnat ihop med en stressad chaffis. Familjen vill ha "respekt" men gubben är inte speciellt road av ungens fasoner utan vill bara hem.

Då kanske man ser sin chans att få chaffisen i trubbel genom att ljuga och överdriva.
Min lilla gissning.
Citera
2015-11-12, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wandra
Eftersom polisen slutat söka efter mannen och barnet inte har några skador så var det nog familjen som starkt överdrivit det hela.

Som jag sa, zigenare så inihelvete, alltid gap skrik och tumult för ingenting
Citera
2015-11-12, 22:38
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Fanns det vittne till överfallet? Det kan ju vara mamman som överdriver, det där med stampningen i huvudet borde gett mer än "lindriga skador". Kanske har mannen bara råkat stöta till ungen så den trilla och lattemamman gick igång på alla fyra.
Fanns ju vittnen som sprang efter GM som måste ha sett allvaret i det hela. Man springer ju inte direkt efter någon som bara råkat stöta till ett barn. Förmodligen rör det sig om en väldigt sjuk person som antingen stört sig på att barnet var gnällig eller bara valt ut ett slumpmässigt offer.
Citera
Medlem
Av det jag kan läsa mig till är man inte längre "ute och letar". En självklar grej - de kan inte leta efter en man på cykel hela natten.

Naturligtvis kan det hela vara uppdiktat, men den slutsatsen kan inte dras av informationen att Polisen inte cirkulerar i bilar och söker MGM.
Citera
Medlem
Om nu det media skriver är sant, och jag skulle varit i händelsens centrum hade jag sparkat sönder busschauffören. Så där gör man inte mot ett litet barn. Då det var busstorget bör det ha varit bussar i närheten som borde ha känt igen busschauffören. Någon i tråden som råkade vara vittne? Finns ju fyra bussföretag i staden och efter utseende och färg på jackan borde det gå att lista ut vilket företag busschauffören arbetar på.
Citera
2015-11-12, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Fanns ju vittnen som sprang efter GM som måste ha sett allvaret i det hela. Man springer ju inte direkt efter någon som bara råkat stöta till ett barn. Förmodligen rör det sig om en väldigt sjuk person som antingen stört sig på att barnet var gnällig eller bara valt ut ett slumpmässigt offer.

Men det vittnet har ju inte ens polisen tillgång till, det är därför man efterfrågar denna person.

Om man tar sig möda till att springa efter en cyklist efter att ha sett ett mordförsök så återvänder man nog snart till brottsplatsen eller hör av sig till polisen om man inte lyckats fånga GM eller vad tror du?
Senast redigerad av Som-nam-na 2015-11-12 kl. 22:45.
Citera
2015-11-12, 22:44
Medlem
VadFanKulOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Har du erfarenhet av det, eller?

Nej. Men jag har sett fördämningar bokstavligt explodera (på YouTube...). De exploderar när trycket blir massivt. Jag ser en analogi i mitt fortfarande helt och hållet hypotetiska exempel.

Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Du förstår att en man stampar på en 2-åring. Vad har SD gjort med svenskarna, herregud

Jag förstår mekanismen bakom vansinnesdåd, ja. De som begår vansinnesdåd är de som är under massivt större yttre press samtidigt som de är mycket mer receptiva för denna press och framförallt att de anstränger sig otroligt mycket mer för att inte explodera - det är de som till slut verkligen gör det. De som glider förbi genom livet och knappt noterar sin omgivning, tar dagen som den kommer, anser ingenting och bryr sig inte, har inga moraliska betänkligheter och småtjuvar bort negativ energi kommer aldrig att begå vansinnesdåd. Att du tolkar det jag skrev som du gjorde får mig att misstänka att du inte förstår mekanismen bakom vansinnesdåd, och därmed inte min poäng.
Citera
2015-11-12, 22:46
Bannlyst
Tror ju att det är en som känt till det här barnet eller barnets mamma och ville straffa henne på något sätt då ger han sig på barnet.

Tydligt blattedåd då dom inte har några hämningar alls har sett mängder med klipp där muslimska män misshandlar barn
Citera
2015-11-12, 22:47
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VadFanKulO
Att börja stampa på en 2-åring gör man när man lång lång tid först försökt behärska sig men till slut styr reptilhjärnan upp situationen och det blir ett vansinnesdåd helt utan dess like. Så som asylanterna idag beter sig med sina skrikande barn och kravstorhet...

...Hur hemskt det än låter men ifall den hypotetiska situationen stämmer med verkligheten så förstår jag honom.

Förstår jag dig rätt nu? Du står här och försvarar en man som misshandlar en tvååring genom att sparka och stampa på denne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in