2015-11-12, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooltSomFan
Min gissning är på en busschaffis som kallas för "Pumpen"

https://twitter.com/jonnakerstin/status/549815105144512512
Citera
2015-11-12, 22:25
Medlem
E30s avatar
Det finns ju en del butiker runt busstorget i Östersund. Kameror som är riktade mot torget bör med stor sannolikhet finnas.
Citera
Medlem
blackmetalboyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Med tanke på att det i stort sett inte finns någon psykiatri i Sverige längre så kan det mycket väl vara en svensk GM.

Här i Sverige så låter vi alla psykfall gå runt bland vanligt folk eftersom vi helt enkelt inte har tillräckligt med resurser...

Jo så är det, sinnesslöa får sina tabletter och ett samtal i månaden som bäst. Vi har också öppna gränser där vilken galning som helst kan ha bränt sina id-handlingar och enda kravet är att påstå sig komma från Syrien.Vi vet inte vad någon sådan kan få för sig på väg till och från migrationsverket, kanske tar han en sväng förbi Ikea?

Hur mycket vänsterliberalism ska Sverige klara?

Polisen behöver sätta in extra resurser till sådana här fall.
Citera
Medlem
Wandras avatar
Eftersom polisen slutat söka efter mannen och barnet inte har några skador så var det nog familjen som starkt överdrivit det hela.
Citera
2015-11-12, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadaverass
https://twitter.com/jonnakerstin/status/549815105144512512
ja?
Citera
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag har varit med om argsinta busschaffisar tidigare. De är ofta ganska hetlevrade. Kanske jobbet gör dem arga och frustrerade, när passagerarna beter sig som idioter. Även om kvinnan hade provocerat honom så riskerar den här killen definitivt att få sparken.
Helt oprovocerat enligt polisen. Killen riskerar inte att få sparken, han får det garanterat. Om han nu ens var busschaufför.
Citera
Medlem
VadFanKulOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Preator
Säker kan jag inte vara, men det luktar väldigt mycket honom. En svensk med finskt påbrå, visat psykos tendenser, flickvännen flydde från samboliv (de hade inga barn). Kan mycket väl fått en knäpp. Bara en känsla inget mer. Första jag tänkte på när jag hörde om det.

Jag har absolut inget konkret att komma med, men om din beskrivning av den personen är exakt så är han mycket mer trolig som GM än någon asylblatte. Genom hela tråden och allt jag läst så har jag inte sett en invandrare framför mig alls. Många andra har inte heller gjort det, men talar vi om rånade, misshandlade eller våldtagna barn i majblommeförsäljarålder och uppåt så brukar blatteradarn kicka in och nästan alltid få rätt. Det här var inte ett planerat dåd, utan någon fullständigt tappade kontrollen. Att börja stampa på en 2-åring gör man när man lång lång tid först försökt behärska sig men till slut styr reptilhjärnan upp situationen och det blir ett vansinnesdåd helt utan dess like. Så som asylanterna idag beter sig med sina skrikande barn och kravstorhet... och så en situation där någon vars föräldrar kom till Sverige som krigsbarn som är satt att sköta dessa folk, vill bara göra sitt jobb, lugn och ro, kräver med all rätt att folk lyssnar - det small till till slut helt enkelt. Hur hemskt det än låter men ifall den hypotetiska situationen stämmer med verkligheten så förstår jag honom.
Citera
2015-11-12, 22:27
Medlem
Bollregs avatar
Fanns det vittne till överfallet? Det kan ju vara mamman som överdriver, det där med stampningen i huvudet borde gett mer än "lindriga skador". Kanske har mannen bara råkat stöta till ungen så den trilla och lattemamman gick igång på alla fyra.
Citera
2015-11-12, 22:28
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VadFanKulO
Jag har absolut inget konkret att komma med, men om din beskrivning av den personen är exakt så är han mycket mer trolig som GM än någon asylblatte. Genom hela tråden och allt jag läst så har jag inte sett en invandrare framför mig alls. Många andra har inte heller gjort det, men talar vi om rånade, misshandlade eller våldtagna barn i majblommeförsäljarålder och uppåt så brukar blatteradarn kicka in och nästan alltid få rätt. Det här var inte ett planerat dåd, utan någon fullständigt tappade kontrollen. Att börja stampa på en 2-åring gör man när man lång lång tid först försökt behärska sig men till slut styr reptilhjärnan upp situationen och det blir ett vansinnesdåd helt utan dess like. Så som asylanterna idag beter sig med sina skrikande barn och kravstorhet... och så en situation där någon vars föräldrar kom till Sverige som krigsbarn som är satt att sköta dessa folk, vill bara göra sitt jobb, lugn och ro, kräver med all rätt att folk lyssnar - det small till till slut helt enkelt. Hur hemskt det än låter men ifall den hypotetiska situationen stämmer med verkligheten så förstår jag honom.
Har du erfarenhet av det, eller?
Citera
2015-11-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VadFanKulO

Du förstår att en man stampar på en 2-åring. Vad har SD gjort med svenskarna, herregud
Citera
2015-11-12, 22:29
Medlem
Keonets avatar
Säkert bara en drama queen till morsa som lämnat sin unge utan uppsyn, som någon sönderstressad chaffis snubblat över på vägen hem.
Citera
2015-11-12, 22:30
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wandra
Eftersom polisen slutat söka efter mannen och barnet inte har några skador så var det nog familjen som starkt överdrivit det hela.
Verkar troligt, antagligen glöms detta bort ganska snabbt... Blir ofta väldigt stor publicitet och rubriker initialt innan verkligheten träder fram...Fast hur kan polisen ens rubricera "mordförsök" när det är "lindriga skador" som konstaterats på sjukhus? Lindriga skador på en två-åring kan ju vara vad som helst, de är bräckliga - de små liven.

Hade det verkligen varit mordförsök och barnet svävade mellan liv och död hade man knappat gett upp efter 3 timmar, det hade varit prio 1 och dygnet runt letande i flera dygn.
Senast redigerad av NirvanA 2015-11-12 kl. 22:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in