2015-11-13, 06:49
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Kam det vara en dispyt med barnets familj som ligger till grund? Fega kräk ger sig på barn. Ger en sig på barn känns det personligt.
Citera
2015-11-13, 07:34
Medlem
HeadOfBoos avatar
Man får väl förmoda att det är någon form av babbe när signalementet lyder "busschaufför"? Hade det varit någon skinnskalle som agerade rasistiskt hade Löfven varit på plats direkt och twittereliten och media hade spytt ut hat och skyllt på SD. Skönt att ungen klarade sig.
Citera
2015-11-13, 07:37
Medlem
Polisen: Mannen hade "svenskt utseende".
http://www.ltz.se/jamtland/ostersund/polisen-gar-ut-med-signalement-efter-misstankta-mordforsoket-pa-tvaaringen-1
Citera
2015-11-13, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooltSomFan
Busstorget ser ut som vanligt nu på morgonen

Ja hur skulle det se ut trodde du? Åkermark, framtidstema, julpyntat?

Varför skriver du en sådan dum jävla kommentar?

Hoppas busschauffören eller någon annan går lös på dig nästa gång.
Citera
2015-11-13, 08:19
Medlem
jag var på busstationen när det hände dock på nedre plan ,tänkte då att det var ovanligt lugnt inga skränande A-lagare inte många nysvenskar la dock märke till en orgsvensk man ca 45 år i blåa kläder som betedde sig lite lustigt hörde plötsligt en unge som skrek tittade mot övervåningen såg det var folksamling runt en barnvagn efter ett tag försvann de, tänkte det var skönt att slippa ungens skrik

skumt att de inte gått ut med signalemente kan det tyda på att det var en nysvensk ?
hm jag var helt säker på att det var övervakningskameror på busstationen
kanske är händelsen bara en liten olycka som är starkt överdriven
läst allt från lätt skadad till hjärnoperation
skulle jag gissa på en gärningsman skulle jag säga Hi**er
Senast redigerad av diseledvin 2015-11-13 kl. 08:24.
Citera
2015-11-13, 08:22
Medlem
väldigt överdriven historia kan ja bekräfta
Citera
2015-11-13, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
mamman kanske ville få lite pengar
Citera
2015-11-13, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Men snälla, en 2-åring kan så fan heller komma undan lindrigt om en man stampar denna hårt i skallen. Det fattar väl vem som helst Det är en 2-åring vi pratar om här, inte någon 22-åring.

Mannen har utan tvekan gjort någonting men inte fan har han sparkat ungen i huvudet

jag tror man kan komma lindrigt undan om personen som stampade hade en dålig vinkel/ansats eller om barnet bara hade tur. Herregud spädbarn kan ju rulla av skötbordet, huvudet först och klara sig helt utan skador. Barn är tåliga hör man ju jämnt, de är klart att det är möjligt att klara sig undan en allvarlig skada. Dock så måste de ha gjort hemskt ont i huvudet, var nog bra att barnet hade en vintermössa på sig, det dämpar nog lite.
Citera
2015-11-13, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
skriv gärna mer om du var på plats och såg det hela.
Citera
2015-11-13, 08:44
Medlem
Tenaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adseyi
Aldrig hört talas om en "rasist" som givit sig på barn. Däremot hör man då och då om balkongflickor så håll käften.

eeeh... Trollhättan & Anders Behring-Breivik. Barn är dom enda som de vågar sig på.
Citera
2015-11-13, 08:51
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
jag var på busstationen när det hände dock på nedre plan ,tänkte då att det var ovanligt lugnt inga skränande A-lagare inte många nysvenskar la dock märke till en orgsvensk man ca 45 år i blåa kläder som betedde sig lite lustigt hörde plötsligt en unge som skrek tittade mot övervåningen såg det var folksamling runt en barnvagn efter ett tag försvann de, tänkte det var skönt att slippa ungens skrik

skumt att de inte gått ut med signalemente kan det tyda på att det var en nysvensk ?
hm jag var helt säker på att det var övervakningskameror på busstationen
kanske är händelsen bara en liten olycka som är starkt överdriven
läst allt från lätt skadad till hjärnoperation
skulle jag gissa på en gärningsman skulle jag säga Hi**er

Det har ju påtalats i tråden att polisen säger att mannen har svenskt utseende. Vem ska mer uttala sig för att du ska tro på det? Kungen? Obama? Putin?
Citera
2015-11-13, 09:01
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Har sagt det tidigare och säger det igen:

Ett fullt tänkbart scenario är att mannen kommit springande, inte sett barnet, sprungit på det, snubblat och därvid tagit några stapplande steg varav ett eller ett par träffat barnet. När han inser vad han gjort och hör skriken får han panik och flyr.

För den som tittat på kan det nog se ut som om mannen sparkar till eller t o m trampar på barnet.

(Man får förstås inte utesluta att mannens handling var medveten. Personligen tycker jag att det känns mindre sannolikt bl a med tanke på hur mannen var klädd, men vi får väl se.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in