2015-11-09, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rowyn
Har lite funderingar på att skaffa Telia som mobiloperatör. Hade de för längesen när de hade Telia Max 25 och trivdes bra. Men dum som jag var tänkte jag att jag var tvungen att kliva av det abonnemanget pga att de tog bort det så jag tog ett erbjudande från Tele2 med med mer surf. Men nu är jag ändå rätt sugen att gå tillbaka och kommer köpa ny mobil löst och inte binda upp mig.

Så vad tycker folk om att använda operatören nu? Är 4G bra eller får ni ofta störningar? Är ändå rätt inställd på att det blir Telia men tänkte ändå höra ifall någon har enorma invändningar eller varför inte är riktigt nöjd med dem?

Telia bygger ju ut 4G-nätet rejält just nu, så testa! Inte värre än att du får byta om det inte fungerar tillräckligt bra. Hos Telia har du ju "Testa oss" i 30 dagar, vilket innebär att abonnemanget kan avbrytas på dagen om du inte är nöjd med det.
Citera
2015-11-12, 18:45
Medlem
Hej!

Är det någon som vet hur Telias mobilförsäkring fungerar?
Min mobiltelefon har nämligen blivit borttappad, och jag ska inom imorgon. Dock vill jag mer än gärna lägga pengar emellan och få en 6s. Har hört att de endast gör detta ifall mobiltelefonen har blivit stulen?

Kanske är lika bra att skriva "stulen" till polisen då, man vet ju trots allt inte vart den har tagit vägen? Gillar dock inte att vara oärlig, så hade mer än gärna velat bli upplyst om reglerna angående försäkringen som verkligen är snordyr..
Citera
2015-11-12, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notbiggie
Hej!

Är det någon som vet hur Telias mobilförsäkring fungerar?
Min mobiltelefon har nämligen blivit borttappad, och jag ska inom imorgon. Dock vill jag mer än gärna lägga pengar emellan och få en 6s. Har hört att de endast gör detta ifall mobiltelefonen har blivit stulen?

Kanske är lika bra att skriva "stulen" till polisen då, man vet ju trots allt inte vart den har tagit vägen? Gillar dock inte att vara oärlig, så hade mer än gärna velat bli upplyst om reglerna angående försäkringen som verkligen är snordyr..

Hej,

enligt rutiner ersätts man med motsvarande telefon vid stöld. Dvs, har du en iPhone 5 eller äldre - får du troligtvis en iPhone 5s, har du en iPhone 6 får du en iPhone 6.
Citera
2015-11-12, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakes.
Hej,

enligt rutiner ersätts man med motsvarande telefon vid stöld. Dvs, har du en iPhone 5 eller äldre - får du troligtvis en iPhone 5s, har du en iPhone 6 får du en iPhone 6.

Blev rånad för drygt två år sedan och då gick det att betala mellanskillnaden nämligen. Har det ändrats?
Citera
2015-11-12, 20:44
Medlem
Citat:
Blev rånad för drygt två år sedan och då gick det att betala mellanskillnaden nämligen. Har det ändrats?

Det är ändrat. Vid en nylansering av en telefon har det ofta varit fler skador/förluster än vanligtvis. Självklart kan man göra undantag, men rutinerna säger att kunden ska ersättas med likvärdig mobiltelefon vid stöld eller förlust.
Citera
2015-11-12, 21:11
Medlem
Citat:
Det är ändrat. Vid en nylansering av en telefon har det ofta varit fler skador/förluster än vanligtvis. Självklart kan man göra undantag, men rutinerna säger att kunden ska ersättas med likvärdig mobiltelefon vid stöld eller förlust.

Det förstår man, hur går rutinerna vid skador etc? Försöker ni laga telefonerna, eller bara ger en ersättningstelefon?
Citera
2015-11-13, 10:35
Medlem
Citat:
Det förstår man, hur går rutinerna vid skador etc? Försöker ni laga telefonerna, eller bara ger en ersättningstelefon?

Vid skador ska telefonen alltid skickas in till verkstad för att bedömas. Är den möjlig att laga, lagas den. Är den totalskadas/vattenskadad så skrotas den på verkstaden och kunden får ett ny telefon.
Citera
2015-11-28, 16:54
Medlem
Colossos avatar
Kan man få ner bredbandet 100/100 till 299 månaden istället för 379? Ni som jobbar inom telia borde veta? För i somras la dom en rabatt på det till 299 men nu säger dom att det är omöjligt att få in någon rabatt, men stämmer det verkligen?
Citera
2015-11-28, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Kan man få ner bredbandet 100/100 till 299 månaden istället för 379? Ni som jobbar inom telia borde veta? För i somras la dom en rabatt på det till 299 men nu säger dom att det är omöjligt att få in någon rabatt, men stämmer det verkligen?

Ingenting är ju rent tekniskt omöjligt, men sedan beror det på kampanjer som finns osv. Har du bredband via Öppen Fiber?
Citera
2015-11-28, 18:31
Medlem
Mr.Nesss avatar
Hur ser det ut om man skickar en HTC One M7 på lagning? Om det blir tal om ersättningstelefon, får man en HTC one M7? Tillverkas dom ens längre eller hur blir det?
Citera
2015-11-29, 02:48
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ingenting är ju rent tekniskt omöjligt, men sedan beror det på kampanjer som finns osv. Har du bredband via Öppen Fiber?
Hur menar du öppen fiber? Bostadsrätten här har fixat fiber via telia och det var så jag fixade det. Pratade dock med kundtjänst. Via chatten sa dom att det var omöjligt att sänka min månadskostnad eftersom dom inte hade några kampanjer osv. Sen ringde jag in till kundtjänst och han kunde sänka med 50kr i månaden, vilket ändå är bra med tanke på vad chattsupporten sade.
Citera
2015-12-01, 16:31
Medlem
lakritcs avatar
Tycker att Halebops 3G-täckning är svinkass. Hade förväntat mig mer med tanke på att jag bor i en av Sveriges tre storstäder.

Frågan är: Till vilken operatör bör man byta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in