2015-11-12, 14:30
Medlem
De kanske har kommit på att om man söker asyl flera gånger i olika namn så kan man få fler bidrag.
Citera
2015-11-12, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfiot
De kanske har kommit på att om man söker asyl flera gånger i olika namn så kan man få fler bidrag.

Förekommer säkert att personer söker asyl på flera ställen samtidigt. Möjligheterna till det är iallafall vidöppna när myndigheterna accepterar att ge hjälp till identitetslösa människor samtidigt som man inte på något sätt säkerställer identiteten.
Citera
2015-11-12, 14:53
Medlem
Hor-Ullas avatar
Kan det finnas nått samband mellan att dom i måndags inte längre meddelar antal asylsökande och att man idag inför gränskontroller?
Citera
2015-11-12, 15:08
Medlem
Varför publicerar inte Migrationsverket nya siffror på antalet asylsökande?

Man kan se här nedan att Migrationsverket inte släppt några uppgifter sedan måndag den 9 november? Varför?

http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv.html
Citera
2015-11-12, 15:10
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VECTROTALENZIS
Man kan se här nedan att Migrationsverket inte släppt några uppgifter sedan måndag den 9 november? Varför?

http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv.html

För att dom har tappat kontrollen över inflödet i landet. Inte för att dom haft kontroll över något dom senaste åren...
Citera
2015-11-12, 15:51
Medlem
DalPelles avatar
Kommer troligtvis imorgon då från vad jag har sett så släpper de dem veckovis.
Citera
2015-11-12, 16:09
Medlem
Onanizts avatar
Det är i alla fall missvisande. Anhöriginvandringen, där försörjningskravet regelmässigt kringgås, är lika omfattande.
Citera
2015-11-12, 16:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanizt
Det är i alla fall missvisande. Anhöriginvandringen, där försörjningskravet regelmässigt kringgås, är lika omfattande.

Gudskelov finns det där åtminstone tid för strängare regler. Dessa som kommit nu i höst kommer ju inte få PUT och därmed kan ansöka om anhörighetsinvandring föränn tidigast hösten 2016.
Citera
2015-11-12, 16:19
Medlem
Gizurs avatar
Finns angivet här:
(FB) Migrationsverket idag: "Vi har tappat räkningen"

Citat:
Hej,
Vi har haft problem med att vissa asylsökande har registrerats flera gånger varför vi just nu inte publicerar den.
Med vänlig hälsning
O**e K*len*jö
---------------------------------
Statistikfunktionen
Ekonomiavdelningen-statistik@migrationsverket.se
Migrationsverket
www.migrationsverket.se

Har inte följdfrågat, men undrar om det beror på att hitkommarna faktiskt SÖKER asyl flerra ggr (på flera platser), eller om det bara beror på interna struktureringsproblem på verket (eller om de inte säger hela sanningen...)

(tack: dajevlar)
Citera
2015-11-12, 17:59
Medlem
Skulle tro att de som håller sig undan och inte söker asyl i hög utsträckning är personer som redan fått asyl i annat EU-land innan nuvarande kaos utbröt. Dessa fruktar att upptäckas när fingeravtryck tas. De kommer förmodligen från Grekland, Italien eller annat land söderöver och passar på nu när Europa tappat kontrollen.
Citera
2015-11-12, 18:48
Medlem
styrlunds avatar
Saker börjar ställas på sin spets.
Gränskontroller införs och läger föreslås.
Kanske inte så konstigt att Livgardet förlägger övningar i stadsmiljöer just nu.
Jag börjar få en olustkänsla att denna flyktigström är egenskapad för att implodera Sverige som demokrati.
vilka krafter som ftiver detta kan man spekulera i.
Vilka tjänar pengar på denna situation. Då menar jag både på destabiliseringen i Syrien och efterföljade flyktigvåg till Sverige.
Finns ju inte så många som har både tillverkning av krigsmateriel och driver flyktingboenden.
Listan är kort och Bert Stjärt finns inte på den.
Citera
2015-11-12, 20:34
Medlem
arbogaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
Jag mailade dem och frågade varför de inte visar statistik längre, och fick detta svar:

Hej,
Vi har haft problem med att vissa asylsökande har registrerats flera gånger varför vi just nu inte publicerar den.
Med vänlig hälsning
O**e K*len*jö
---------------------------------
Statistikfunktionen
Ekonomiavdelningen-statistik@migrationsverket.se
Migrationsverket
www.migrationsverket.se

Har inte följdfrågat, men undrar om det beror på att hitkommarna faktiskt SÖKER asyl flerra ggr (på flera platser), eller om det bara beror på interna struktureringsproblem på verket (eller om de inte säger hela sanningen...)

BRA GJORT !!
Hoppas fler gör detsamma.

Skrev själv idag ett mejl till dem, får se vad de svarar:

"""Hej

Undrar när ni skall återuppta offentliggörandet av statistiken angående asylsökande, som ni helt plötsligt slutat med.
För mig som enskild medborgare var den väldigt viktig, den kom från en tillförlitlig direktkälla, utan den kan jag inte längre bilda mig en saklig uppfattning om hur denna flyktingkris fortlöper. Ni är det offentliga organet för dessa siffror, har den olustiga känslan av mörkläggning, tycker inte om det, vi lever i en öppen demokrati, den Svenska offentlighetsprincipen är världens äldsta i sitt slag ?

Tacksam för svar."""
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in