2015-11-11, 22:44
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Politik är att synas, att anpassa sitt sätt att presentera till rådande krav, att nå ut och få positiv media. Det är vad som syns idag som påverkar opinionen inte vad effekterna är om veckor,månader eller år.

Vad har regeringen och alliansen gjort respektive vad har SD gjort de senaste tre veckorna eller den sista månaden ?

Vi tittar på SD
- Man har påstått att Sverige står inför en total systemkollaps vilket ingen annan påstår.
- Kent Ekeroth har hållit ett minst sagt märkligt tal inför nazister i Trelleborg
- Man har haft en illa förberedd och tafflig presskonferens där man säger sig lämna riksdagsarbetet
- Man har skickat ett upprop till folkomröstning med direktreklamen en fråga SD inte äger.
- Man har spridit flygblad med lögner och överdrifter till flyktingar i Lesbos
- Man har initialt vägrat släppa in kritisk press till sina Landsdagar
- Partiledaren har synts ytterst lite i etermedia
- Man har uteslutit ett antal lokalpolitiker
- Man har inte lagt några förslag avseende migrationspolitiken
- Man har hamnat helt i mediaskugga

Vad har regeringen och alliansen gjort
- Man har erkänt problemet med asyltrycket
- Man har föreslagit TUT istället för PUT
- Man har föreslagit åtstramningar för anhöriginvandring
- Man har föreslagit hårdare regelverk för avvisningar
- Man har föreslagit snabbare valideringar av utländska utbildningar
- Man har föreslagit EU en gemensam migrationspolitik
- Man har föreslagit en ökad gränskontroll
- Man har fått överlag positiv media
- Man syns i etermedia flera gånger dagligen.

Att SD har tappat ledarollen i migrationsfrågor är solklart. Detta kommer med allra största säkerhet leda till ett stort fall i opinionen för SD. Något annat är svårt att föreställa sig.

Copycats! Och de som du säger har koll och nu skall styra landet mot tryggare tider stod för en vecka sedan och sade att "allt är under kontroll"! Hur faan kan ni känna förtroende för slika politruker, svara på den enda frågan, utan en massa snömos?
Citera
2015-11-11, 22:48
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Kan ni som skrikit rasist åt alla SDs förslag svara mig hur nu alla andra partier kommer undan med samma retorik? Snälla, en enkel fråga som ni excellenta och intelligenta vänsterpatrask borde kunna svara på!
Citera
2015-11-11, 22:54
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Du har fel ditt dumhuvud - allt ni lyckas med är att förstöra Sverige än mer! Vad har ni då vunnit? Var er plan att utradera SD istället för att göra det bästa för vårt land? Jag tror detta är fallet - ni är så förbålt indoktrinerade och insnöade att ni inte ser vad slutmålet är... Ni är bara ena självgoda jubelåsnor som tror att allt ordnar upp sig till slut, utan hårda tag!

Hur kan man ha stött en politik som tusenfaldigat den grova brottsligheten med våldtäkter, mord, granatkastningar, bilbränder, skolbränder, total nonchalans inför myndigheter, stenkastning på polis, ambulans och brandpersonal, utanförskapsområden, no go-zones, bidragsfuskande kaninmän, ett feminiserande utav samhället, HBTQ-vänstern styr och där tryggt har blivit otryggt och osäkert!

Vad fasiken anser ni ha vunnit, egentligen?! Tala om Pyrrhusseger!

Citat:
Copycats! Och de som du säger har koll och nu skall styra landet mot tryggare tider stod för en vecka sedan och sade att "allt är under kontroll"! Hur faan kan ni känna förtroende för slika politruker, svara på den enda frågan, utan en massa snömos?

Du ger ett något obalanserat intryck. Om du läser inlägg från något mer balanserade SD-anhängare kommer du att märka att många är besvikna på Sds agerande på senare tid. SDs problem är att de andra partierna lämnat gratisutrymme åt SD genom DÖ och flatheten gällande att diskutera flyktingmottagandet.

När nu i princip samtliga andra partier börjar att diskutera olika lösngar sö måste även SD förändra sig. Ett sätt kan vara att bredda sog ett annat kan vara att blrja uppträda seriöst
Citera
2015-11-11, 22:57
Medlem
Detta påminner väldigt mycket om det som hände 1992. Sverige drabbades av en fastighetskris samtidigt som man hade låst växelkursen. Det var nästan omöjligt att uppehålla kronans värde men ändå kämpade man emot in i det sista och till slut nådde räntan en helt absurd nivå på 500%. Därefter insåg man att det helt enkelt inte gick längre och då lät man kronan flyta. Sedan försvann alla problem ganska snart och det var ingen som saknade den fasta växelkursen.

Nu har vi sett samma Svenska beteende igen. Man låser fast sig vid en viss linje och vägrar att släppa den trots att alla ser hur det blir allt mer absurt för varje dag som går. Tills en dag alla partier plötsligt går ut och säger att nu går det inte längre. Sedan inför man de regler som man en vecka tidigare förkastade som rasism och fascism.

Det är inte i något av fallen opinionstrycket som har varit avgörande utan verkligheten. Politikerna vill inte visa att de påverkas av vad folk tycker utan de kör på tills realiteterna säger stopp.
Citera
2015-11-11, 22:57
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nu borde rimligtvis SD:s opinionssiffror dala. De andra partierna verkar styra in på en realistisk linje i migrationsfrågan.
Det är ju på ett sätt lite paradoxalt eftersom SD kan slå sig för bröstet och säga, titta vi hade rätt, men det finns ju ändå inte så mycket anledning att rösta på dem ifall de andra partierna har ungefär samma politik i migrationsfrågan.
Personligen har jag vänta på detta länge. För en vecka sedan hade jag lagt min röst på SD, inte för att jag älskar SD utan för att det andra partiernas politik var så extremt verklighetsfrämmande. Idag hade jag inte röstat på SD utan snarare på något parti inom 7K.

Jo, och då återstår att se ifall 7K menar allvar med att lösa integrationsproblemen. 7K kommer tvingas ta till SD-metoder annars går folk till SD. 7K har vunnit tid för tillfället. Om konkreta politiska handlingar som ger resultat inte uppstår, då går folk till SD.

Jag tror att S absolut inte kan komma med realistiska förslag på migrationskrisen. M tror jag kan, frågan är om befolkningen vill M löser migrationskrisen istället för SD?

Om jag får välja mellan M och SD skulle jag valt SD eftersom jag ganska skarpt ogillar M:s politik överhuvudtaget, M drabbar fattiga och utslagna ännu mera, och själva försökt vinna på kaoset.
SD hade tänkt mera på befolkningen än M, är det en realistisk åsikt jag har?
Senast redigerad av Hegamon 2015-11-11 kl. 23:03.
Citera
2015-11-11, 22:58
Medlem
Citat:
Kan ni som skrikit rasist åt alla SDs förslag svara mig hur nu alla andra partier kommer undan med samma retorik? Snälla, en enkel fråga som ni excellenta och intelligenta vänsterpatrask borde kunna svara på!

Ett väldigt enkelt svar vi lägger förslaget för att minska det akuta asyltrycket. Framförallt för att underlätta administration,organisation och logistik för Migrationsverket. Dessutom för att kunna möta det krav flyktingarna har rätt att ställa på ett humant mottagande. Praktisk sakpolitik vid rätt tillfälle.

SD driver för tillfället ingen politik alls men har förordat en restriktiv politik när inget behov fanns. En dålig politik vid fel tillfälle. Ideologiskt är det en avgrund mellan SD och regeringen/alliansen avseende migrationspolitik.
Citera
2015-11-11, 23:01
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Nu har jag i och för sig aldrig skrikit rasist men jag ska försöka förklara för dig. SD har avslöjats hysa mängder med företrädare som uttryckt sig rasistiskt och nedsättande i massor av inlägg på egendomliga sajter, man har en ledande företrädare som är nära knuten till avpixlat man har en egendomlig historia.

Det är självfallet inget rasistiskt i Ms eller KDs förslag. Din starka önskan att ta på dig offerkoftan är tämligen typiskt för de lite enklare SD sypatisörerna och gör att jag vacklar mellan förskt och medlidande med er osäkerhet
Citera
2015-11-11, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
SD driver för tillfället ingen politik alls men har förordat en restriktiv politik när inget behov fanns.
När inget behov fanns. Ja kanske för några år sedan, men de andra partierna förkastade i stort sett alla förslag som skulle minskat invandringen tills för en vecka sedan. Behovet har funnits betydligt längre än så.

Om nu 7K verkligen gör som de har sagt så är det klart att SD kommer att tappa röster. Det finns inte så stor anledning att rösta på SD om de andra partierna för en ansvarsfull och realistisk migrationspolitik. Men de återstår att se om man verkligen går från ord till handling. Det är bra att SD ändå finns som ett hot så att de andra partierna känner lite press. Försöker det återigen lura väljarna kan domen bli hård.
Citera
2015-11-11, 23:06
Avstängd
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ja, det är ju förstås inte lätt att förstå, när man vägrar att titta.

Du som vägrar att titta på klippet, säger att jag har fått det om bakfoten.

Det är ju bara att titta och se.

Här får du en youtube-version: https://www.youtube.com/watch?v=QZHrf_I5L6g

Du är bara helt djävla otrolig!!
Du klipper och klistrar i mina inlägg, som den värsta dagisungen för att det ska passa dina patetiska påståenden!
Vad är vitsen med att föra en diskussion då?
Förstår fortfarande inte vad du vill komma med att "Åkesson försvinner" och att du måste fått det om bakfoten, det var ju Jonas Sjökvist som vägrade sitta i samma rum som Åkesson på valnatten, kommer du inte ihåg det ? Du skulle lätt platsa som skribent på Aftonbladet/Expressen.. Inte undra på att landet ser ut som det gör, och jag önskar du kunde ta det blå tåget till Sibirien och stanna där med dina vänner..
Citera
2015-11-11, 23:06
Medlem
Citat:

Ingen har blivit kallad rasist för att de sagt att vi inte kan ta in 10 000 i veckan.
Du o dina gelikar blir kallade rasister för att ni bölar om negerhannar o liknande på fb.

Det enda SD har haft rätt i är att många väljare har varit missnöjda med integrationspolitiken. Något kd o m nu passar på att justera.
Citera
2015-11-11, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nu borde rimligtvis SD:s opinionssiffror dala. De andra partierna verkar styra in på en realistisk linje i migrationsfrågan.
Det är ju på ett sätt lite paradoxalt eftersom SD kan slå sig för bröstet och säga, titta vi hade rätt, men det finns ju ändå inte så mycket anledning att rösta på dem ifall de andra partierna har ungefär samma politik i migrationsfrågan.
Personligen har jag vänta på detta länge. För en vecka sedan hade jag lagt min röst på SD, inte för att jag älskar SD utan för att det andra partiernas politik var så extremt verklighetsfrämmande. Idag hade jag inte röstat på SD utan snarare på något parti inom 7K.
Men man borde faktiskt löna SD, inte minst för att de har haft rätt.
Citera
2015-11-11, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ingen har blivit kallad rasist för att de sagt att vi inte kan ta in 10 000 i veckan.
Du o dina gelikar blir kallade rasister för att ni bölar om negerhannar o liknande på fb.

Det enda SD har haft rätt i är att många väljare har varit missnöjda med integrationspolitiken. Något kd o m nu passar på att justera.

Jag tvivlar på att M och KD justerar invandringsvolymerna till rimliga nivåer. Och med "rimliga" menar jag någonstans kring 10.000 UT om året. M och KD har reagerat när vi hotas av flera hundratusen "flyktingar" på årsbasis, inte förr. När man nu skapar viss ordning och förhoppningsvis kommer ned till siffran hundratusen, kommer de att känna sig nöjda. Det har ju varit, i alla fall hos M, en uttalad policy. Man kan alltså fortsatt räkna med stora kostnader för migrationsverket, fortsatt satsning på att utöka utanförskapsområden, fortsatt satsning på försämrade PISA-resultat, gängkriminalitet, skjutningar, parallellsamhällen osv. Moderaternas nyvakna intresse för begränsningar kommer att falna igen. Moderaternas aktivitet är av tillfällig natur och kom sig bara av ett totalt katastrofläge. Ideologin är densamma.

Däremot är Lövens förslag om att man framledes ska söka asyl i EU och inte i enskilt land intressant. Det är den enda vettiga åtgärden på sikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in