Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-01, 17:02
  #373
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Tiggare i princip utanför alla affärer
Tiggarläger
Tiggare i tunnelbanan
Vågen av åldringsbrott begågna främst av Romer
No-Go zoner
En ständig ström av våldtäkter
Skottlossningar är vardagshändelser
Bilbränder är vardagshändelser
SVT som ogenerat pumpar ut multikultipropaganda
Tidningar mörkar invandrarrelaterad brottslighet (t.ex. bilbränder, plundringar)
TV4 Brottsplats Sverige där i princip alla brottslingar är invandrare
Demoniseringen av SD av etablerade partier
Islamistiska terrorattentat
Moderaternas svaga partiledning
Rödgröna passiva pajasregeringen med Löfven, Romson, Fridolin
Marockanska gatubarn som drogar och begår brott
Ensamkommande flyktingbarn (män) som kaosar i skolor
Flyktingar som är missnöjda med boendet
IKEA-morden på oskyldiga människor
Skenande kostnader för flyktingmottagandet

Det där är en utmärkt lista för ett nytt oppositionsparti att bygga sitt metapolitiska propagerande utifrån.
Citera
2015-12-01, 17:13
  #374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det där är en utmärkt lista för ett nytt oppositionsparti att bygga sitt metapolitiska propagerande utifrån.

Vaddå nytt oppositionsparti? Har du hört talas om SD?
Citera
2015-12-01, 17:28
  #375
Medlem
[quote=gubbrora|55556348]Jag är övertygad om att Sd kommer att sakta men säker få allt sämre resultat i opinionsundersökningarna. Nu har huvudskälet för att gå till SD försvunnit. Nu tar de övriga partierna i olka grad tag i invandringsfrågan och försöker göra något. Då åker SD på höstsemester till Grekland och delar ut lappar med lögner


Dessa sämre resultat har utmynnat i ett ypperligt SCB resultat. Regimen sjunker katastrofalt och SD stiger ännu mer. Löfvén får snart tillkalla nationell samling för överläggning.

Gubbrora, tog du någon del av SDs landsdagar, eller det skulle vara att sjunka för långt? Jag följde dem nästan minutiöst. Man imponerades av detta gedigna parti. De har absolut inget att skämmas för. Skämmas borde de som okunnigt belägger dem med osanningar. Sedan må man ha olika åsikter om partier, det är helt o.k.

Det skulle ingå i allmän folkbildning att köra utdrag från SDs landsdagar i repris i TV.
Citera
2015-12-01, 18:16
  #376
Medlem
flyer1s avatar
Alla andra partier reagerar hela tiden på invandringskatastrofen lite för sent och för lite. Jag tror att folk ser invandringen som det största problemet just nu , så är man inte extremt höger eller extremt vänsterinriktad kommer många välja mitten partiet SD som är det enda partiet som verkligen driver frågan och vill stoppa invandringen , medan de andra bara gör dåliga nödlösningar.
SD kommer bli största parti nästa val , då vi har valsekretess kommer det fram vad folk egentligen tycker. Den tysta majoriteten är tyst nu, för deras åsikt är inte PK.
Den enda i min bekantspskrets som gapar om antirasisim , mobbar SD etz är gift med en judinna och tjänar själv stora pengar på flyktingmottagning. De andra håller käft om sina sympatier.

Barnen i familjer är ofta de som tvingas leva i det mångkulturella samhälle vi skapat, där finns det idag ofta ett 50% stöd för SD, de säger "farsan du förstår inte, för du behöver inte leva med dem, du åker runt i din fina bil och umgås bara med svenskar" slut citat.
Tillslut börjar farsan förstå viken värld vi tvingar våra barn växa upp i, den är inte längre som i vår barndoms Pippi Långstrump idyll. Sverige har oåterkalligen förändrats.
Citera
2015-12-01, 18:36
  #377
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
När DÖ dog försvann SDs argument som enda oppositionsparti, när nu i princip samtliga partier diskuterar olika former av begränsningar i flyktingmottagndet så försvinner SDs övertag även här.
SD riskerar då att bli ett parti som andra och kommer att bedömas på hela sin politik och på sina politiker och det förtoende väljarna har för dessa.

Detta inser naturligtvis SDs ledning men man vet inte hur man ska hantera detta. Den patetiska presskonferensen med annonskampajner och fokomröstningen kan tyda på ett inslag av osäkerhet och desperation. Min bedömning var från först stund att det var trams och att det hela var riktat innåt för att visa att partiledningen hade kontroll och var aktiva. Det har nu visat sig att man inte har en susning om vad man håller på med. Det svaga insatser partiledningen gjort för att försvara flygbladen visar att man saknar kontroll.

Det har säkert undgått TSs uppmärksamhet, att SD inte är ett énfrågas-parti.

Citat:
Min tro är att vi kommer att få se hur SD sakta men säker kommer att sjunka i opinionen då kommer det att bli intressant att se hur detta påverkar samanhållningen i partiet. Hittills så har man kunnat tysta kritik med ständigt stigande opinionssiffror men frågan är vad som händer när dom börjar sjunka och folk ser hur man riskerar att förlora sina mandat.

Men som syns så är din tro inte trovärdig.
Citera
2015-12-01, 19:09
  #378
Medlem
Lobengulas avatar
SD var för bara några år sedan ett utpräglat enfrågeparti men alla som har följt Landsdagarna kan se att så nu inte är fallet. I takt med att partiet har vuxit och mognat så är det nu betydligt bredare även om det inte är lika brett som en del av de etablerade partierna. Det saknas en tydlig linje i HBTQ-frågor och feminism men det tror jag inte att de lider så mycket av.

Att det finns interna problem som toppstyrning är inte något som väljarna bryr sig speciellt mycket om. Alla som minns Ny Demokrati vet att det krävs en hård hand för att hålla ihop ett parti som växer så det knakar.
Citera
2015-12-02, 11:31
  #379
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Att det finns interna problem som toppstyrning är inte något som väljarna bryr sig speciellt mycket om. Alla som minns Ny Demokrati vet att det krävs en hård hand för att hålla ihop ett parti som växer så det knakar.

Skulle mena, att den interna lag-och-ordning attityden är en sorts garant för en extern lag-och-ordning politik.
Citera
2015-12-06, 21:15
  #380
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Det saknas en tydlig linje i HBTQ-frågor och feminism men det tror jag inte att de lider så mycket av.

Sverigedemokraterna hade sitt egna Pride på Järvafältet mitt i betongförorternas segregerade och islamiserade områden vi har i hela landet.
Med visst mod, så gick de ut och visade vart de inte är som i Stockholms innerstad utan istället kan bli direkt farligt, så nog får man säga att SD har ett statement för homosexuella som ändå var riktigt starkt.
Citera
2015-12-17, 16:31
  #381
Medlem
Dec månads OU har samtliga visat att SD inte har förlorat sitt övertag. Det SD skall göra nu är att bara vara och hålla sin inriktning. De övriga överträffar sig själv att bevisa sin godhet, trots att de tvingas stänga gränserna.
Det Svenska folket vet vilka de kan lita på.
Citera
2015-12-17, 16:44
  #382
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Sverigedemokraterna hade sitt egna Pride på Järvafältet mitt i betongförorternas segregerade och islamiserade områden vi har i hela landet.
Med visst mod, så gick de ut och visade vart de inte är som i Stockholms innerstad utan istället kan bli direkt farligt, så nog får man säga att SD har ett statement för homosexuella som ändå var riktigt starkt.
SD är inte samma sak som slemhögen och invandringskramande Jan Sjunnesson. Han är en rent av dålig människa som med sin öppna-sitt-hjärta politik inte hör hemma i partiet eller för den delen förknippas med SD.

Jag tror och har trott att Jan Sjunnesson är en infiltratör. Karln gör sig mer rättvis i Fi eller möjligtvis MP.
Citera
2018-09-29, 12:27
  #383
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
SD är inte samma sak som slemhögen och invandringskramande Jan Sjunnesson. Han är en rent av dålig människa som med sin öppna-sitt-hjärta politik inte hör hemma i partiet eller för den delen förknippas med SD.

Jag tror och har trott att Jan Sjunnesson är en infiltratör. Karln gör sig mer rättvis i Fi eller möjligtvis MP.

Stick i stäv med detta lovsjungande av SD säger Andrev Walden i AB att SD äter sej in som termiter i den vänsterliberala stacken. Nånting i den stilen och jag håller med honom. Det var Tysklands borgerlighet som la makten i Hitlers händer. Från en dag till en annan hade han avskaffat demokratin.

Likt Andrev känner jag stolthet över att tillhöra ett svenskt folk som inte är lika lättköpa som danskar, ungrare eller polacker. Stolt över att dryga 80 % avvisar all rasism.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...ot-sd-oppnades
Citera
2018-09-29, 20:50
  #384
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Min tro är att vi kommer att få se hur SD sakta men säker kommer att sjunka i opinionen då kommer det att bli intressant att se hur detta påverkar samanhållningen i partiet. Hittills så har man kunnat tysta kritik med ständigt stigande opinionssiffror men frågan är vad som händer när dom börjar sjunka och folk ser hur man riskerar att förlora sina mandat.

Hur vill du kommentera din trådstart så här i ljuset av 2018 års Riksdagsval?


Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Hemska rajsister i dumma Tyskland på typ 30-talet

Tack för att bumpar en gammal anti-SD-tråd så att den nu kan motbevisas. Inte så jäkla smart, va?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback