Citat:
Ursprungligen postat av
BonhommeDeNeige
Det finns fortfarande ingen komiker eller kulturperson i Sverige som har en kvickare humorhjärna.
Det där är essensen i vad jag gillar med honom. Det handlar inte om att han är "skön" som provocerar, det handlar om att han är blixtsnabb att säga dräpande kommentarer i perfekt tonläge eller helt briljanta metaforer.
Till och med när han var som galnast idag kunde han mellan utbrotten få till massa komiska poänger. Det jag gillade bäst var när han hade haft en lång utläggning om vad han skulle göra med recensenten och Åsa Linderborg, och Sonneby förklarar att han inte kan hitta Lilla Drevet-kritiken någonstans i recensionen. Snabbt som en kobra hugger Kringlan, och säger med tvekande röst
"nej jag kanske läste fel". Förlösande skratt från både mig och alla i studion. Den mentala bilden av att hela utbrottet berodde på att han läste fel.
Det blir förstås fånigt att göra en poäng av någons sinne för komik genom att plocka ut det enda jag minns, eftersom andra kanske inte finner just det uttalandet lika skoj som jag. Men det var i alla fall mitt bästa skratt för dagen.