Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-08, 18:15
  #1357
Medlem
apankanneringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Enligt BRÅ så har anmälningarna kring såväl misshandel som våldtäkt ökat de senaste tio åren. Mellan åren 2004-2013 ökade antalet dömda för våldtäkt med 47,4%. Uppfattade inte vad Martin använt för källor. Hursomhelst tycker jag att han är väldigt rolig, men jag stör mig också på när han diskuterar invandring.

Någon jag inte tål i AMK är Ahmed Behran. Utöver de platta skämten och de engelska uttrycken så har han även märkliga åsikter. I avsnitt 157 av Ahmeds och Brannes egna podd satt de och diskuterade massövergreppen i Kungsträdgården där Ahmed säger att svenskar är lika benägna att begå sexualbrott som män i alla andra länder. Han påstod även att det alltid varit sådär på svenska festivaler och jämförde med vanliga Ung 08-festivaler. Detta är såklart ren bullshit. Mest uppseendeväckande var att han inledde den diskussionen med att säga att alla män "bär på en inre våldtäcktsman" och snackade om att han och flera av hans vänner i yngre år gjorde sådant som kunnat angränsa till våldtäckt. Korkad som han är så förstår han inte att han bara bekräftar den bild som folk har av honom och andra Rinkeby-kids. Branne tycker jag och är desto vettigare samt roligare.

Kan tyckas märkligt att du lyssnar på Ahmeds egen podcast om du har svårt för honom.
Citera
2016-02-11, 14:07
  #1358
Medlem
starbounds avatar
Gillar Camilla Fågelborg. Ovanligt med roliga tjejer.
Citera
2016-02-11, 14:14
  #1359
Medlem
DolphinMelters avatar
Jahop, två veckors väntan igen då. Tror fortfarande varannan vecka hade varit en bättre metod.
Citera
2016-02-11, 14:28
  #1360
Medlem
Citat:
I början (med Acast) var budgeten att 2750 betalar en vecka, 5500 betalar två, och 8250 betalar tre veckor. Iom att jag betalar Libsyn runt 1000-1500 dollar/månad i serverkostnader numera, ökade kostnaderna. Så 7000 betalar inte riktigt tre hela veckor (12 avsnitt), men jag ska räkna på det och se om vi kan göra kanske 2 1/2 vecka (10 avsnitt). 8000 är iallafall definitivt tre veckor.


Citat:
Vad blir över till mig personligen, undrar ni kanske? Runt 7-8000 i nuläget. Det är rätt knapert, men hellre lägga pengarna på fler avsnitt och bygga programmet så här i början såklart. Då och då kommer nån liten kommentar om att jag blåser programmets patrons, och lever svinfett på 50000/månad. Men i stort sett allt går till studiotid, ljudtekniker och serverkostnader. Själva tanken med en egen studio är att dra ner så mycket som möjligt på kostnaderna och överfödet kommer att gå till att anställa ljudtekniker och producent för att göra ett ännu bättre program. Själv kommer jag nog att ligga kvar på CSN-nivå under den överskådliga framtiden. Men det är okej. Jag älskar ju att göra det här.


Lite info från Martin hur Patreon-pengarna spenderas.
Citera
2016-02-11, 15:04
  #1361
Medlem
swimp78s avatar
7-8000? Tror jag vad jag vill om. Tror knappat acast genererade mer än max ett par tre tusen kr i månaden. Och så var de FYRA som skulle dela på pengarn. Snarare tror jag martin stoppar på sig 12-15000?

Lite som det där klassiska när man ska erkänna nåt, men erkänner bara lite. Så har man erkänt men ändå mildrat.

"ja morsan, jag prövade marijuana en gång.. På Roskilde . Det var dumt. Inte ens kul. Kan jag låna pengar?" = "Jag är bäng på mdma och tjack 3 ggr i månaden och har rökt heroin med horor i Thailand"
Citera
2016-02-11, 15:21
  #1362
Medlem
robomans avatar
Men vänta nu. Ni som har koll, förklara för mig hur han kan behöva betala 1000-1500 dollar i månaden till Libsyn. Det låter helt absurt.
Beloppen kanske stämmer men nog måste det finnas billigare sätt att bara ha lite serverutrymme och en RSS som länkar till mp3or?
Citera
2016-02-11, 15:46
  #1363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Men vänta nu. Ni som har koll, förklara för mig hur han kan behöva betala 1000-1500 dollar i månaden till Libsyn. Det låter helt absurt.
Beloppen kanske stämmer men nog måste det finnas billigare sätt att bara ha lite serverutrymme och en RSS som länkar till mp3or?

Libsyn tar bra betalt.
__________________
Senast redigerad av Clashen 2016-02-11 kl. 15:48.
Citera
2016-02-11, 17:27
  #1364
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clashen
Libsyn tar bra betalt.
Wow, ja det var verkligen bra betalt. Ser ut som att det mest handlar om bandbredd alltså. Men... är det 24 TB eller hur ska det där tolkas? Måste ju vara mer än 24 GB...

Hm... ja antingen borde de hitta billigare serverplats eller så kan de väl i alla fall komprimera avsnitten lite mer. 2 timmars pratpodd behöver knappast 180 MB för att hålla lyssningsbar kvalitet.
Citera
2016-02-11, 17:46
  #1365
Medlem
camejos avatar
Är det på facebook han svarar på frågor om Patreon?
Citera
2016-02-12, 15:10
  #1366
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Så.. Han har snart 10 000 kr mer i månaden än förra men utökar alltså inte podden med en enda dag. Det kommer han inte gör ens när han har 17000 mer i månaden än förra.

Hur mycket tror ni soneby lyfter i månaden son "lön" till sig själv utöver stydiohyran. 17-18000kr? Mer ? Bra ändå för 8 dagars jobb.

Är det skattefritt ?

Stödde podden ekonomiskt förr men bristen på transparens kring pengarna inför donatorerna fick mig att sluta.

PS. Ska sluta tjata om detta i tråden nu. Lovar. Blir bara sur.

Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
7-8000? Tror jag vad jag vill om. Tror knappat acast genererade mer än max ett par tre tusen kr i månaden. Och så var de FYRA som skulle dela på pengarn. Snarare tror jag martin stoppar på sig 12-15000?

Lite som det där klassiska när man ska erkänna nåt, men erkänner bara lite. Så har man erkänt men ändå mildrat.

"ja morsan, jag prövade marijuana en gång.. På Roskilde . Det var dumt. Inte ens kul. Kan jag låna pengar?" = "Jag är bäng på mdma och tjack 3 ggr i månaden och har rökt heroin med horor i Thailand"

Skulle du inte sluta gnälla? Antingen fortsätter du att lyssna och slutar syna allt under lupp eller så gå ur Patreon, om du nu är med, slutar lyssna helt och lämnar tråden.
Citera
2016-02-12, 15:59
  #1367
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Skulle du inte sluta gnälla? Antingen fortsätter du att lyssna och slutar syna allt under lupp eller så gå ur Patreon, om du nu är med, slutar lyssna helt och lämnar tråden.

Lämna tråden kan du göra själv? Det finns ju facebookgrupp för okritiska fanboys. Har jag lust att gnälla gör jag det. Det har jag lust med idag.

För den som vill slippa läsa gnäll undvik följande :
__________________
Senast redigerad av swimp78 2016-02-12 kl. 16:12.
Citera
2016-02-12, 19:01
  #1368
Medlem
canadianresourcess avatar
AMK var så sent som för ett halvår sedan Sveriges bästa podcast. Nu är den tyvärr inte ens värd att lyssna på längre. Tråkigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback