2013-12-27, 03:01
Medlem
Den mest underhållande podcasten i flödet. Fantastiskt.
Vill dock inte höra mer av Nisse Hallberg, ge fan i att blanda in honom mer.
Citera
2013-12-27, 10:20
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidsfragor
Den mest underhållande podcasten i flödet. Fantastiskt.
Vill dock inte höra mer av Nisse Hallberg, ge fan i att blanda in honom mer.

+1 på den. Fick nästan en hjärntumör när han inte fattade att neger grejen var humor och sen sa själv att en liknelse av Soneby som var identisk med hans grej om ordet neger var humor
Citera
2013-12-27, 14:05
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
+1 på den. Fick nästan en hjärntumör när han inte fattade att neger grejen var humor och sen sa själv att en liknelse av Soneby som var identisk med hans grej om ordet neger var humor

Han fattade att "neger grejen" var humor. Han tyckte bara det var underligt att den sortens humor flög i slutet av 90-talet. Den hade inte flugit idag.
Citera
2013-12-27, 14:08
Medlem
swimp78s avatar
Jag tycker Nisse är nästan lika överskattad i tråden som en gång Druid var. Men David Sundin var helt perfekt i förra avsnittet.

I senaste avsnittet var det lite förvirrande, tycker både Nisse och den andre hade så lika röster.
Citera
2013-12-28, 01:01
Medlem
laban112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag tycker Nisse är nästan lika överskattad i tråden som en gång Druid var. Men David Sundin var helt perfekt i förra avsnittet.

I senaste avsnittet var det lite förvirrande, tycker både Nisse och den andre hade så lika röster.
Håller med om att Sparring och Nisse hade löjligt liknande röster. Däremot uppskattar jag Nisse, han får igång Soneby vilket känns viktigt. David Sundin likaså.
Citera
2014-01-02, 00:03
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Han fattade att "neger grejen" var humor. Han tyckte bara det var underligt att den sortens humor flög i slutet av 90-talet. Den hade inte flugit idag.

fast han sa ju tydligt att han tyckte det handlade om rasism. Han sa inte att det var humor överhuvudtaget.
Citera
2014-01-02, 12:48
Medlem
camejos avatar
Citat:
fast han sa ju tydligt att han tyckte det handlade om rasism. Han sa inte att det var humor överhuvudtaget.

"Rena Rama Rolf" var ju ett humorprogram, en sitcom. Skulle det ha undgått Nisse? Trodde han att han tittade på en dokumentär?
Citera
2014-01-02, 14:41
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
"Rena Rama Rolf" var ju ett humorprogram, en sitcom. Skulle det ha undgått Nisse? Trodde han att han tittade på en dokumentär?

Det tror jag inte men grejen som jag tyckte var störd var att han pratade som om det var värsta rasismen när det trots allt vara ett humorprogram som dom använde ordet neger i. Sen så säger han emot sig själv när Soneby börjar surra om ordet neger i humorsammanhang och så blev det accepterat.
Som om han försökte få till att det skulle vara nån slags kontrovers att säga neger i ett humorprogram. Killen måste ju sitta och hugga sig med en kniv i analen när han ser ståupp med Richard Pryor, Dave Chappelle, Eddie Murphy och Chris Rock när dom säger nigger vartannat ord
Citera
2014-01-02, 16:46
Medlem
swimp78s avatar
Det är rätt stor skillnad på att en neger säger neger för att skoja och att en vit gubbe i 90-talets sverige säger neger för att skoja.
Citera
2014-01-02, 16:47
Medlem
swimp78s avatar
Citat:

Du fattar inte att humor kan vara rasistisk?

Typ - humorn går ut på att en neger äter banan och hänger i ett träd. Det är humor och det är rasistiskt.
Citera
2014-01-11, 16:22
Medlem
barnets avatar
Senaste avsnittet var riktigt bra.
Citera
2014-01-15, 20:50
Medlem
iheartcores avatar
Jag förstår inte hatet mot Nisse Hallberg? Tycker han är riktigt rolig. Dessutom så får Martin bättre tugg när Nisse är med. 1+1.

Tycker Fritte kan släppa sin fasad om att hävda sig smart hela tiden. Smala referenser om smala referenser. Blir mest bara akademiskt komplex blandat med skönt södertugg i AMK. Tröttsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in