2015-11-11, 20:59
Medlem
BrotherJohns avatar
Jag förstår inte hur man kan bli så förbannad av en recension? Om detta inte var ironiskt var det ganska sjukt. Har K.Svensson psykiska problem? Nu har jag förvisso hört mig själv när jag varit så berusad och arg...
Citera
2015-11-11, 21:08
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elefantbajs2100
Kan man inte argumentera för att det de menar med "..än dom själva" innebär de som sitter i studion och gör programmet?
Jo, fast dom har ju ett flertal gånger sagt att dom inte vill att någon utifrån ska kunna styra sändningarna eller gå in och rota i materialet. Det tolkar jag även som att avsnittet som släpps samma dag också förblir orört.
Det finns bra många fler som betalar som inte kan lyssna live varje morgon pga jobb och annat. Självklart förutsätter ju dessa lyssnare att avsnittet som släpps är identiskt med livesändingen (bortsett från pausen på fem minuter som dom klipper bort).
Citera
2015-11-11, 21:19
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Kringlan testar gränserna nu. Jag vet inte bakgrunden men det känns som att åratal av tolerans gentemot imbecilla vänstertwittrare kokat under lock för att slutligen pysa över. Allt uppdämt hat ska ut. Må det kosta förlorade arbetstillfällen.

Jag gillar det. Det finns fortfarande ingen komiker eller kulturperson i Sverige som har en kvickare humorhjärna.
Citera
2015-11-11, 21:34
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Det finns fortfarande ingen komiker eller kulturperson i Sverige som har en kvickare humorhjärna.
Det där är essensen i vad jag gillar med honom. Det handlar inte om att han är "skön" som provocerar, det handlar om att han är blixtsnabb att säga dräpande kommentarer i perfekt tonläge eller helt briljanta metaforer.

Till och med när han var som galnast idag kunde han mellan utbrotten få till massa komiska poänger. Det jag gillade bäst var när han hade haft en lång utläggning om vad han skulle göra med recensenten och Åsa Linderborg, och Sonneby förklarar att han inte kan hitta Lilla Drevet-kritiken någonstans i recensionen. Snabbt som en kobra hugger Kringlan, och säger med tvekande röst "nej jag kanske läste fel". Förlösande skratt från både mig och alla i studion. Den mentala bilden av att hela utbrottet berodde på att han läste fel.

Det blir förstås fånigt att göra en poäng av någons sinne för komik genom att plocka ut det enda jag minns, eftersom andra kanske inte finner just det uttalandet lika skoj som jag. Men det var i alla fall mitt bästa skratt för dagen.
Citera
2015-11-11, 21:56
Medlem
canadianresourcess avatar
Måste säga att jag aldrig förstått Kringlans storhet som många av er har tjatat om här i tråden. Har heller aldrig fattat storheten med "Lilla drevet" eller hela det där gänget av komiker. Komiker utan självdistans. Tycker att formuleringen "Whiteboardsatir" är ganska slående. Trötta spaningar och olika projekt som görs med vänsterhanden.

I detta avsnitt bevisar han ju bara hur dum i huvudet och oskön han är. Hur fan kan man ta åt sig på det viset när man själv gjort en karriär av att pissa på folk? Helt ofattbart.

Här är en DN artikel där han uttalar sig och försöker släta över allting på ett ytterst klumpigt sätt.

http://www.dn.se/kultur-noje/aftonbladet-avbryter-samarbete-med-kringlan-svensson-efter-hot/

Han skjuter sig därmed i foten ännu en gång genom att säga följande:

"Det känns jobbigt om folk blev ledsna, men det är ju vuxna människor. Så ont kan väl inte en tweet göra" .

Jaså? Ordet "Whiteboardsatir" gjorde tydligen så pass ont så att man var tvungen att hota folk till livet i liveradio. Men att någon tar illa upp av det han själv säger är tydligen tramsigt enligt den store K själv. Patetiskt.
Citera
2015-11-11, 22:09
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources
I detta avsnitt bevisar han ju bara hur dum i huvudet och oskön han är. Hur fan kan man ta åt sig på det viset när man själv gjort en karriär av att pissa på folk? Helt ofattbart.

Jag tror att det nästan bara är alkoholens fel. Han har jättedåligt ölsinne och är alkoholist. Han var bortom all sans idag, avgrundsvrålade och slängde stolar runt omkring sig. Ingen i studion tyckte att hans poänger om att aftonbladet borde ha hans rygg var rimliga, bara han. Jag kan faktiskt inte tänka mig att han skulle komma fram till samma slutsats nykter. Han är ju ändå en smart människa.
Citera
2015-11-11, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Jag tror att det nästan bara är alkoholens fel. Han har jättedåligt ölsinne och är alkoholist. Han var bortom all sans idag, avgrundsvrålade och slängde stolar runt omkring sig. Ingen i studion tyckte att hans poänger om att aftonbladet borde ha hans rygg var rimliga, bara han. Jag kan faktiskt inte tänka mig att han skulle komma fram till samma slutsats nykter. Han är ju ändå en smart människa.

Jaha! Men då är det ju förstås helt okej. Killen har problem alkoholen så då ska man tycka synd om pajasen. För det klassiska argumentet brukar ju ofta funka. Ungefär som när man kör rattfull. "Det hade jag aldrig gjort nykter, jag är ju ändå en smart människa." Försök inte...
Citera
2015-11-11, 22:50
Medlem
robomans avatar
Citat:
Jaha! Men då är det ju förstås helt okej. Killen har problem alkoholen så då ska man tycka synd om pajasen. För det klassiska argumentet brukar ju ofta funka. Ungefär som när man kör rattfull. "Det hade jag aldrig gjort nykter, jag är ju ändå en smart människa." Försök inte...
Det är väl ingen som tycker att det är okej? Alla, precis alla, säger att det var en idiotisk grej. De i podden, de i Lilla Drevet, Åsa Linderborg, recensenten, Kringlan själv, massa folk på facebook, massa folk på twitter, massa folk på flashback. Ingen säger att det är okej.

Du skriver att det här beteendet bevisar att Kringlan är dum i huvudet och oskön. Camejo svarar att slutsatserna han drar när han är full troligen inte är något han håller med om nykter. Du vrider det till att han påstår att beteendet är okej för att han var full?
Citera
2015-11-11, 23:01
Moderator
HelgeBuks avatar
Förstår mig inte riktigt på er som förespråkar nån slags "håll tillbaka honom, för hans eget bästa"-taktik.

Kringlan är på god väg att göra sig själv fullständigt unik i humorsverige (som visserligen är extremt litet i ett globalt perspektiv men ändå). En slags "Sveriges Doug Stanhope" i viss mån, om man nu kan säga så utan att förminska Stanhopes verk...
En "jag skiter i vad folk tycker"-attityd där inget är heligt och totalt utan rädsla att kliva på några tår (utom möjligen i efterhand). Sen är visserligen Stanhope betydligt mer genomtänkt och "smart" men han har också nästan 20 års försprång.

Framförallt i dagens fruktansvärt skitnödiga samhällsklimat där de flesta "komiker" tycker att det är jättehäftigt att säga "kuk" en gång, där stampar K fram och slänger ur sig sånt som "yxa i fittan" och "neger" (detta fasansfulla ord som knappt får tänkas) utan att blinka. Otroligt uppfriskande!

Om Kringlan/K. håller en lägre profil blir han bara en av alla halvroliga komiker som visserligen lockar fram ett skratt då och då men som kan bytas ut mot varandra utan att man direkt märker nån skillnad.

Jantelagen kan dra åt helvete. Lev hårt och snabbt och gör avtryck på omvärlden.
Citera
2015-11-11, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Det är väl ingen som tycker att det är okej? Alla, precis alla, säger att det var en idiotisk grej. De i podden, de i Lilla Drevet, Åsa Linderborg, recensenten, Kringlan själv, massa folk på facebook, massa folk på twitter, massa folk på flashback. Ingen säger att det är okej.

Du skriver att det här beteendet bevisar att Kringlan är dum i huvudet och oskön. Camejo svarar att slutsatserna han drar när han är full troligen inte är något han håller med om nykter. Du vrider det till att han påstår att beteendet är okej för att han var full?

Nej inte alls. Camejo skrev att han trodde att det "nästan bara är alkoholens fel". Ett sorts försvar mot att han spårade ur. Men det argumentet håller ju inte i några andra situationer så varför skulle det kunna bortförklara just det här? Nu kan jag inte bedöma hur packad han var, men inte fan var han dyngrak, det kan ju ingen påstå. Dessutom funkar inte alkohol så att man säger saker tvärt emot sitt eget tyckande bara för att man är full. Tvärtom blir man ju oftare mer ärlig när man är full och ibland, lite för ärlig.

Men vi får ju se nu hur smart han egentligen är. Han borde ju gå ut med en ordentlig ursäkt. Inte bara de har halvdana försök att släta över som han hittills åstadkommit. Och bara det han säger att han tycker att folk överreagerat på hans utbrott. Killen är ju en parodi på sig själv. Fattas väl bara att han kommer ut med att detta var ett "Komiskt experiment" som var planerat från början. Så ni sjunka ner på knä igen och återgå att dyrka denna gigant inom svensk komedi.

Missförstå mig inte, tycker det var underhållande lyssning. Men konstaterar bara att han gjorde bort sig ordentligt och är en stor jävla nolla, hur full han än må ha vart.
Citera
2015-11-11, 23:27
Medlem
robomans avatar
Citat:
Nåväl, jag tänker inte gå in i några längre diskussioner om vad en annan användare menade. För mig som utomstående såg det i alla fall ut som att camejo menade det jag skrev att han menade, eftersom han bara citerade två meningar ur ditt inlägg.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av camejo

----------

Nu orkar jag inte lägga mer tid på Kringlan idag. Det har varit en spännande dag full av vändningar. Vare sig det är bra eller dåligt så är det alltid intressant när det hettar till. Man får se den sämsta sidan av många människor.
Citera
2015-11-12, 00:54
Medlem
Ballongdjurs avatar
Martin framstår mer och mer som en duschpåse.
Kringlan gick uppenbaligen över alla rimliga gränser, men Martin satt bara och hejade på.
Han tog även upp tråden igen då Kringlan lugnat sig lite.
Att heja på sin vän när denne begår medialt självmord i liveradio är direkt oskönt.
Speciellt då det är välkänt att Kringlan har problem med sprit.

Sedan får Kringlan bära hela ansvaret såklart, men det hör väl hemma i en annan tråd.

Fritte kan delvis gå rakryggad. Inte lätt att ensam säga emot.
Senast redigerad av Ballongdjur 2015-11-12 kl. 01:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in