Citat:
Ursprungligen postat av
Stoicism
Precis som för några år sedan, när SD går ned i mätningarna en månad börjar vänsternissar skrika att partiet är begravt. Det är emellertid bara ett sätt för de att tillfredsställa sina egna känslor, och de enda de lyckas lura är sig själva. Jaha, ett parti går ned i mätningarna en månad? Det gör väl alla partier förr eller senare, och sedan går de upp igen, eller inte, det är helt omöjligt att säga på förhand. För övrigt är opinionsmätningarna inte någon exakt vetenskap, dessutom är mätningarna flera år före valen inte särskilt relevanta då opinionen kan svänga mycket under valår. Endast en mätning har gjorts den här månaden, så du med den där kurvan som avatar kanske antingen kan vänta lite tills de andra mätningarna kommer in för november, eller visa de föregående 2-3 åren på kurvan.
Vad vänsternissar gör eller inte gör är mig fullständigt likgiltigt.
Att du sedan skriver några självklarheter kring opinionsundersökningar kan jag självfallet stå ut med. Men som du kanske noterat så har det skett några förändringar sista tiden.
DÖ är avskaffad, de flesta partier har olika förslag för att minska flyktingmottagandet. SD har åstadkommit en tramskampanj och framstår som genuint marginaliserat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nicee
Det är som om ni jubelåsnor tror att mångkulturen är över och allt är frid och fröjd nu pga ett par tama M-förslag?
I sanning, SD:s storhetstid har inte ens börjat. Det mångkulturella helvete som härifrån bara kommer att accelerera lockar endast fler till den enda oppositionen mot DÖ-partiet.
Din inledning kanske inte riktigt stärker din "argumentation".
Min tro är att väljarna uppskattar resultat. KD och moderaterna har fått regeringen att införa gränskontroller. DÖ är avskaffad pga KD flyktingmottagandet diskuteras på allvar. SD åker på höstsemester till grekiska öar och delar ut lögnaktiga lappar.
Du tror att detta leder till att SD flyttar fram sina positioner jag tror att dom kommer att sjunka i opinionen.Vem som får rätt kommer att visa sig