Citat:
Ursprungligen postat av
FritzDaCat
Jag talar ju bara för mig själv, och jag tycker att det är viktigt att upplysa folk om att problemen funnits väldigt länge, samtidigt som diskussionen om detta varit tabubelagd.
Där ligger ju ett stort problem SD har. En nationalistisk väg hade varit - och har varit - att peka på de områden som under decennier lidit av mångkulturen, varför man i solidaritet vill stoppa det hela. Istället har man valt den defensiva vägen, och väntar in väljarna i takt med att väljarna själva drabbas av hur mångkulturen spridit sig ut från de förorter och den underklass den tidigare plågat.
Problemet är ju, förutom att det är ynkligt och innebär att man aldrig kommer kunna stoppa något förrän det är försent, att man inte omvänder folk till en solidarisk nationalism för alla utan låter de nya medelklassväljarna fortsätta leva med inställningen att det är okej sålänge det inte drabbar oss personligen. Dvs, de röstar inte mot mångkultur - de röstar mot att det nu går så snabbt att de inte hinner fly in med sina familjer i bättre bemedlade enklaver.
Om det innebär att man förlorar några av de senaste väljarna må det så vara, det hade det kunnat vara värt för att bygga upp sig på en ny, sund grund som faktiskt kan göra skillnad en dag.