2015-11-12, 14:08
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Mm, du är inne på ett annat spår än partiledningen. Ditt spår ger 0.3 % av rösterna ca. Vakna upp.
Jag talar ju bara för mig själv, och jag tycker att det är viktigt att upplysa folk om att problemen funnits väldigt länge, samtidigt som diskussionen om detta varit tabubelagd.
Citera
2015-11-12, 14:13
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Moderaterna öppnar portarna på vid gavel, dumpar över regeringsmakten på sossarna lagom tills innan det ska till att fullständigt gå överstyr och kommer nu tillbaks som den "ansvarsfulla" oppositionen som de oinsatta och/eller guldfiskminnesbetonade väljarna ser vill reda upp situationen med restriktivare invandring och, hoppsan, en del nedskärningar i välfärden som man nu är "tvungen" att göra för att rädda situationen.

Mitt i prick där.

Ruinsvälts hånskrattande ande svävar fortfarande i allra högsta grad över Sverige och dess arma befolkning. Planen är på väg att gå i lås.

Tyvärr är folk i allmänhet för dumma för att fatta till och med detta enkla exempel.
Citera
2015-11-12, 14:16
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag talar ju bara för mig själv, och jag tycker att det är viktigt att upplysa folk om att problemen funnits väldigt länge, samtidigt som diskussionen om detta varit tabubelagd.
Där ligger ju ett stort problem SD har. En nationalistisk väg hade varit - och har varit - att peka på de områden som under decennier lidit av mångkulturen, varför man i solidaritet vill stoppa det hela. Istället har man valt den defensiva vägen, och väntar in väljarna i takt med att väljarna själva drabbas av hur mångkulturen spridit sig ut från de förorter och den underklass den tidigare plågat.

Problemet är ju, förutom att det är ynkligt och innebär att man aldrig kommer kunna stoppa något förrän det är försent, att man inte omvänder folk till en solidarisk nationalism för alla utan låter de nya medelklassväljarna fortsätta leva med inställningen att det är okej sålänge det inte drabbar oss personligen. Dvs, de röstar inte mot mångkultur - de röstar mot att det nu går så snabbt att de inte hinner fly in med sina familjer i bättre bemedlade enklaver.

Om det innebär att man förlorar några av de senaste väljarna må det så vara, det hade det kunnat vara värt för att bygga upp sig på en ny, sund grund som faktiskt kan göra skillnad en dag.
Citera
2015-11-12, 14:19
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
FYI, de invandringsrelaterade problemen var redan uppenbara på 70-talet (även om det naturligtvis var i en mindre skala) - ghetton, överrepresentation i brottslighet och bidragsutnyttjande, samtidigt som tabut mot diskussion om detta redan var etablerat. (Det var därför BSS grundades. Grundaren Leif Zeilon har skrivit om detta.)

Så fröet till eländet såddes för länge sedan.
Detta bör svenskarna upplysas om.
.

Så ditt förslag till hur SD ska förhålla sig till den nuvarande situationen är att man ska hänvisa till Bevara Sverige Svenskt. Det är naturligtvis en strategi men jag tror att väljare är mer intresserade av vad som ska göras, inte 70-talshistoria eller att ta del på semestrande SD-tjänstemän Men jag kan självfallet ha fel det får visa sig i framtiden.
Citera
2015-11-12, 14:23
Medlem
Bergakungens avatar
Jag läser som vanligt (med intresse) det som skrivs, men OM det är så att rekommendationen är att gå tillbaka till BSS-tiden, så bidar jag nog bara min tid, och hoppas att Allianspartierna och den sunda delen av S fortsättningsvis klarar av att förhålla sig till verkligheten, sådan nu kommer att se ut.

Men oj vad jag har fått vänta.
Citera
2015-11-12, 14:25
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Så ditt förslag till hur SD ska förhålla sig till den nuvarande situationen är att man ska hänvisa till Bevara Sverige Svenskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
OM det är så att rekommendationen är att gå tillbaka till BSS-tiden
Nja, just denna upplysning var ämnad för trådens ärade deltagare.

Men att invandringsproblemen funnits länge, ska man inte förneka och att det är dessa som givit upphov till SD och dess föregångare. Dessa grupper skulle inte funnits utan anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Där ligger ju ett stort problem SD har. En nationalistisk väg hade varit - och har varit - att peka på de områden som under decennier lidit av mångkulturen, varför man i solidaritet vill stoppa det hela. Istället har man valt den defensiva vägen, och väntar in väljarna i takt med att väljarna själva drabbas av hur mångkulturen spridit sig ut från de förorter och den underklass den tidigare plågat.
Inte har väl partiet missat att ta upp förortsproblemen?
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-11-12 kl. 14:39.
Citera
2015-11-12, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Helt rätt. SD blev ett ljummet parti, försökte bli accepterade av de andra partierna och nu när de andra partierna snor SD´s politik kommer de försvinna(ligga runt 8 %). För vem vill stöda SD och bli bespottad av offentligheten när man kan vara "god" och vara med de accepterade partierna. Javisst är det fel att det ska behöva vara så...men så är verkligheten.

SD har gjort sitt precis som ny demokrati på 90 talet. När nu M vaknat med den förvirrade AKB vid rodret så försvinner behovet av SD
Senast redigerad av CounterInsurgency 2015-11-12 kl. 14:28.
Citera
2015-11-12, 14:44
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:

Men att invandringsproblemen funnits länge, ska man inte förneka och att det är dessa som givit upphov till SD och dess föregångare. Dessa grupper skulle inte funnits utan anledning.

På något sätt känns det som att det blev är farligt nära att bryta mot Godwins Lag, precis här och nu.

Jag förstår att du inte tänkte hur långt tillbaka som helst, men man måste alltid fråga sig om det ÄR invandringen som är problemet eller om det är xenofobikerna som är det. Vi har ju kommit en bit längre än korstågen, hugenotterna, judepogromerna i Ryssland och annat sådant.

But don't mention the war.
Citera
2015-11-12, 14:48
Medlem
RonPaul2008s avatar
Sentio november – All time high för SD: 26,8

http://avpixlat.info/2015/11/12/sentio-november-all-time-high-for-sd-268/
http://nyheteridag.se/all-time-high-for-sd-268-procent-i-nyheter-idagsentios-opinionsmatning/

Verkar inte som SD förlorat mycket...
Senast redigerad av RonPaul2008 2015-11-12 kl. 14:52.
Citera
2015-11-12, 14:53
Moderator
sm910difs avatar
Citat:

Inte har väl partiet missat att ta upp förortsproblemen?
Inte under partiets första ~20 år skulle jag inte säga det, nej, när problemen fortfarande begränsade sig någorlunda inom ett förvisso växande antal problemområden kring vissa städer men ännu inte var något som övriga samhället såg särskilt mycket av. Sista åren däremot tycks man förnöjt vänta in hur väljare strömmar till från område efter område som drabbas, utan att försöka förmå dessa att lyfta blicken.
Citera
2015-11-12, 14:54
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
På något sätt känns det som att det blev är farligt nära att bryta mot Godwins Lag, precis här och nu.

Jag förstår att du inte tänkte hur långt tillbaka som helst, men man måste alltid fråga sig om det ÄR invandringen som är problemet eller om det är xenofobikerna som är det. Vi har ju kommit en bit längre än korstågen, hugenotterna, judepogromerna i Ryssland och annat sådant.

But don't mention the war.
Fakta är fakta - problemen fanns och det var tabu att tala öppet om det. Välfärdssverige drog till sig en del problematiska individer utifrån. Och precis som idag var problemen relaterade till vissa etniciteter, inte alla.
Jag kan inte acceptera någon historierevisionism angående detta. Allt invandringsmotstånd behöver inte ha haft xenofobisk grund.
Citera
2015-11-12, 14:55
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
http://nyheteridag.se/all-time-high-for-sd-268-procent-i-nyheter-idagsentios-opinionsmatning/

Read it and weep, losers! SD ångar på, trots "Sjuklöverns" "handlingsförmåga och kraft", hehe! Nu blev jag lite gladare, även om jag förstår att siffrorna säkerligen sett lite annorlunda ut om de undersökt fram till, låt oss säga, på måndag...
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2015-11-12 kl. 15:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in