2015-11-11, 21:20
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Jag har skrivit ett flertal gånger att målgruppen för SDs kampanj är de egna och inte flyktingar i Grekland. Tyvärr för SD är den så uselt genoförd så att det verkar som det enbart är hardcore gänget som uppskattar den. Jag får intrycket av att många SD anhängare är genuint besvikna på den.

Nej, inte ens hardcore-gänget försvarar flygbladskampanjen. De har tvärtom sågat det hårdare än andra. Först genom att hävda att det var så undermåligt att det måste ha varit gjort av sabotörer eller kuppmakare. Sen när partiledningen gått ut och ställt sig bakom, så heter det att det inte kan ha varit koordinerat med ledningen, att Hagnell nog missat att förankra flygbladet centralt, osv.

Hur kan världen vara ond, när Kim Jong Karlsson är fullkomlig och allvetande? Och varför griper han inte in och gör världen bättre? Det gamla teodicéproblemet... Låtom oss be!
Citera
2015-11-11, 21:25
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Som det är nu framstår M som det ledande partiet i kritiken mot regeringens handlingsförlamning och detta trots att AKB tänker låta Löfven sitta kvar resten av mandatperioden.

Anfäkta och anamma, där satte du fingret rätt i den ömma varbölden:

SD är just nu dödare än DÖ!
Citera
2015-11-11, 21:39
Medlem
Stoicisms avatar
Precis som för några år sedan, när SD går ned i mätningarna en månad börjar vänsternissar skrika att partiet är begravt. Det är emellertid bara ett sätt för de att tillfredsställa sina egna känslor, och de enda de lyckas lura är sig själva. Jaha, ett parti går ned i mätningarna en månad? Det gör väl alla partier förr eller senare, och sedan går de upp igen, eller inte, det är helt omöjligt att säga på förhand. För övrigt är opinionsmätningarna inte någon exakt vetenskap, dessutom är mätningarna flera år före valen inte särskilt relevanta då opinionen kan svänga mycket under valår. Endast en mätning har gjorts den här månaden, så du med den där kurvan som avatar kanske antingen kan vänta lite tills de andra mätningarna kommer in för november, eller visa de föregående 2-3 åren på kurvan.

Senast redigerad av Stoicism 2015-11-11 kl. 21:52.
Citera
2015-11-11, 21:40
Medlem
Det är som om ni jubelåsnor tror att mångkulturen är över och allt är frid och fröjd nu pga ett par tama M-förslag?

I sanning, SD:s storhetstid har inte ens börjat. Det mångkulturella helvete som härifrån bara kommer att accelerera lockar endast fler till den enda oppositionen mot DÖ-partiet.
Citera
2015-11-11, 21:49
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jag gav i går förslag på vad SD bör göra för att komma ikapp och det är att inrikta sig på den kommande ideologiska debatten efter att gränsen har stängts, vilket snart kommer att ske.

Som ett första steg bör man sluta att springa iväg från TV-kamerorna när journalisterna vill fråga om deras kampanjer och politik. Det har blivit alldeles för mycket en vana för Åkesson och Jomshof att göra så. Hallå, tips från coachen: man vill vara i rampljuset! Har ni inte stake att fixa det, så tycker jag att ni ska ta ert ansvar och hoppa av och lämna plats för nån bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Detta ser jag som SD:s existensberättigande, inte att man säger "stoppa all invandring" utan att kunna förklara hur det ska gå till.

Ett parti och en partiledning som inte ens klarar av ett genomföra en enkel flygbladskampanj, hur ska de kunna förklara något sådant? Nej det enda de klarar av är just bara att säga "stoppa all invandring", sen kommer en stor fet punkt och slut på deras förmåga.

Jag har under alla år sagt att svensk politik bara gått ut på att säga vad som för stunden låter fint, och att politikerna sen aldrig tar ansvar för att göra. Och så kommer det här nya oppositionspartiet och inger hopp. Men sen visar det sig att de är ännu mer av "prata utan förmåga att göra".

På samma tema:
* Min kritik mot 7-klövern har varit deras stora brist på demokrati, så kommer SD... och är sju resor värre.
* Min kritik mot 7-klövern har varit att de är inkompetenta för att de är korrumperade karriärister, så kommer SD... och är sju resor värre.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2015-11-11 kl. 22:00.
Citera
2015-11-11, 21:50
Avstängd
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Nu är verkligheten sådan att när det kommer till att bedömma regeringsduglighetså är SD till och med mindre trovärdiga än V. Det är därför de senaste agerandet av SD är så katastrofalt. Folkomröstningskravet, lögnbladet samt de patetiska uppträdandena av JÅ och MK i sina försök att försvara flygbladen har skadat partiet.

Politik handlar aldrig om att ha rätt det handlar om att rätt, framför allt i opinionen. På en månad har det politiska landskapet förändrats DÖ finns inte vilket innebär att SD inte kan hävda att man är det enda oppositionspartiet, M har föreslagit stenhårda förändringar i flyktingpolitiken. Till skillnad från SD får Ms förslag efffekt så tillvida att dom dikuteras och får delvis stöd från andra vilket gör att verkliga förändringar kan komma att ske. När SD kommer med förslag så har det ingen som helst effekt eftersom dom valt att marginalisera sig bland annat med flygbladen.

Det väljarna vill ha är förändring av flyktingpolitiken inte stollar som yrar om burkor och hallalslakt samt det viktiga i att få säga neger. Att man sedan dessutom tycker att det är viktigt med jobb skatter, näringslivspolitik etc hjälper knappast SD

Att du lobbar för M behöver man ju inte vara raketforskare för att
förstå..
Och nu när mupparna, mer eller mindre är tvungna att ändra kurs, så kommer denna fråga som "ett brev på posten" för att på alla sätt deklarera att SD "bara har en fråga" och är ett "enfrågeparti"..
Skillnadetna är många.. Framförallt för att partiet står för sin politik, vågar gå emot de "etablerade" partierna, Vänder inte kappan efter vinden, Har ett partiprogram som sträcker sej över samtliga samhällsfunktioner.
Ett tips är att läsa deras partiprogram, så inser man att SD är ett mycket bättre alternativ än mupparna som glömt att de är folkvalda..
Och vi kan ju titta på hur "enade" EU står idag.. SD vill att vi går ur detta spektakel.. har dom fel, eller ??
Nä folk glömmer inte (förhoppningsvis), rent logiskt borde deras opinionsiffror fortsätta uppåt.
Citera
2015-11-11, 21:52
Medlem
OliverCromwells avatar
TS glömmer helt att SD:s politik består av betydligt mer än invandringspolitik.

Ja, kanske de flesta som sympatiserar SD gör det pga invandringspolitiken och hur känsligt det är att ta den diskussionen för de andra.

Men låt oss säga att TS har rätt och att de andra partier börjar ta efter SD.

Då tror jag att lösningen är väldigt simpel för SD-ledningen. De kan återradikaliseras. Om de har lyckats förflytta den politiska diskursen till höger, så att alla partier (eller de flesta) följer efter, då är det bara för SD att flytta på målgården längre åt höger.

Det är en aspekt.

Jag kan tänka mig att SD kan möjligtvis tappa väljare om de skulle verkligen göra bort sig. Men jag har svårt att se dem hamna under 13%. Inte i närheten egentligen.

För att sitta i en regering tillsammans med Alliansen, så tror jag att SD kommer att ställa som krav, en folkomröstning emot EU-medlemskapet. Likt den i England.

Som sagt, SD kan fortsätta att sätta press på övriga partier. Missnöjet som gör att SD växer, är inte bara emot massinvandringen, utan också mot feminismen, EU, globalisering, urbanisering, klimatalarmism. Missnöjet är så stort, och SD finns där och dammsuger in alla nya väljarskaror, samtidigt som 7-klövern står kvar i det hörnet de målade in sig i. Och då pratar jag inte längre om massinvandringen, som sagt, utan en rad fler olika sakfrågor, där SD fortsätter att vara den enda verkliga oppositionen.
Citera
2015-11-11, 21:53
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoicism
För övrigt är opinionsmätningarna inte någon exakt vetenskap, dessutom är mätningarna flera år före valen inte särskilt relevanta då opinionen kan svänga mycket under valår. Endast en mätning har gjorts den här månaden, så du med den där kurvan som avatar kanske kan antingen vänta lite tills de andra mätningarna kommer in för november, eller visa de föregående 2-3 åren på kurvan.

Det glädjer mig att du uppmärksammat min nya avatar. Jag kommer att uppdatera den kontinuerligt med den senaste sammanvägda informationen från status.st.
Citera
2015-11-11, 21:55
Avstängd
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Som ett första steg bör man sluta att springa iväg från TV-kamerorna när journalisterna vill fråga om deras kampanjer och politik. Det har blivit alldeles för mycket en vana för Åkesson och Jomshof att göra så. Hallå, tips från coachen: man vill vara i Sa! Har ni inte stake att fixa det, så tycker jag att ni ska ta ert ansvar och hoppa av och lämna plats för nån bättre.

Ett parti och en partiledning som inte ens klarar av ett genomföra en enkel flygbladskampanj, hur ska de kunna förklara något sådant? Nej det enda de klarar av är just bara att säga "stoppa all invandring", sen kommer en stor fet punkt och slut på deras förmåga.

Jag har under alla år sagt att svensk politik bara gått ut på att säga vad som för stunden låter fint, och att politikerna sen aldrig tar ansvar för att göra. Och så kommer det här nya oppositionspartiet och inger hopp. Men sen visar det sig att de är ännu mer av "prata utan förmåga att göra".

På samma tema:
* Min kritik mot 7-klöver har varit deras stora brist på demokrati, så kommer SD... och är sju resor värre.
* Min kritik mot 7-klöver har varit att de är inkompetenta för att de är korrumperade karriärister, så kommer SD... och är sju resor värre.
..kan du länka till NÅGONTING som kan bekräfta allt du harklar ur dej??
Citera
2015-11-11, 22:00
Medlem
RadioDDR1s avatar
SD hade bollen fram tills i höstas då Jimmie Åkesson gjorde självmål två gånger om. Först genom att dumpa SDU och sedan flygbladsfiaskot. DÖ är borta och det finns nu flera alternativ i SD´s profilfråga. Smekmånaden är över för SD. Sannolikt kommer den stora ökning som SD gjort senaste 12 månaderna att raderas ut det kommande halvåret.
Citera
2015-11-11, 22:00
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Fin kappvändning där i slutparagrafen. Och du kommer med råd om hur SD ska "komma ikapp". Ikapp vem? Wake up and smell the coffee!
Tråkigt att du blev ledsen för att jag kritiserade ditt parti. Det var inte alls meningen.
Citera
2015-11-11, 22:03
Medlem
SD har gjort bort sig några gånger för mycket det senaste året. Senast flygbladen och innan det Ekeroths Trelleborg-tal och kampen med SDU. Visst att media gärna blåser upp det över proportionerna men någon måtta får det väl vara på klavertrampen. Skärpning, SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in