Citat:
Ursprungligen postat av
Menved
Jag gav i går förslag på vad SD bör göra för att komma ikapp och det är att inrikta sig på den kommande ideologiska debatten efter att gränsen har stängts, vilket snart kommer att ske.
Som ett första steg bör man sluta att springa iväg från TV-kamerorna när journalisterna vill fråga om deras kampanjer och politik. Det har blivit alldeles för mycket en vana för Åkesson och Jomshof att göra så. Hallå, tips från coachen: man
vill vara i rampljuset! Har ni inte stake att fixa det, så tycker jag att ni ska ta ert ansvar och hoppa av och lämna plats för nån bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Menved
Detta ser jag som SD:s existensberättigande, inte att man säger "stoppa all invandring" utan att kunna förklara hur det ska gå till.
Ett parti och en partiledning som inte ens klarar av ett genomföra en enkel flygbladskampanj, hur ska de kunna förklara något sådant? Nej det enda de klarar av är just bara att
säga "stoppa all invandring", sen kommer en stor fet punkt och slut på deras förmåga.
Jag har under alla år sagt att svensk politik bara gått ut på att
säga vad som för stunden låter fint, och att politikerna sen aldrig tar ansvar för att
göra. Och så kommer det här nya oppositionspartiet och inger hopp. Men sen visar det sig att de är ännu mer av "prata utan förmåga att göra".
På samma tema:
* Min kritik mot 7-klövern har varit deras stora brist på demokrati, så kommer SD... och är sju resor värre.
* Min kritik mot 7-klövern har varit att de är inkompetenta för att de är korrumperade karriärister, så kommer SD... och är sju resor värre.