2015-11-10, 13:32
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrJackass
Finns ju inte plats för 40 ens. Var ska då dessa 4000 bo? Vad ska dessa 4000 göra, mer än att snylta på oss skattebetalare? Vilka jobb finns det på Gotland som generar en produkt som går att använda/sälja. Behövs det fler pizzerior?

Har ni barn? Jag har en blond dotter som jag snart inte släpper ut efter solen gått ner.

Är ni kristna? Jag är inte direkt troende, men kristen och går gärna in i våra fina kyrkor. Vill inte ha moskeér med en gapskalle i en minaret i varje socken. Tror ni att vi skulle få bygga kristna kyrkor i muslimska länder?

Ska gotlänningar stå för kostnaden av att bygga nya lägenheter. Hur bor ni, hemma hos era föräldrar? Har ni stått i bostadskö och väntat länge på att få en lägenhet? Dom ungdomar som ännu bor "hemma" kommer ju för alltid att göra det.

Hur är det med dessa områden där invandringen fått fortgå under dom senaste årtionden, skulle ni vilja ha det så? Rinkeby, Tensta, Rosengård, Vivalla, Biskopsgården, Hammarkullen, Hageby, osv osv osv. Bilbränder, ständiga inbrott och stölder, galler för fönster. tjejer som inte får vara ifred när dom går ut ensamma=lovligt byte att trakassera.

VILL NI HA DET SÅ???
87% av Sveriges befolkning vill ha det!
Citera
2015-11-10, 18:01
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Skillnaden är?

När dessa sk aslyanter inte integrerats efter några år som svulstiga bidragstagare vad händer då tror du??
Finns ingen direkt koppling mellan var de bor som asylsökande och var de sedan bor som godkända flyktingar. De flesta dras sig mot storstäderna, några blir kvar där de kanske bott i flera år som asylsökande och några flyttar av någon orsak till andra mindre städer.

Det stora problemet är när de blivit godkända flyktingar och inte kan språket och inte har en susning av chans till ett riktigt jobb.
Citera
2015-11-10, 18:37
Medlem
DrJackasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
87% av Sveriges befolkning vill ha det!

SD har ju över 18%, visst det är ännu för lite. Men ni som är naiva, väntar ju tills det är försent. Jag krockade inte med bilen idag, skiter i försäkring imorgon också.....
Citera
2015-11-10, 18:45
Medlem
Det normala är att det startas ett företag som anställer personal som köper/hyr en lght bildar familj och på den vägen bygger ett samhälle som på Gotland. De halvunga Afghan-killarna ser jag bara som en belastning och ju förr de drar vidare från Gotland till fastlandet desto bättre.
Citera
2015-11-10, 18:49
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killee
Vill du veta vart dom ska öppnas så att folk bränner ner dom med? Varför vill du veta det liksom?

Det är klart att människor har rätt att veta om kaos och elände är på väg. Om ens hus värde har halverats under natten...

Annars vet jag att förläggningar är på G i Hemse, Fårösund, Garda och Klintehamn. Fyll på fler ställen
Senast redigerad av -benito- 2015-11-10 kl. 18:52.
Citera
2015-11-11, 08:18
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
SD har ju över 18%, visst det är ännu för lite. Men ni som är naiva, väntar ju tills det är försent. Jag krockade inte med bilen idag, skiter i försäkring imorgon också.....
Jag är inte naiv. Jag säger bara som det är. Gutarna vill ha dessa flyktingar.

Undrar om det fortfarande sjungs: "...jag är stolt över att vara gute ifrån Gotland"

Citera
2015-11-11, 13:46
Medlem
En källa om gotland. Alla är jättepositiva till asylflyktingarna.Mestadels består det av ensamnkommande skäggbarn sen mycket marockanska och algeriska ungdommar som inte blivit 18 än och inte har rätt till asyl. men hört att folk är rädda för dom på ön men att man bara får ta ansvar som anställd . Vet att De e jätte mkt Zigenar migranter där som får hjälp av lokalbefolkningen på gotland med boende och alla hejjar glatt på varann. Tack vare asylboendena ger det jobb till Gotlandsbefolkningen.
Citera
2015-11-11, 18:26
Medlem
DrJackasss avatar
Tiggarna får hjälp av vänsterfolket, störda Elin bååth från Fi och Eva Bofride på GT. Hälper inte hur mycket info Eva Bofride får, hon fortsätter bara sitt pk-pladder. Tyvärr har väl många av gutarna skygglapparna på. Läser man bara Gotlands tidningen och Allehanda, så får man inte så mycket information.

När väl uppvaknadet kommer är det ju försent. Nu ska allt tolereras i sann pk-anda.

Väskryckningarna har redan kommit, skäggbarnen gör sitt bästa.
Vänsterfolket drar fram rasistkortet om man tycker annorlunda.

Alla är INTE positiva till invandringen på Gotland, bara dom som gapar högst hörs i tidningarna.

Jag är Patriot, jag vill Sveriges väl.
Citera
2015-11-11, 18:43
Medlem
Nej alla är inte positiva men nästan alla på gotland är inte många. Men dom flesta som är positiva och majoriteten är icke gotlänningar i grunden.
Citat:
Tiggarna får hjälp av vänsterfolket, störda Elin bååth från Fi och Eva Bofride på GT. Hälper inte hur mycket info Eva Bofride får, hon fortsätter bara sitt pk-pladder. Tyvärr har väl många av gutarna skygglapparna på. Läser man bara Gotlands tidningen och Allehanda, så får man inte så mycket information.

När väl uppvaknadet kommer är det ju försent. Nu ska allt tolereras i sann pk-anda.

Väskryckningarna har redan kommit, skäggbarnen gör sitt bästa.
Vänsterfolket drar fram rasistkortet om man tycker annorlunda.

Alla är INTE positiva till invandringen på Gotland, bara dom som gapar högst hörs i tidningarna.

Jag är Patriot, jag vill Sveriges väl.
Citera
2015-11-11, 19:29
Medlem
Pendeltågs avatar
Kneippbyn resort, strax utanför Visby kommer ta emot ungefär 200 personer med start denna vecka. Kontraktet gäller fram till 21 maj. Drygt 70.000 kronor dygnet under lågsäsong, inte illa...
Citera
2015-11-12, 02:30
Medlem
Tar nog tillbaka det jag sa om gotland. Tydligen är över 200 flyktingar på väg till vackra gotland och ska ruinera det. Hälften där har inte ens jobb, Hur i helvete ska dessa få jobb? Nej Nu blir de kaos på gotland efter detta
Citera
2015-11-12, 02:46
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melankoli12
Tar nog tillbaka det jag sa om gotland. Tydligen är över 200 flyktingar på väg till vackra gotland och ska ruinera det. Hälften där har inte ens jobb, Hur i helvete ska dessa få jobb? Nej Nu blir de kaos på gotland efter detta
Tror du de övriga 200000 som kommer till sverige i år får några jobb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in