2015-11-11, 19:11
Medlem
Karembeus avatar
Finns det någon information om hur många människor som sökte asyl igår (tisdag)? Måndagens siffror verkar ju ha "försvunnit"...

Noterar för mig själv att Migrationsverkets twitteraktivitet verkar vara helt nere. Inte en tweet på hela dagen (och då brukar det ändå bli en 3-4 stycken varje dag). Datorerna på kontoret blivit stulna?
Citera
2015-11-11, 19:11
Medlem
Lagerthas avatar
Inte direkt förvånande att terrorister lätt släpps in.

http://www.allehanda.se/allmant/angermanland/asylsokande-till-boendepersonal-ni-vet-om-att-det-finns-is-medlemmar-har-va
Citera
2015-11-11, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Finns det någon information om hur många människor som sökte asyl igår (tisdag)? Måndagens siffror verkar ju ha "försvunnit"...

Noterar för mig själv att Migrationsverkets twitteraktivitet verkar vara helt nere. Inte en tweet på hela dagen (och då brukar det ändå bli en 3-4 stycken varje dag). Datorerna på kontoret blivit stulna?
Mycket som verkar ha brutit samman på Migrationsverket. GD har väl inte synts till sista veckorna (sjukskriven?), den tappade räkningen är fortsatt borta, inga tweets... Ett tecken på kollaps?
Citera
2015-11-11, 19:17
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Jag vet inte, det där kändes väl inte så farligt: det handlar om antalet asylsökande en enda dag, och Migrationsverket ska snarast återkomma med korrekta uppgifter.

Låter ju mest som om dom gjort en felaktig summering.
Kändes inte så farligt? Men det kanske ska jämföras med Miggans track record?
Citat:
Siffran över antalet personer som väntas söka asyl i Sverige
under 2015 är nu justerad till mellan 66 000 – 80 000 personer.

Det var sista juli. Bara 3,5 månader sen och redan citronsur lyteskomik.
Vad menar du de skulle basera sina tydligen snart förväntade"korrekta uppgifter" på?
Citera
2015-11-11, 19:17
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Vad jag undrar är vad som händer med alla som skiter i att registrera sig, de kan ju inte få boende och bidrag? Vad är tanken bakom att inte registrera sig?
Citera
2015-11-11, 19:18
Medlem
För en månad sedan beräknade polisen att nästan lika många flyktingar kommer hit utan att söka asyl och i stället försvinner ur systemen, det vore intressant med den totala siffran med människor som kommit till Sverige.
Citera
2015-11-11, 19:20
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
För en månad sedan beräknade polisen att nästan lika många flyktingar kommer hit utan att söka asyl och i stället försvinner ur systemen, det vore intressant med den totala siffran med människor som kommit till Sverige.
Jag håller med men jag tror det är lika enkelt att hitta Gud eller meningen med livet som att få fram den rätta siffran.

Faen vet om det inte vore bättre använd tid också
Citera
2015-11-11, 19:22
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Vad jag undrar är vad som händer med alla som skiter i att registrera sig, de kan ju inte få boende och bidrag? Vad är tanken bakom att inte registrera sig?

Det är att leva i det parallella samhälle som byggs upp i Sverige idag. Helt enkelt leva utanför samhället och ta diverse ströjobb som svartjobbare på en restaurang, illegal byggjobbare, prostituerad, vad som helst.

I och med att lönenivån/levnadsstandaren i Sverige är så mycket högre än i exempelvis Afghanistan så är det bättre att leva ett helt oregistrerat liv här än där.

På detta sätt kollapsar det ordnade samhälle som var Sverige.
Citera
2015-11-11, 19:23
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storm.Hatt
Har man tappat räkningen eller vill man inte uppge siffran?
Regeringen har väl gått ut med att man ska följa utvecklingen timme för timme.....
Citera
2015-11-11, 19:28
Medlem
Svenne.B.Anans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Regeringen har väl gått ut med att man ska följa utvecklingen timme för timme.....

nu skall det införas gränskontroller också. det har gått totalt överstyr. frågan är dock om sverige har resurser att genomföra detta praktiskt.
Senast redigerad av Svenne.B.Anan 2015-11-11 kl. 19:34.
Citera
2015-11-11, 19:32
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne.B.Anan
nu skall det införas gränskontroller också. det har gått totalt gått överstyr. frågan är dock om sverige har resurser att genomföra nderna detta praktiskt.
Såg just det, Ygeman har pressträf kl2000.

...och migrationsverket ska söka EU medel.

Det brinner i knutarna nu!!!

Helt annat tonläge på Löfven i Rapport.

Han har väl insett att det inte går att prata sig till att de andra länderna ska ta emot flyktingar.

Hårda linjen måste fram..... Faschism och rasism enligt rådande nomenklaturbenämning...

De myndigheter som sköter det här måste förstå att har man flytt över havet eller gått i veckor eller betalat 100 000kr och inte kommer in ,så åker man inte tillbaka utan blir hellre illegalist som inte räknas

Edit: Sjöstedt på krigsstigen, vill frysa Sveriges EU bidrag .
Senast redigerad av zorze 2015-11-11 kl. 19:44.
Citera
2015-11-11, 19:32
Medlem
prudenss avatar
Sverige inför gränskontroller from i morgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in