Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Just det Lisa's skor och strumpor har tagits av, hennes vänstra fotsula har blod-besudlats OCH sedan har något satt på henne strumpor och skor igen, och polisen hemligstämplar det, och bestämmer att varken strumpor eller skor ska testas på något sätt !!!
Vad är det här för sorts utredning ???
Hur mycket annat skumt finns det i den hämligstemplade delen av FUP ???
Finns det något sätt åk/polisen kan tvingas att öppna den hämligstämplade delen av FUP?
Att Lisas vänstra fotsulan var "blodbesudlad" MÅSTE inte betyda att skor och strumpor tagits av och sen satts på igen. Det kan lika gärna vara så att Lisa hade fått skavsår efter att ha varit på fötter hela dan.
Troligvis var inte Lisa ännu inte van vid att stå och gå en hel arbetsdag eftersom hon i vanliga fall gick i skolan (när det inte var sommarlov).
Jag jobbade i min ungdom i restaurangbranschen och jag vet att de första dagarna man arbetade och stod upp en hel dag så hade man överjävligt ont i fötterna. Ibland fick jag också skavsår av att ränna runt i skor som jag satt på mig i tron att de var bekväma och lämpliga för arbetet.
Lisa kan också ha trampat i något blod utan att hon märkte det, tex blodstänk på badrumsgolvet. Såna är inte helt ovanliga om man är lite slarvig och stressad när man rakar benen.