2015-11-11, 19:15
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det finns egentligen inget nytt i den bilagan mer än uppgiften att håret ligger mellan huden på halsen och snaran.
Jag har fått ta del av den och har lovat att inte sprida den vidare. Där är jag bergfast!

Och hur tänker du om att Lisas vännstra fotsula hade blodbesudligar ?
2015-11-11, 19:16
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Då säger förhörsledaren fel eller så står det fel på denna sidan i fupen.
Telia anger att telefonen är avstängd på "onormalt " sätt 1959 (sid 30 fup)
Båda informationerna kan vara riktiga. Men det är nog som du tror. Ska försöka ta reda på tidsintervallet för 'position update'.
2015-11-11, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Men han behöver inte vara den som utfört själva dödandet. Det är inte ställt utom allt rimligt tvivel. Men som sagt jag TROR att han gjort det men det håller inte för en dom om alla bara tror. Kan du presentera något konkret bevis?? Eller du TROR också.
Du har helt rätt att det inte är ställt utom ALLT rimligt tvivel eftersom det inte finns någon film eller motsvarande som visar det. Men i Sverige räcker det med bortom rimligt tvivel. Skulle inte vilja leva i ett samhälle där det krävdes 100% bevis för dom. Ytterst få mördare skulle kunna dömas. De flesta skulle vara ute i samhället på fri fot.
2015-11-11, 19:22
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att NLJ anträffas på Martorp är väl inte så konstigt, han jobbar ju där, eller?

Dock så tycker jag att uppgiften om vittnet som blir uppringd angående ett tips hen inte har lämnat är desto konstigare. Det kan dock finnas en förklaring, vittnet har berättat om sin iakttagelse för någon som i sin tur har tipsat polisen. Är vittnet en kvinna så är det den sannolikaste förklaringen tycker jag, det finns skvallerkärringar även i Blomberg, om det är jag helt övertygad.

Jo visst, men man kan ju fråga sig vad NLJ gör på just den platsen, på väg från cafe hållet mot Martorp kl 19:30 den 7 Juni då han är ledig, ca 30 minuter efter Lisa blev överfallen, och exakt samma sträcka där Lisa's tillhöriheter kastats ut.
(om det alltså är NLJs Audi vittnet såg, men det är i alla fall en likadan)
Och ena personen i Audi'n hade keps så det var nog unga killar.
2015-11-11, 19:26
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Spelar du dum eller?
Han, inte hans bror, sade (LJÖG) även till MP att polis redan gått igenom området där lisas döda kropp befann sig: vilken otur/slump?

Även om det var brodern som gjorde dådet, så har NB dna överallt på brottsplatsen och lisa, och ljög för MP då han visste var kroppen befann sig.

Jag utesluter inte att brodern och frun har ett finger med i spelet och jag varken är dum eller spelar dum. Tror utredarna ville avföra dem och på så sätt få lättare att få en fällande dom på en av dem istället för att de skulle skylla på varandra och ingen bli fälld. NB är helt inne på att framstå som oskyldig och inte vet någonting, därför kan han inte heller peka på någon annan.
2015-11-11, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jo visst, men man kan ju fråga sig vad NLJ gör på just den platsen, på väg från cafe hållet mot Martorp kl 19:30 den 7 Juni då han är ledig, ca 30 minuter efter Lisa blev överfallen, och exakt samma sträcka där Lisa's tillhöriheter kastats ut.
(om det alltså är NLJs Audi vittnet såg, men det är i alla fall en likadan)
Och ena personen i Audi'n hade keps så det var nog unga killar.
Och hur tänkte du att NLJ fick tag på NBs blod och IBs DNA?
2015-11-11, 19:38
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Och hur tänkte du att NLJ fick tag på NBs blod och IBs DNA?

Ja det kan jag ju inte veta men NLJ jobbar ihop med NB så han har ju tillgång till NB och hand DNA och evt blodbesudligar som uppkommit via arbetsskador.

Men svara då på hur du förhåller dig till upplysningarna från obduktion protokollen om att Lisas fotsula hade blodbesudligar ???
2015-11-11, 19:39
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Och hur tänker du om att Lisas vännstra fotsula hade blodbesudligar ?

På vad sätt skulle det tala MOT Nerijus som gärningsman och FÖR någon annan?

Varför måste en blodbesudling innebära att strumpor och skor tagits av?

För övrigt: Kan du köra dina poster genom ett program svensk rättsstavning innan du postar dom? Vartenda inlägg innehåller ett flertal stavfel som du plågar andra skribenter med. Otroligt respektlöst.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananaman55
OBS! 2 ÖRHÄNGEN HITTADES VÄL I LADAN!?
Ja, och detta:
Örhänge, stavörhänge med ljus pärla. - På golvet i slanghärva i
förrummet till slaktrum
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Du har helt rätt att det inte är ställt utom ALLT rimligt tvivel eftersom det inte finns någon film eller motsvarande som visar det. Men i Sverige räcker det med bortom rimligt tvivel. Skulle inte vilja leva i ett samhälle där det krävdes 100% bevis för dom. Ytterst få mördare skulle kunna dömas. De flesta skulle vara ute i samhället på fri fot.

Det ska vara ställt utom ALLT rimligt tvivel annars ska man frias. Rättssäkerheten bygger på det oavsett hur många som går fria och det finns många friande domar som man kan tycka vara självklara.
Jag anser att även NB har en möjlighet att bli frikänd och jag tror inte åklagaren sover speciellt lugnt.
2015-11-11, 19:45
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ja det kan jag ju inte veta men NLJ jobbar ihop med NB så han har ju tillgång till NB och hand DNA och evt blodbesudligar som uppkommit via arbetsskador.

Och vad skulle du säga är mest sannolikt: Att DNA som hittas på massor av ställen har satts dit av personen själv eller att det är en galen arbetskamrat som stulit hans blod för att kunna sätta dit honom när han mördat en ung flicka genom att sätta dit små, små fläckar på olika ställen? Varför fixade han inte lite bättre bevis genom att sätta DNA:t på snaran till exempel? Eller på kroppen?

Det är helt otroligt att en vuxen människa som inte är utvecklingsstörd ens kan överväga att en sån här teori skulle kunna vara sann. Att den skulle vara troligare än att det är mördaren själv som satt dit sitt eget DNA...

Tycker du på allvar att det du framför är rimligt tvivel? På fullaste allvar?
2015-11-11, 19:47
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Just det Lisa's skor och strumpor har tagits av, hennes vänstra fotsula har blod-besudlats OCH sedan har något satt på henne strumpor och skor igen, och polisen hemligstämplar det, och bestämmer att varken strumpor eller skor ska testas på något sätt !!!

Vad är det här för sorts utredning ???

Hur mycket annat skumt finns det i den hämligstemplade delen av FUP ???

Finns det något sätt åk/polisen kan tvingas att öppna den hämligstämplade delen av FUP?

Att Lisas vänstra fotsulan var "blodbesudlad" MÅSTE inte betyda att skor och strumpor tagits av och sen satts på igen. Det kan lika gärna vara så att Lisa hade fått skavsår efter att ha varit på fötter hela dan.

Troligvis var inte Lisa ännu inte van vid att stå och gå en hel arbetsdag eftersom hon i vanliga fall gick i skolan (när det inte var sommarlov).

Jag jobbade i min ungdom i restaurangbranschen och jag vet att de första dagarna man arbetade och stod upp en hel dag så hade man överjävligt ont i fötterna. Ibland fick jag också skavsår av att ränna runt i skor som jag satt på mig i tron att de var bekväma och lämpliga för arbetet.

Lisa kan också ha trampat i något blod utan att hon märkte det, tex blodstänk på badrumsgolvet. Såna är inte helt ovanliga om man är lite slarvig och stressad när man rakar benen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in