2015-11-11, 18:22
Medlem
SH anger på sidan 68 i fupen följande:

Hon /Lisa/ hade meddelat då hon hade
kommit fram.

Detta är inte sant. Lisa svarade inte på SH:s sms 0932. Minns han fel, vill han skönmåla sin kontakt med dottern eller vad?

SH synes också ovillig att kommentera sin kontakt med dottern. Han säger hellre "jag och H". Varför?
2015-11-11, 18:23
Medlem
TheMiracles avatar
Jag tänkte agera försvarare åt NB.

Låt oss börja med se det hela ur en alternativ gärningsmans perspektiv.

Vi kan till att börja med utgå från att denne lustmördare trots sitt starka begär att döda och se sitt offer lida inte är likgiltig inför att åka fast. Ingen vill spendera 20-30 år bakom galler. Han söker således fundera ut hur han ska genomföra sitt mord utan att bli avslöjad. Även om han lyckas undgå att bli tagen på bar gärning så finns alltid risken att polisen kommer honom på spåren så länge de fortsätter sitt letande. Enda sättet att få polisen att avsluta utredningen är att någon annan person grips och sedermera döms för brottet. Alltså måste falska bevis planteras.

Nu gäller det först och främst att hitta någon annan som kan verka rimlig som gärningsman. Han vet att det finns några baltiska gästarbetare i trakten och dessa skulle inte vara svåra att väcka misstankar mot. De håller sig för sig själva och betraktas av de flesta som lite skumma och suspekta. De blir perfekta att lägga skulden på.

Det är allmänt känt nuförtiden att polisen letar efter DNA på brottsplatser och att sådana fynd väger otroligt tungt i rätten. Så han beger sig till balternas arbetsplats och börjar leta efter saker som någon av deras DNA kan finnas på. Han hittar först en tröja som någon av dem tagit av sig när det varit varmt och sedan glömt kvar som han lägger beslag på. När han rotar runt på arbetsplatsen hittar han även en bit hushållspapper med torkat blod som sannolikt kommer från någon av dem efter att de skadat sig. Nu har han vad som behövs och är redo att skrida till verket med sina mordplaner.

Han har planerat att utföra sitt mord i ladan där balterna brukar arbeta. Han åker runt i området på kvällarna när han vet att ladan är tom och letar efter ett lämpligt offer. Ett tillfälle infinner sig då han får syn på en ensam tjej vid en moped utanför caféet intill ladan utan några vittnen i närheten. Han stannar sin bil och går fram till henne, hälsar och frågar vänligt:

-Jobbar du här?
-Ja.
-Så du är klar för dagen nu antar jag?
-Ja nu är det klart.
-Jag är här för att fixa en grej inne i ladan där. Du skulle möjligtvis inte kunna hjälpa mig lite? Det är så att jag ska skruva fast en grej och jag behöver någon som håller den åt mig. Det tar högst en minut.
-Jo det kan jag väl göra.

Han ger inget obehagligt intryck utan ser ut att vara en vanlig hederlig man så hon lämnar nyckeln i mopeden och följer med honom in i ladan. Så fort de är inne i ladan överfaller han henne och utför sedan mordet på det sätt han fantiserat om. När hon är död tar han fram tröjan och pappret med det torkade blodet som han blöter ner och försöker sprida så mycket DNA-spår som möjligt på offret, mordredskapet och platsen omkring. Själv har han förstås klätt sig så att risken att lämna egna spår minimerats.

När allt är avklarat kör han iväg och dumpar kroppen i en byssja som han bestämt på förhand. Han sprider ut offrets tillhörigheter så att de bildar ett spår mellan mordplatsen och dumpningsplatsen. Detta kan vara något han gör tvångsmässigt, något som hans sjuka sinne går igång på, att ge ledtrådar till polisen och allmänheten om var offret befinner sig och hur mordet gått till.

Efteråt uppträder som vanligt för att inte väcka några misstankar. Ingen vädjan om alibi eller dylikt. Han försöker framstå lika chockad och oroad som alla andra över den försvunna flickan och deltar kanske t.o.m. själv i sökandet. I hemlighet njuter han av uppståndelsen han skapat, vilket ger honom en känsla av makt och kontroll.

Eventuellt hjälper han till att väcka misstankar mot balterna genom att tala illa om dem och föreslå dem som potentiella gärningsmän.

Det här är så klart ett skissartat och förenklat scenario men är det verkligen helt orimligt att det kan ha gått till på ett liknande sätt?

----

Man kan också vända på det och sätta sig in i NB:s huvud som gärningsman och se om det verkar logiskt.

Allt tyder på att han inte använt handskar eftersom det finns så rikligt med DNA från honom på Lisas kläder, inklusive blod. Det skulle man kunna köpa om det rörde sig om en dåre som begått ett irrationellt impulsdåd. Men NB förefaller inte dum, han är väl medveten om hur polisen arbetar och vet att de söker efter DNA-spår på brottsplatser. Om han är en mördare hör han till den sk organiserade typen. Hur kan han ha varit så otroligt tanklös att han inte täckt sina psoriasisansatta händer med handskar om han planerat ett sådant här mord? Varför har han valt att utföra mordet på sin arbetsplats med redskap han använt i sitt arbete, där det garanterat finns spår efter honom, oavsett hur väl han skulle ha skyddat sig under själva gärningen?

Och rimmar inte detta förfarande väldigt illa med att det inte finns några spår varken i NB:s bil eller i byssjan där man finner liket? Hur kan han i det ena momentet vara så klantig och oförsiktig för att sedan agera så proffsigt?

Varifrån kommer för övrigt blodet från NB? Han har inga avvärjningsskador när han undersöks. Psoriasisen ger så vitt jag vet inte några blödningar. Det är svårt att tänka sig att Lisa skulle haft en chans att åsamka NB något blodvite under deras kamp. Är inte plantering på sätt och vis mer logiskt och troligt?

Han måste ha transporterat liket i dagsljus, vid 19-tiden i juni har det inte ens börjat skymma. Ett extremt riskabelt företag, inte minst då han bor i trakten och är känd bland folket där. Dessutom ska han ha kört med nedvevad ruta och vinkat åt bekanta som han mötte på vägen. Bara en dåre skulle göra på det viset.

Och varför har han spridit ut Lisas tillhörigheter på ett sådant sätt att de uppenbart skulle hittas? Varför t.ex. slänga hennes jacka och hjälm så att de syns tydligt i en rishög strax intill byssjan där liket placerades? Om det inte fanns tid att göra sig av med alla grejerna, hade det ju varit betydligt smartare att lämna alltsammans i byssjan. Då hade det tagit längre tid innan kroppen hittades. NB har ju beskrivits av sin arbetsgivare som en person som kommit med många bra lösningar i arbetet. Hur kommer det sig att han helt tycks ha förlorat den förmågan här?

Missing People har sagt att NB ska ha försökt avleda dem från att leta i området där Lisas kropp senare hittades genom att säga att det redan var genomsökt. Liket skulle givetvis hittas förr eller senare i vilket fall och det är inte rimligt att skåpet var tänkt som tillfällig förvaring då kroppen hade pressats in i ett så trångt utrymme att det krävdes fyra personer för att få ut den. Om NB var skyldig och visste var liket låg, borde han inte då snarare ha erbjudit sig att hjälpa MP att leta och sedan gå in i byssjan och bli den som först finner liket? Genom att då ta i den döda hade NB:s DNA på hennes kläder fått en naturlig förklaring och det hade varit omöjligt att fälla honom för mordet.

----

Slutligen kan man sätta sig in i NB:s sinne med utgångspunkten att han är oskyldig. Har han i så fall verkligen agerat på något märkligt sätt efter mordet?

Polisen gör en stor grej av att han bett sin fru och sin bror att säga att han var hemma klockan 18.00. Detta är som jag förstått det efter att man hittat handsken i ladan och NB insett att ett brott lär ha skett där han befunnit sig under söndagen. Han har fått veta att den försvunna flickan slutade sitt jobb på caféet 18.00 och inser att det är viktigt med ett alibi denna tidpunkt för att inga misstankar ska riktas mot honom.

Polisen vill få detta till att han ska ha bett sina anhöriga att ljuga om att han varit hemma när han egentligen inte var det men det finns inget i förhören som talar för att det skulle vara en direkt lögn. Det kan lika gärna ha varit så att han var osäker på exakt när han kom hem, känt sig orolig för att bli misstänkt och för säkerhets skull sagt åt brodern och hustrun att säga att han var hemma 18.00. Det är inget man nödvändigtvis behöver dra några stora växlar på.

NB verkar för övrigt ha lite dålig tidsuppfattning och felakiga tidsangivelser behöver inte vara avsiktliga lögner. T.ex. är han säker på att han pratat med sin mamma i 30-40 minuter, något han vet att polisen kommer kontrollera så det finns ingen mening med att ljuga om det. Samtalet visade sig dock bara ha varat i ca 15 minuter.

Han ska också ha sagt åt sin bror och hustru att inte nämna för polisen att hustrun tvättat hans kläder på söndagen. Också detta är en omständighet som även en oskyldig kan ha skäl att vilja undanhålla eftersom det kan väcka onödiga misstankar. Hur som helst kan denna tvätt lika gärna ha ägt rum tidigare än mordet, det förefaller åtminstone så om man utgår från förhöret med brodern. Det finns heller inget som framkommit som tyder på att NB varit överdrivet angelägen om att få sina kläder tvättade utan hans fru tycks redan ha varit i färd med att tvätta när han kom med sina dammiga byxor.

Att han har varit nervös efter försvinnandet är inte så konstigt med tanke på fynden på hans arbetsplats. Han lär också ha erinrat sig masturbationen som han ägnat sig åt i ladan och fattar att polisen kommer hitta spermaspår från honom och att det kommer se illa ut, trots att det egentligen kanske bara handlar om en lite förhöjd sexdrift som gör att han måste lätta på trycket ibland. Det finns också vissa antydningar i förhören om att han kan ha haft sexuellt relation med någon som han inte vill avslöja.
2015-11-11, 18:23
Medlem
TheMiracles avatar
NB:s blodspår skulle också kunna ha planterats av någon inom polismyndigheten. Det är uppenbart att polisen var övertygade om att de gripit den skyldige och med tanke vilket avskyvärt brott det handlade om kan det mycket väl ha funnits någon som känt sig frestad att ”hjälpa rättvisan lite på traven”.

Vi vet att NB fick lämna ett flertal prover; man ska ha sagt till honom att det blivit något fel och att man var tvungna att göra om dem. Jag vill minnas att det även innefattade blodprov. Advokaten nämnde detta i sin slutplädering som en möjlig förklaring till NB:s DNA på Lisas kläder.

Tänk er själva en polis som har tillgång till en misstänkts blod, som han är helt säker på har begått ett fasansfullt mord på en oskyldig ung tjej. Polismannen känner ett avgrundslöst hat och äckel mot detta vidriga djur och vill se honom straffas men han vet samtidigt att beviskraven i Sverige är höga och att det händer att uppenbart skyldiga går fria för att bevisen inte håller juridiskt. Genom att smeta några bloddroppar på mordoffrets kläder blir bevisningen orubblig och den skyldige kommer garanterat få det straff han förtjänar. Det finns nog en och annan som skulle se det som en god gärning.

Nu vet jag inte hur polisens och NFC:s rutiner ser ut och om en sådan sak som jag beskriver är möjlig att genomföra. Men det är i alla fall något som är värt att undersöka.

---

Några ytterligare synpunkter på polisutredningen.

Våldsporrbilderna på NB:s dator var till antalet 6 av totalt 1500 porrbilder. Och inga av dessa bilder har vad jag förstått varit nedladdade utan har bara förekommit på sidor han har varit inne på, de kan alltså härröra från popup-fönster och dylikt. Snacka om att göra en höna av en fjäder. Talar inte en så liten andel snarare mot än för att NB skulle vara sexualsadist?

Det finns inga säkra iakttagelser av NB:s bil under timmen efter den förmodade tidpunkten för mordet. T.ex. är det klarlagt att NB påbörjade ett Skypesamtal med sin mamma 19.35. Samtidigt säger sig vittnen ha sett honom någon gång mellan 19.30 och 20.00. på väg från Mantorp, då han också ska ha vinkat till dem med nedvevad ruta. Det finns väldigt litet utrymme för att denna vittnesuppgift ska stämma och mer talar för att det är som NB säger, att detta möte ägde rum dagen innan. Någon annan ska ha noterat bokstaven L i nationalitetsbeteckningen på en bil som kört förbi omkring 19.05, men någon sådan ska inte ha funnits på NB:s bil.

Ingen har sett NB städa eller tvätta i sin bil efter mordet. Trots detta påträffades alltså inget DNA från Lisa där.

”Joggerskan” ska tydligen ha suttit och lett medan hon avlade sitt vittnesmål i rätten. Detta ihop med det lätt teatraliska sätt hon pratade på indikerar en exhibitionistisk läggning. För en sådan person kan viljan att stå i centrum och spela en avgörande roll i ett sådant här uppmärksammat fall väga tyngre än plikten att lämna korrekta uppgifter. Det finns alltså anledning att förhålla sig skeptisk till hennes tvärsäkra utpekande.

Som flera andra har påpekat så uppträder NB precis som man tänker sig att en oskyldig skulle göra i en sådan här situation. Under 4 månader i häkte, under långa pressande förhör har han ihärdigt förnekat, trots att han i och med detta går miste om att möjligheten att anföra omständigheter som skulle kunna ge en mildare brottsrubricering. Och han gör detta utan psykopatens karaktäristiska kyla och oberördhet. Man får intrycket att han är psykiskt nedbruten och inte skulle orka förneka ett brott som han verkligen begått. Om han är den riktige gärningsmannen måste han vara en så svårartad dubbelnatur att den del av honom som förnekar brottet inte är medveten om vad hans andra sida har gjort. Vi får se vad som händer när han får livstidsdomen av tingsrätten. Är han skyldig är det möjligt att han inser att hovrättsförhandlingen är hans sista chans där det gäller att rädda det som räddas kan, och erkänner men försöker få en lindrigare påföljd. Är han oskyldig är allt han kan göra att fortsätta neka.

---

Till sist. Det finns förstås en hel del som talar för att NB är mördaren. Jag ser givetvis också den möjligheten. Men utgör inte de saker jag tagit upp här sammantaget ett ”rimligt tvivel”?
2015-11-11, 18:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Jo, det finns spår i ladan. Ett örhänge och en handske
De kan också ha placerats ut i efterhand. De borde ha hittats innan de hittades, handsken 7 juni och örhängena 8 juni.
2015-11-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Jo, det finns spår i ladan. Ett örhänge och en handske

De är inga besudlingar. Med besudlingar avses tecken på att Lisa/Lisas kropp hanterats i ladan söndag kväll.

Detta har avhandlats många gånger men handsken fanns inte där söndag kväll. Den placerades mycket lägligt just där någon visste att litauerna brukar pumpa ur en brunn.
Örhängena hittade en militär sent på kvällen när han fick ett "infall" att lysa med sin mobil och "råkade" hitta örhängena. Inte heller de fanns där innan.
2015-11-11, 18:29
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag undrar vart du har hittat denna information, hittar inte den i fupen... tacksam för ett svar.
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det finns i en annan aktbilaga kriminalteknisk undersökning att repet satt utanför håret på halsen. Här gäller det att ta del av det mesta, så man inte fladdrar ut i något som är fel eller osannolikt.
Här kan jag garantera att det inte fladdras.
Den infon finns inte i dom fupar som är släppta för alla men jag sitter just nu och läser den bilagan och det står ordagrant.

På bild nr 7 och 8 ser man att håret ligger mellan huden på halsen och snaran.

Vidare i texten står inget om att ett öga skulle vara tejpat. Tejpen går över näsa och mun upp till ögonen.
Senast redigerad av Timeout 2015-11-11 kl. 18:32.
2015-11-11, 18:32
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torskrygg
Vad stackars Lisa egentligen har utsatts för är tydligen inte det mest intressanta i tråden.
Att hitta på ännu värre eller alternativa saker är tydligen mera viktigt för vissa.
Vad hon egentligen utsatts för vet väl bara det tvåbenta monstret i form av gulleponken Nerijus.
Den person som vissa så glatt håller om ryggen hela tiden med sitt svamlande om alternativa
teorier och hypoteser. Nivån i tråden är ju redan så låg att om det hade varit en sjö så hade
alla fiskar legat på torra land. Lisas öde är ju en verkligt hemsk och tragisk sak i sig men
att se på vilket sätt hennes öde förlöjligas och vrids och vänds på är beklagligt att skåda.
Trots att utredningen slagit fast massor av bindande bevis mot litauern så kommer ständigt
nya infallsvinklar där allt in i minsta detalj ska analyseras för att hitta någon nytt att tjata om
i minst 300 nya inlägg. Det är väldigt märkligt att inga av dessa alternativtänkares teorier och
hypoteser finns i någon som helst bevisform. Och ännu konstigare är att alternativtänkarna
oftast inte kan komma med några sakskäl till det stämmer för fem öre det de pläderar för.
Lisas öde är allt för hemskt och tragiskt för att behandlas på det här viset. Men att hysa respekt
för en mördad person och dennas släktingar verkar inte vara vissa personers starka sida.

Om du, och dina lika, verkligen brydde er om Lisa's öde då skulle ni bli upprörda över den info som Moosky postade från den hemlig-stämplade delen av FUP, nämligen obduktions protokollen, där det står att Lisa's vänstra fotsula hade blod besudlingar !!! Vilket, iom Lisa hade sko och strumpor på sig då hon hittades, betyder att hennes skor och strumpor varit av på en tidpunkt då hon, eller GM, blödde och att någon därefter satt på henne sko och strumpor igen, sannolikt andra kläder likaså!

Så berätta för mig hur det kommer sig att du och dina lika, inte vill veta hur detta hänger ihop, utan skiter fullständigt i denna upplysningen???

Varför vill ni inte veta vad som verkligen hände med Lisa ???

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Ordagran från Obduktionsprotokoll:

"Under rubriken Det vänstra benet och foten beskrivs punktformade och fläckformade blodbesudlingar på den vänstra fotsulan."
2015-11-11, 18:35
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Här kan jag garantera att det inte fladdras.
Den infon finns inte i dom fupar som är släppta för alla men jag sitter just nu och läser den bilagan och det står ordagrant.

På bild nr 7 och 8 ser man att håret ligger mellan huden på halsen och snaran.

Vidare i texten står inget om att ett öga skulle vara tejpat. Tejpen går över näsa och mun upp till ögonen.
skulle man kunna få tillgång till den bilagan på något sätt?
2015-11-11, 18:38
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Bra där!
Sådant "finlir" har inte utredningen ägnat sig åt.
Snörena finns väl kvar. Bara att undersöka dem.
Jaha, och vad ska man med den informationen till? Hennes DNA finns på snöret.
2015-11-11, 18:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
skulle man kunna få tillgång till den bilagan på något sätt?
Det finns egentligen inget nytt i den bilagan mer än uppgiften att håret ligger mellan huden på halsen och snaran.
Jag har fått ta del av den och har lovat att inte sprida den vidare. Där är jag bergfast!
2015-11-11, 18:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
En av de unga männen som jobbar på Martorp, Nickla* Lood Johansso* brukar också köra den gröna lastmaskin "John Dere 4040", han har till och med en 1 Juli 2015 bild på den på sin facebook.
Han är anställd som djurskötare och maskinförare på Martorps gård.

NLJ blev förhörd på Martorp av polisen den 11 Juni, alltså dagen innan Lisa hittades.

NLJ säger att han var ledig den 7 Juni.

NLJ har en AUDI A4 2.0 TDI (2008) (Kaross Herrgårdsvagn)

NLJ är facebook kompis med sonen till vittnet som säger att han såg NB med solglasögon på sig, komma körande i sin bil i hög fart från Martorp hållet mot sitt (NBs) hem kl ca 19:30

Ett vittne som bor på samma tomt som Gustav Jönssons gård, iagtar en nyare svart Audi kombi bil
den 7 Juni ca 19:30 som kommer från Kinnekullevägen och kör mot Husaby/Martorp:

FUP 288

Vi halv åtta så tittade jag ut genom köksfönstret.
Det är inget märkvärdigt att folk åker förbi vårt hus, men jag minns att jag
noterade att det var en svart Audi som körde förbi.
Till saken hör att kring gården passerar det mycket turister eftersom gården är omskriven
såsom en gammal vikingagård.
Oftast brukar folk ha hög fart men denna bil kom i lugn fart. Det var en svart Audi, en
komibil, kanske var den ny, den var väldigt ren.
Det var två män i bilen, jag kan inte säga deras ålder.
På passagerarsidan ser jag en man med svart keps, och han bar en grå tröja, vet
inte om den var lång eller kortärmad.
Jag brukar inte fundera över bilar som passerar men denna bil lade jag märke till. Jag fundera
kring vilka det kunde vara.
Jag tänkte inte så mycket på det förrän jag fick ett samtal från polisen på måndagskvällen,
kvart över tio. Då ringde en polis och frågade om han fick förhöra mig om bilen, Audin, som
jag enligt honom lämnat tips om. Jag sa att jag inte lämnat något tips och då sa han att han
måste ringt fel person. Därefter tänkte jag att det är bäst att jag hör av mig.
Nathalie beskriver att bilen kom väster ifrån, som om att den kom från Kinnekullevägen. Den
passerade utanför köksfönstret och fortsatte österut.

Polismannen Byhman anträffar den svarta Audi och NLJ den 12 Juni kl 13:00 på Martorp.

Att NLJ anträffas på Martorp är väl inte så konstigt, han jobbar ju där, eller?

Dock så tycker jag att uppgiften om vittnet som blir uppringd angående ett tips hen inte har lämnat är desto konstigare. Det kan dock finnas en förklaring, vittnet har berättat om sin iakttagelse för någon som i sin tur har tipsat polisen. Är vittnet en kvinna så är det den sannolikaste förklaringen tycker jag, det finns skvallerkärringar även i Blomberg, om det är jag helt övertygad.
2015-11-11, 18:48
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klasAndersson198
här är sidan 30
ett svar till polisen från stefan Karlstöm,TeliaSonera
9 ?

Svar på frågeställningar avse Lisa Holms mobil kvälle
n den 7 juni.
Hej,
Här kommer lite uppgifter.
I ärendet människorov som vi tog lista på tfnnr 0761-400
653 i tisdags är spaningsledningen
intresserad av om det finns någon trafik efter 150607 f
örutom de två SMSen kl 00:44.
Nej det sista utgående samtalet skedde 2015-06-07 kl. 18:2
6.41 och den senaste
mottagna inkommande posten skedde 2015-06-07 kl. 18:22:38
Se tidigare utskickad samtalslista.
Föräldrarna har ringt till numret på kvällen från sina Teli
aabonnemang 0706-178673 och 0705-
461245. Dessa finns inte i listan.
Varför syns inte de när SMS 00:44 syns?
För att samtal ska framgå på samtalslistorna krävs ett
” B-svar ”, sannolikt har man
försökt ringa det aktuella numret men inte fått svar.
Detta går att verifiera med innehavare till de uppringan
de numren.
När man skickar SMS går det via Telias SMSC och då ska
pas en samtalspost ( det är den
man ser på listorna ), däremot har de SMS som skickats
Kl. 00:44 inte fått mottagaren, sms:en har status ” Not
Delivered ”
Se bifogad fil ” 0761400653 mottagna sms”
Har telefonens IMEI 01361900351299 brukats med annat t
elefonnummer före eller efter
försvinnandet.
Det enda Telia/Halebop simkort som brukats med IMEI 013619
00351299 är 076 –
1400653, man bör kontrollera IMEI numret hos
de andra operatörerna eftersom vi ( Telia ) endast kan s
e våra egna simkort.
Den 15:e och sista siffran i ett IMEI nummer blir allti
d 0 i telias nät, oavsett vad som
anges i mobiltelefonen
Vi är också intresserad av hur telefonen stängdes av och
när. En förklaring till hur om den inte
stängdes av manuellt. Kan man se om det är täckningen, bat
teriet eller annat som stänger ner
förbindelsen
Det finns ingen information så att man kan se exakt på min
uten när mobilen stängdes
av, men den har sannolikt stängts av någon gång mellan 1
8:39:39 och 19:59:04 den
2015-06-07.
Se bifogad fil ” 0761400653 signalering ”
Kl. 18:39:39 skedde en Location Update i nätet, vilket i
nnebär att den då hade kontakt
med nätet.
Kl. 19:59:04 framgår några ” paging” poster vilket in
nebär att någon försöker nå
mobilen. Hade man svarat i mobilen alltså att den hade vari
t påslagen skulle det
funnits

- Att Lisa Holm har kontakt med sin pappa via telefon kl. 18:22 samt kl. 18:26. Att vi vet att hennes telefon är påslagen kl. 18:39, men inte kl. 18:59. FUP 1193

Därefter vet vi att Lisas telefon var påslagen kl 18:39. Sedan vet vi att den var avstängd kl 18:59. FUP 1314
Skulle det vara, jag skrev fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in