2015-11-11, 18:41
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Är det någon som har byggt vidare på sin bensinmack?

Håller på, bestämde för första gången jag kom dit "här ska jag bo".

Har skärmat av de stora hålen med plåt, installerat en säng, röjt ut skiten och hängt upp lite tavlor.

Kan man göra något åt alla dörrar? Vovven springer och öppnar dom hela tiden. Det var sött de första gångerna men är en dörr stängd vill jag att den ska vara stängd.
Citera
2015-11-11, 18:45
Medlem
Rokushikis avatar
Ganska intressant att kolla t ex Metacritic och jämföra kritiker vs användarbetyg. Fallout ligger på runt 8.8/10 när kritikerna bestämmer men om spelarna själva röstar så blir det snarare 5/10.

Vilket inte är konstigt, buggar, hur de hela tiden gör spelet lättare för casuals (genom att ta bort skills, varje konversation är ett simpelt dialoghjul med ja/nej/kanske/hejdå-svar, göra spelet mer till ett FPS än ett RPG) tråkiga karaktärer och uselt manus, tusentals identiska fetch quests, fruktansvärda animationer och dålig grafik..

Bethesda borde verkligen sluta vara så jävla lata och fixa en helt ny engine, samtidigt som de låter Obsidian fixa storyn och quests. Visst, moddare kan fixa spelet så det blir snyggt men det spelar ingen roll när varje karaktär du möter är lika jävla tråkig som den förra och ger samma jävla fetch quest där du springer till en plats du redan varit i 100 gånger och slåss mot fiender du dödat 100 gånger i samma skitgamla spelmotor Bethesda använt i åratal..
Citera
2015-11-11, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Nu har jag ingen koll på vilka trailers som kom i vilken ordning men nu vill jag förstås se... Kan du länka?
Hmm näst sista kanske? Gameplay trailer tror jag! Den är nåra minuter lång typ 2-3
Citera
2015-11-11, 18:49
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Är det inte samma UI till konsol som till PC?
Jo den är identisk, fast det är uppenbart att den är byggd med handkontroll i åtanke istället för mus & tangentbord. Det fungerar dock utmärkt att köra på PC med X360-kontroll, så jag vet inte varför konsolversionen skulle vara ett bättre alternativ.
Citera
2015-11-11, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paraphrasia
Eventuellt lite off-topic, men:

Visst bör jag greja systemkraven med detta?

Processor: 2,4 GHz Intel Core i7-5500U.
Minne: 12 GB DDR3L.
Grafik: NViDIA GeForce 940M (2 GB DDR3L dedikerat).
(Windows 10 och tillräckligt med utrymme.)

Gäller en bärbar HP Pavilion.

Minimumkraven för Fallout 4 är alltså följande:

Windows 7/8/10 (64-bit OS required)
Intel Core i5-2300 2.8 GHz/AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz or equivalent
8 GB RAM
30 GB free HDD space
NVIDIA GTX 550 Ti 2GB/AMD Radeon HD 7870 2GB or equivalent

Borde vara uppenbart för de flesta som, till skillnad från en själv, har lite koll. Ser ju onekligen ut att fungera, men jag skulle lika gärna kunna vara ute och cykla.

Spelar på ultra utan problem med
3.5ghz i7 870 (första generationens i7)
16gb ddr3
7950 3gb gddr5.

Du borde klara det.
Citera
2015-11-11, 18:59
Medlem
kalleballfettjohans avatar
Asåå är på level 4 eller nått men till att börja med har jag ju ingen hund jävel inte sett en hund ens Sen hur fan bygger jag hus?
Citera
2015-11-11, 19:04
Medlem
tarmskvallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleballfettjohan
Asåå är på level 4 eller nått men till att börja med har jag ju ingen hund jävel inte sett en hund ens Sen hur fan bygger jag hus?
Du hittar dogmeat vid Red Rocket bensinstationen, ligger lite söder om där du går ur vault. Följ de första questen så blir du intruducerad till settlements rätt fort.
Citera
2015-11-11, 19:06
Medlem
tarmskvallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paraphrasia
Eventuellt lite off-topic, men:

Visst bör jag greja systemkraven med detta?

Processor: 2,4 GHz Intel Core i7-5500U.
Minne: 12 GB DDR3L.
Grafik: NViDIA GeForce 940M (2 GB DDR3L dedikerat).
(Windows 10 och tillräckligt med utrymme.)

Gäller en bärbar HP Pavilion.

Minimumkraven för Fallout 4 är alltså följande:

Windows 7/8/10 (64-bit OS required)
Intel Core i5-2300 2.8 GHz/AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz or equivalent
8 GB RAM
30 GB free HDD space
NVIDIA GTX 550 Ti 2GB/AMD Radeon HD 7870 2GB or equivalent

Borde vara uppenbart för de flesta som, till skillnad från en själv, har lite koll. Ser ju onekligen ut att fungera, men jag skulle lika gärna kunna vara ute och cykla.
Det kommer fungera men städerna kommer lagga en del. FO4 kräver en rejäl CPU.
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
Spelar på ultra utan problem med
3.5ghz i7 870 (första generationens i7)
16gb ddr3
7950 3gb gddr5.

Du borde klara det.
Det går inte riktigt jämföra ett dualgpu grafikkort med 940 som i många fall är för klen för att ens kunna utnyttja hela sitt vram.
Senast redigerad av tarmskvaller 2015-11-11 kl. 19:12.
Citera
2015-11-11, 19:10
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarmskvaller
Det kommer fungera men städerna kommer lagga en del. FO4 kräver en rejäl CPU.
Vad exakt är det som är krävande? Jag sitter på en i5-2500k, och det flyter på i 60 FPS på High.
Citera
2015-11-11, 19:14
Medlem
tarmskvallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Vad exakt är det som är krävande? Jag sitter på en i5-2500k, och det flyter på i 60 FPS på High.
Ett par har på reddit har rapporterat dips ner till 25FPS på ett 980Ti, och flera har rapporterat att CPUn arbetat på 90% för väldigt många med i5 och en cpu svagare än ungefär <3Ghz. i7 verkar gå bättre, sen finns det ett par som du som säger att de får bra performance på i5.

Jag tror det är för att i5 är mer singlethreading optimerad än i7, så det är bra för ex sourcespel och mmo, men inte multithread spel som fallout4.

Jag kör i7@3.6Ghz och 960 GTX, kör på high-ultra och har en FPS på runt 55-60 för det mesta, men vet att det kommer dippa ner på sina ställen för spelet är inte så bra optimerat.

Bethesda har ju alltid vart lata med att optimera FPSen i sina spel, den är dessutom kopplad till fysikmotorn på ett jäkligt märkligt sätt. Höjer du FPSen så faller saker fortare. Det har vart så sen Oblivion. Obsidion som gjorde FO NV hade mer eller mindre fixat det.
Senast redigerad av tarmskvaller 2015-11-11 kl. 19:30.
Citera
2015-11-11, 19:17
Medlem
avvitas avatar
Funderar på att sticka iväg och köpa spelet till PS4 ikväll, men det känns inte helt rätt på grund av all negativ kritik angående prestandan. Verkar som att de flesta som spelar på konsol upplever att FPS:en dyker ner så fort det blir lite action...

Till er som upplever problemet; Hur illa är det?
Till er som inte upplever problemet; Digital eller fysisk utgåva?
Citera
2015-11-11, 19:19
Medlem
Mackan52s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=FMSZIsy8tbA&feature=youtu.be

Folk tramsar redan med spelet. Vänta bara tills de galnaste moddarna har varvat spelet tretton gånger och bestämmer saker vi inte ens kan föreställa oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in