2015-11-11, 17:27
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Blev lite nyfiken på den frågan så googlade lite snabbt och det ser ut som att den tar from settlement, men endast där du lagt det och inte på ett annat om du har fler.

Källa: http://www.theverge.com/2015/11/9/9698190/fallout-4-guide-weapons-quest-ps4-pc-xbox

Tack! Har helt struntat i att använda workbenches, har bara utgått från att allt tas från mitt inventory automatiskt :P

Har säkert en massa goa grejer jag kan scrappa ikväll då
Citera
2015-11-11, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Har någon fattat var materialet hämtas när jag bygger i mitt settlement?

Och om jag t ex tömmer mitt inventory på allt "junk" i en låda i mitt settlement, kommer saker då att scrappas från den lådan när jag bygger hus och sånt?

EDIT: Fattade nu, äh!
Som jag förstod det så scrapar man enbart det man har valt och inte innehållet, jag har mitt vapenstash i huset innan kriget, i tvättmaskinen När jag skulle scrapa så stod det enbart det som man skulle få från just tvättmaskinen. Men ser nu att du förstod så du får rätta om jag har fel.

Fick tag i en sniper rifle till slut La till en medium scope och long barrel på min short hunting rifle så blev det automatiskt en sniper. Fantastiskt av Bethesda, så enkelt och roligt
Citera
2015-11-11, 17:44
Medlem
pepsi haxs avatar
Någon som blivit attackerad i staden än?
Har 50 i water, 30~ energy 20 food men ingen vill sno nått, har bara fått nytt folk bl.a en ghoul -_- och en tjej med sin kossa som bara kom in för att trada sen stack.

Vill se mitt försvar in action!
Citera
2015-11-11, 17:46
Medlem
Facebacks avatar
Hur ska man göra för att slåss med nävarna i spelet? Intemele vapen utan bara händer
Citera
2015-11-11, 17:48
Medlem
foofles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Hur ska man göra för att slåss med nävarna i spelet? Intemele vapen utan bara händer
Prova att unequipa det vapen du har. Då åker nävarna fram.
Citera
2015-11-11, 17:59
Medlem
Nihennas avatar
Går det att köpa ett färdigt sniper rifle i Diamond City?
Bara kommit dit nattetid och den där 24/7-roboten säljer inte en iaf. Inte riktigt förstått hur dagscykeln fungerar så inte kunnat "tvinga fram dag" för att kolla vapenaffären till vänster om honom.'

Also; finns det något smidigt sätt att sälja junk på? Typ "Sell all junk" som finns i vissa RPGn?
Eller kan jag använda junk till annat?
Citera
2015-11-11, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Går det att köpa ett färdigt sniper rifle i Diamond City?
Bara kommit dit nattetid och den där 24/7-roboten säljer inte en iaf. Inte riktigt förstått hur dagscykeln fungerar så inte kunnat "tvinga fram dag" för att kolla vapenaffären till vänster om honom.'

Also; finns det något smidigt sätt att sälja junk på? Typ "Sell all junk" som finns i vissa RPGn?
Eller kan jag använda junk till annat?

Det verkar vara olika för alla vilka vapen och ammo som dyker upp. Jag och en polare började lira samtidigt över skype och vi verkar ha helt olika spel beroende på reaktionerna som uppstår i samma uppdrag

Jag har hittills kunnat köpa två-tre färdiga snipers av både Arturo och Percy i Diamond City, men verkar som sagt vara olika. Min polare kan till exempel alltid köpa .44 ammo till Kellog's vapen samtidigt som jag aldrig någonsin har fått det alternativet i någon store.
Citera
2015-11-11, 18:19
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Jag lyckades få refund från Steam på spelet, tålde inte UI:et, hela interfacet var skitjobbigt, får se om man kanske köper det till konsol istället.

Är det inte samma UI till konsol som till PC?
Citera
2015-11-11, 18:20
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle13
Haha jag vet precis vad du menar...Kolla bara på senaste trailern, sista sekunderna

Nu har jag ingen koll på vilka trailers som kom i vilken ordning men nu vill jag förstås se... Kan du länka?
Citera
2015-11-11, 18:26
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Är det inte samma UI till konsol som till PC?

Jo det ska det väl vara? Problemet ligger ju i att UI:et är anpassat för konsol/handkontroll, vilket förstör väldigt mycket för oss PC spelare. Man känner sig lite handikappad just nu. Men det gör inget, man har knappast brottom när man spelar fallout 4 ändå
Citera
2015-11-11, 18:29
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Jag lyckades få refund från Steam på spelet, tålde inte UI:et, hela interfacet var skitjobbigt, får se om man kanske köper det till konsol istället.

Varför inte bara spela med kontroll till PC?
Citera
2015-11-11, 18:39
Medlem
paraphrasias avatar
Eventuellt lite off-topic, men:

Visst bör jag greja systemkraven med detta?

Processor: 2,4 GHz Intel Core i7-5500U.
Minne: 12 GB DDR3L.
Grafik: NViDIA GeForce 940M (2 GB DDR3L dedikerat).
(Windows 10 och tillräckligt med utrymme.)

Gäller en bärbar HP Pavilion.

Minimumkraven för Fallout 4 är alltså följande:

Windows 7/8/10 (64-bit OS required)
Intel Core i5-2300 2.8 GHz/AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz or equivalent
8 GB RAM
30 GB free HDD space
NVIDIA GTX 550 Ti 2GB/AMD Radeon HD 7870 2GB or equivalent

Borde vara uppenbart för de flesta som, till skillnad från en själv, har lite koll. Ser ju onekligen ut att fungera, men jag skulle lika gärna kunna vara ute och cykla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in