Citat:
Ursprungligen postat av
demotrams
Behövs inte. Har läst och förstått att du har fel.
Åh, vackert. Du har förstått det. Okay, då vet jag.
Citat:
Fel. Du har fattat det hela fel. Lagarna i kosmos kan inte jämföras med skrivna lagar i böcker. Det har jag aldrig gjort heller. Vad jag menar är att de fenomen som existerar i kosmos och på jorden kan inte bete sig annorlunda. Det är en lag som inte kan bete sig hur som helst. Vatten omvandlas till is om värmen sjunker tillräckligt lågt. Vattnet kan inte bete sig annorlunda nånstans i kosmos. Din läsförståelse är under all kritik.
Du har fel om vattnet. Det avgörs även av atmosfäriskt tryck. Om du hällde ut vatten på Mars som kan vara så kallt som -140°C skulle det ändå koka bort i ånga på grund av det låga trycket.
Citat:
Jag har bevisat varför det ni säger är skitsnack. Om jag säger att det brinner på stan behöver jag inte bevisa det. Jag har alltså inte bevisbördan på mig eftersom ett icke-existerande, i det här fallet elden, kan motbevisas mycket väl som den kan bevisas. Alltså fallerar uttrycket ''den som påstår nåt har bevisbördan på sig'' pladaskt. Logiken räcker mycket väl för att bevisa och motbevisa saker och ting. Den här diskussionen hade jag med en utav dina gelikar.
Mmm, visst putte. Så är det. Jag ska bara ringa alla argumentations, logik, och filosofiinrättningar världen över och säga att nu måste vi byta system för puttes hemmasnickrade logik säger att bevisbördefrågan är fel för att "han säger det".
Citat:
HAHA, men din idiot. Neandertalare var också människor och vissa hävdar att de och vi kunde föröka oss med varandra. Alltså fanns det ingen biologisk gräns som skiljde oss från varandra.
Nej, vi var bara nära besläktade. Du vet, som vargar och hyenor, som också kan föröka sig med varandra men är olika arter.
Citat:
Jo, bevis kan styrkas med hjälp av logiken.
Fast du har ju inga bevis till att börja med, så vad fan ska du styrka? Jösses.
Citat:
Dina 1800-talets idéer och tankar ger jag inte mycket för.
Likväl som dina konspirationsteorier om 1800-talsidéer. Oavsett är nog 1800-talets idéer bättre än järnålderns idéer som det Muhammed tjatade om, som han baserat på idéer från bronsåldern.
Citat:
Jag ska ge dig ett helt inlägg fullt av artiklar och klipp som motbevis på evolution av olika forskare, lekman ´, nationaliteter, män och kvinnor osv. Räcker det då för att du ska fatta att evolution är nåt som vissa tror på och andra inte? Räcker det då för dig att förstå att evolution inte är fakta?
Du tänker alltså spamma oss med cut&paste? Nej tack. Vad sägs om att du börjar med ETT som faktiskt håller? Ett enda. Det borde inte vara så svårt. Men jag vet ju att oavsett hur hårt jag demonstrerar att det är svammel kommer du inte godta det, men jag kan göra det ändå, ifall någon annan läser det. Som en public service ungefär.
Citat:
Varför skrev du först att du ville leta sanningen och att du ville diskutera filosofiska tankar och frågor? Inser du inte att du ens ljuger för dig själv och inga andra?
Jag minns att jag skrev delvis. Det vill säga att det är en del av det. Huvudsakligen är det för att det är intressant.