2015-11-11, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Det är ett intressant ämne. Vad som intresserar mig är hur man kan ha blind tro på något och vidare hur man kan anse att avsaknad av svar är ett svar till ens fördel (argument from ignorance).

Är det verkligen så intressant att du i 5 års tid endast ägnar dig åt det och inte ställer frågor och försöker förstå varför utan endast ägnar dig åt förnekelse? Kom igen, tror du att jag går på dina torftiga svar? Jag har inte ändrat åsikt. Det är nåt av dessa och det är för dig att erkänna det,

1) Du är ond, och ägnar dig åt ondska men det fattar du inte själv.

2) Du skyller dina tillkortakommande och misslyckande på Gud och himlen.

3) Du tror inte alls på evolution men vågar inte erkänna det, och du har hjärntvättats så du inte heller kan tro på Gud helt och hållet därför hänger du här och hoppas på att nån kan övertyga dig, fast det kommer inte att ske.

Det finns inga andra alternativ. Intresse är fel svar och det förstår du själv innerst inne. Först var det filosofi sa du men när jag sa att det fanns en avdelning på Flashback för filosofiska frågor och tankar, ändrade du dig och sa att det var av intresse. Svara ärligt istället- Dina andra inlägg bemöter jag sen. Är på jobbet nu.
Citera
2015-11-11, 14:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja antagligen var det Gud som kröp fram vid BIG BANG ur rummet som skapats av, tja du, en kvark kanske, som skapades av?

Så du talar om en 'gud' som INTE är en "primary cause"??

Citat:
Finns vi verkligen?;-)

Jag gör (från perspektivet i filosofisk relativism).

Citat:
Vi kan förmodligen inte ens bevisa att vi existerar annat än i universum med dess lagar.

Räcker det inte som en början?

Citat:
Eller vad tänker du om saken?

Att solipsism är en återvändsgränd.

Citat:
Vad är tiden som går och var och är?

Kosmisk dynamik.

Citat:
Gud?

Kronos?

Citat:
Tror att just tiden är det största beviset på fenomenet eller i allafall svaret på gåtan.

Egentligen är det ju bara en special-definition på 'gud', du har presenterat.
Citera
2015-11-11, 15:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Är det verkligen så intressant att du i 5 års tid endast ägnar dig åt det och inte ställer frågor och försöker förstå varför utan endast ägnar dig åt förnekelse? Kom igen, tror du att jag går på dina torftiga svar? Jag har inte ändrat åsikt. Det är nåt av dessa och det är för dig att erkänna det,

1) Du är ond, och ägnar dig åt ondska men det fattar du inte själv.

2) Du skyller dina tillkortakommande och misslyckande på Gud och himlen.

3) Du tror inte alls på evolution men vågar inte erkänna det, och du har hjärntvättats så du inte heller kan tro på Gud helt och hållet därför hänger du här och hoppas på att nån kan övertyga dig, fast det kommer inte att ske.

Det finns inga andra alternativ. Intresse är fel svar och det förstår du själv innerst inne. Först var det filosofi sa du men när jag sa att det fanns en avdelning på Flashback för filosofiska frågor och tankar, ändrade du dig och sa att det var av intresse. Svara ärligt istället- Dina andra inlägg bemöter jag sen. Är på jobbet nu.

Vad du egentligen säger är: "Min bubbla-verklighet är sann, för det bara är så".
Citera
2015-11-11, 15:03
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Så du talar om en 'gud' som INTE är en "primary cause"??

Jag gör (från perspektivet i filosofisk relativism).

Räcker det inte som en början?

Att solipsism är en återvändsgränd.

Kosmisk dynamik.

Kronos?

Egentligen är det ju bara en special-definition på 'gud', du har presenterat.
Ja skit detsamma hörru. Jag spekulerar friskt och utan akademiska ordlistan i mitt knä.
Diskussionsforum är vad det är....
Jag vet fortfarande inte vilken Gud du pratar om eftersom jag ej har bevis på din Guds existens.
Citera
2015-11-11, 15:07
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevisareligon
Jag har länge varit en stark ateist och har alltid försökt att göra mitt yttersta för att verkligen förstå mig på folket som tror på en Gud. Det här är er chans att bevisa att en Gud faktiskt existerar.

Jag kommer inte acceptera:

Jag vill inte ha några inlägg om Hinduism eller någon annan religion utan bara kristendomen.

Något stycke eller citat från Bibeln.

Jag vill inte ha några spam inlägg som "Gud skapade allt det finns ingen annan förklaring" eller "Evolutionen är en bluff"
Den närmaste och för mig något så när bevis på existensen, kan likna den vid Gud nu då, är tiden.
Tiden har för mig med Gud att göra. Hur vet jag inte men tiden är svaret känner jag starkt inom mig.
En gemensam punkt för religion och vetenskap. Tiden.
Citera
2015-11-11, 15:08
Medlem
Citat:
Sepiritz|55350200]Jodå. Flera gånger dessutom. Läs om ifall du behöver.

Behövs inte. Har läst och förstått att du har fel.

Citat:
Nej, inte jag. Det är så det är definierat. När du börjar jämföra konstanter i universum med faktiska lagar så måste jag klarifiera att det bara handlar om en beskrivning om sakers beskaffenhet, inte lagar som i en lagbok.

Fel. Du har fattat det hela fel. Lagarna i kosmos kan inte jämföras med skrivna lagar i böcker. Det har jag aldrig gjort heller. Vad jag menar är att de fenomen som existerar i kosmos och på jorden kan inte bete sig annorlunda. Det är en lag som inte kan bete sig hur som helst. Vatten omvandlas till is om värmen sjunker tillräckligt lågt. Vattnet kan inte bete sig annorlunda nånstans i kosmos. Din läsförståelse är under all kritik.

Citat:
Det är vad jag förklarade. Varför bevisbördan är din.
För att ingenting bevisats så det finns inget att motbevisa. Om det ska förbli ett påstående så är det lugnt. Om man däremot vill antyda att det är en allmängiltig sanning är det inte det. Det beror på påståendet. Det beror på påståendet. Nej, det gör jag inte. Du förstår verkligen ingenting. Nu är du löjlig. Bla bla bla.

Jag har bevisat varför det ni säger är skitsnack. Om jag säger att det brinner på stan behöver jag inte bevisa det. Jag har alltså inte bevisbördan på mig eftersom ett icke-existerande, i det här fallet elden, kan motbevisas mycket väl som den kan bevisas. Alltså fallerar uttrycket ''den som påstår nåt har bevisbördan på sig'' pladaskt. Logiken räcker mycket väl för att bevisa och motbevisa saker och ting. Den här diskussionen hade jag med en utav dina gelikar.

Citat:
När ska du lära dig att sluta ljuga om den andras position. Jag skrev arter närliggande egenskaper. Och ja, det har vi absolut hittat. Neandertalare till att börja med.
Nej. Hahah, men puttenutte, du vet ju inte ens vad ett bevis är. "Titta på naturen" är inte ett bevis. Snälla rara lilla vännen.. Du vill få mig att förstå, att din åsikt om något är allmängiltig? Förlåt mig men jag är skeptisk till det också. Och?

HAHA, men din idiot. Neandertalare var också människor och vissa hävdar att de och vi kunde föröka oss med varandra. Alltså fanns det ingen biologisk gräns som skiljde oss från varandra. Jo, bevis kan styrkas med hjälp av logiken. Dina 1800-talets idéer och tankar ger jag inte mycket för.

Citat:
Det "motargumentet" var någon som ytterst missförstår evolution och han producerade inga motbevis, han hade en åsikt. Det är skillnad. När ska du lära dig vad ett bevis är?

Jag ska ge dig ett helt inlägg fullt av artiklar och klipp som motbevis på evolution av olika forskare, lekman ´, nationaliteter, män och kvinnor osv. Räcker det då för att du ska fatta att evolution är nåt som vissa tror på och andra inte? Räcker det då för dig att förstå att evolution inte är fakta?

Citat:
För att det är intressant.

Varför skrev du först att du ville leta sanningen och att du ville diskutera filosofiska tankar och frågor? Inser du inte att du ens ljuger för dig själv och inga andra?
Citera
2015-11-11, 15:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja skit detsamma hörru. Jag spekulerar friskt och utan akademiska ordlistan i mitt knä.

Jag förmodar att även chattare användar ordböcker iblant.

Citat:
Diskussionsforum är vad det är....

Speak for yourself.

Citat:
Jag vet fortfarande inte vilken Gud du pratar om eftersom jag ej har bevis på din Guds existens.

Har jag pratat om "min" 'gud?

Det skulle i så fall vara DFSM (men det kan vi väl ta på en tråd om pastafarianism).
Citera
2015-11-11, 15:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag har bevisat varför det ni säger är skitsnack.

Endast inne i din egen bubbla. Inte utanför den.
Citera
2015-11-11, 15:12
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag förmodar att även chattare användar ordböcker iblant.

Speak for yourself.

Har jag pratat om "min" 'gud?

Det skulle i så fall vara DFSM (men det kan vi väl ta på en tråd om pastafarianism).
Vem diskuterar du om då? Eller inte om?
Den som trådstartaren ville ha bevis på eller den du inte tror att existerar?
Eller snackar du om en egensnickrad varelse?
Citera
2015-11-11, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Det är inte oväsentligt så länge det påverkar mig.
Det är inte en generell filosofisk fråga. Sluta svamla.
Jag har svarat på frågan. Om du inte är nöjd med svaret så är det inte mitt problem.

Jo, det är bara de troende som tror att religion påverkar människors öden men icke troende gör inte det. Alltså icke troende människor tror inte på att religion påverkar deras öde, och du är icke troende därför är religion nåt väsentligt för dig. Du har inte svarat på frågan. Du har bara ljugit. Du ljuger för dig själv och tycker att det är mysigt eftersom du i din enfald tror att andra går på dina lögner. Din osäkerhet lyser rakt igenom. Jag har vänt och vridit på det hela så att även om du led av ADHD skulle förstå det. Ditt inlägg som var lite längre bemöter jag sedan. Det går inte mig förbi helt obemärkt eftersom det innehöll uppenbara felaktiga slutsatser att det vore en skam för mänskligheten om inte rättas till. Du har för övrigt inte svarat på frågan.
Citera
2015-11-11, 15:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vem diskuterar du om då?

Inte "vem" ... VAD. Som är min kritiker-funktion av 'guds'-bevis.

(Det kan du omöjligt ha "glömd" redan).
Citera
2015-11-11, 15:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jo, det är bara de troende som tror att religion påverkar människors öden men icke troende gör inte det. Alltså icke troende människor tror inte på att religion påverkar deras öde, och du är icke troende därför är religion nåt väsentligt för dig. Du har inte svarat på frågan. Du har bara ljugit. Du ljuger för dig själv och tycker att det är mysigt eftersom du i din enfald tror att andra går på dina lögner. Din osäkerhet lyser rakt igenom. Jag har vänt och vridit på det hela så att även om du led av ADHD skulle förstå det. Ditt inlägg som var lite längre bemöter jag sedan. Det går inte mig förbi helt obemärkt eftersom det innehöll uppenbara felaktiga slutsatser att det vore en skam för mänskligheten om inte rättas till. Du har för övrigt inte svarat på frågan.

Du svamlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in