Citat:
Sepiritz|55350200]Jodå. Flera gånger dessutom. Läs om ifall du behöver.
Behövs inte. Har läst och förstått att du har fel.
Citat:
Nej, inte jag. Det är så det är definierat. När du börjar jämföra konstanter i universum med faktiska lagar så måste jag klarifiera att det bara handlar om en beskrivning om sakers beskaffenhet, inte lagar som i en lagbok.
Fel. Du har fattat det hela fel. Lagarna i kosmos kan inte jämföras med skrivna lagar i böcker. Det har jag aldrig gjort heller. Vad jag menar är att de fenomen som existerar i kosmos och på jorden kan inte bete sig annorlunda. Det är en lag som inte kan bete sig hur som helst. Vatten omvandlas till is om värmen sjunker tillräckligt lågt. Vattnet kan inte bete sig annorlunda nånstans i kosmos. Din läsförståelse är under all kritik.
Citat:
Det är vad jag förklarade. Varför bevisbördan är din.
För att ingenting bevisats så det finns inget att motbevisa. Om det ska förbli ett påstående så är det lugnt. Om man däremot vill antyda att det är en allmängiltig sanning är det inte det. Det beror på påståendet. Det beror på påståendet. Nej, det gör jag inte. Du förstår verkligen ingenting. Nu är du löjlig. Bla bla bla.
Jag har bevisat varför det ni säger är skitsnack. Om jag säger att det brinner på stan behöver jag inte bevisa det. Jag har alltså inte bevisbördan på mig eftersom ett icke-existerande, i det här fallet elden, kan motbevisas mycket väl som den kan bevisas. Alltså fallerar uttrycket ''den som påstår nåt har bevisbördan på sig'' pladaskt. Logiken räcker mycket väl för att bevisa och motbevisa saker och ting. Den här diskussionen hade jag med en utav dina gelikar.
Citat:
När ska du lära dig att sluta ljuga om den andras position. Jag skrev arter närliggande egenskaper. Och ja, det har vi absolut hittat. Neandertalare till att börja med.
Nej. Hahah, men puttenutte, du vet ju inte ens vad ett bevis är. "Titta på naturen" är inte ett bevis. Snälla rara lilla vännen.. Du vill få mig att förstå, att din åsikt om något är allmängiltig? Förlåt mig men jag är skeptisk till det också. Och?
HAHA, men din idiot. Neandertalare var också människor och vissa hävdar att de och vi kunde föröka oss med varandra. Alltså fanns det ingen biologisk gräns som skiljde oss från varandra. Jo, bevis kan styrkas med hjälp av logiken. Dina 1800-talets idéer och tankar ger jag inte mycket för.
Citat:
Det "motargumentet" var någon som ytterst missförstår evolution och han producerade inga motbevis, han hade en åsikt. Det är skillnad. När ska du lära dig vad ett bevis är?
Jag ska ge dig ett helt inlägg fullt av artiklar och klipp som motbevis på evolution av olika forskare, lekman ´, nationaliteter, män och kvinnor osv. Räcker det då för att du ska fatta att evolution är nåt som vissa tror på och andra inte? Räcker det då för dig att förstå att evolution inte är fakta?
Citat:
För att det är intressant.
Varför skrev du först att du ville leta sanningen och att du ville diskutera filosofiska tankar och frågor? Inser du inte att du ens ljuger för dig själv och inga andra?