2015-11-11, 13:44
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudsgåva
Har inte spelat ett enda fallout tidigare men fastnade kring all hype för detta..
Någon som kan tipsa om en kort youtube film som går igenom det viktiga man bör veta innan man sätter sig in i spelet?

Beställde från spelbutiken 2/11 och har fortfarande inte fått hem spelet..... ska man ta sig till webbhallen och köpa skiten eller vänta en dag till.. hmm

https://www.youtube.com/watch?v=abdqo4v4NLQ
Citera
2015-11-11, 14:00
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Är det någon som har byggt vidare på sin bensinmack?
Citera
2015-11-11, 14:05
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Vad jag förstått måste du sätta personal på odlingen, så du lägger en planta och klickar på en individ, sedan på plantan så går han och sköter den. Så jag gjorde iaf.
Personalen är farmers från start så det behövs inte.

Saker att odla kan man hitta söder om Raketmacken vid ett vattentorn och en bondgård.
Citera
2015-11-11, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sane?

Saker att odla kan man hitta söder om Raketmacken vid ett vattentorn och en bondgård.

Ofan, tack. Tog lite tid innan någon började jobba tycker jag.

Jag gillar att man kan se hur det går för varje camp man har och vad som behöver byggas, lär bli ett spel i ett spel, som Mother Base i Phantom Pain.
Citera
2015-11-11, 14:24
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Är det någon som har byggt vidare på sin bensinmack?

Nä, känns inte som att det ryms något där direkt. Funderar på att upprätta en handelshub där i framtiden med bara en massa små shoppar, men inte så mycket bofasta.
Citera
2015-11-11, 14:27
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolidusSnake
Ja, man kallar dem för stjärnor
Ah okej.
Men också de strukturella prickarna. Försvinner dock om man håller sig i rörelse men står man still och tittar upp så känns det som man är i en beta version
Citera
2015-11-11, 15:05
Medlem
pepsi haxs avatar
Citera
2015-11-11, 15:09
Medlem
Han.Jelins avatar
Är jag den enda som tycker Fallout världen är liten? Jag har spelat fyra timmar och jag rusha ner till Diamond City för vapen och jag tittar på mappen och det är inte mycket mer. Eller låses det upp senare?
Citera
2015-11-11, 15:12
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Är jag den enda som tycker Fallout världen är liten? Jag har spelat fyra timmar och jag rusha ner till Diamond City för vapen och jag tittar på mappen och det är inte mycket mer. Eller låses det upp senare?

Världen är så stor som kartan visar att den är. Sen är det ju mycket som är inomhus/under jord och det syns inte på världskartan.
Citera
2015-11-11, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SackeBlue

Det kommer säkert en modd med vilken man kan odla marijuana och kanske även sälja till olika npc.
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jedi.Lidl
Vänta några veckor så finns det en eller flera moddar med utökad karta precis som det finns för Fallout 3.

Jag har glott på olika videor på Youtube och det verkar som att karma är borta. Om det stämmer tar det bort en del av charmen med spelet.
Senast redigerad av pethom 2015-11-11 kl. 15:15.
Citera
2015-11-11, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin

Den är väldigt stor om du frågar mig. Jag har spelat kanske 15 timmar hittils och har knappt rört 1/3. Då är det bara ytan, under ytan är det minst lika stort med alla vaults, dungeons, byggnader etc.
Senast redigerad av Prixm 2015-11-11 kl. 15:22.
Citera
2015-11-11, 15:29
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Ja. Det släpptes ju en mindre grafikmod bara några timmar efter att Fallout 4 släpptes, så det känns inte alltför långsökt att det skulle komma fler mods inom loppet av en hel vecka.

Dessutom finns det en beta-patch tillgänglig via Steam, så en patch är redan på ingång.

Är det SweetFX modden du pratar om?

Om inte så får du gärna länka till den du pratar om, planerar att modda och uppgradera Fallout 4 så mycket som det går innan jag börjar spela
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in