Citat:
Ursprungligen postat av
MadScientist
Andra EU-länder TAR sitt ansvar! Sverige styrs av idioter som har mångkultur som religion vilka vill ta hela jävla världens ansvar. Det är VI som har fel!
Skulle snarare säga att du har helt fel. Sverige gör helt rätt.
När stora tal, när många människor flyr på kort tid, då skapar det spänningar i Svenska samhället, det leder till diskussioner, vad blir kostnaderna? Kostnaderna kommer bli omfattande, dom är så omfattande, att det kommer lägga ytterligare restriktioner för vad som finns utrymme för i övrigt, och det tycker jag är bra.
Däremot, DÄREMOT, på längre sikt,så kommer vi tjäna på dessa flyktingar i framtiden, och om 40-50 år kommer Sverige att vara världens bästa land. Det tycker jag låter bra för framtiden.
I det långa loppet skapar vi ett bättre Sverige, vi hjälper folk att komma ifrån förtryck, krig och elände, samtidigt som vi som land blir rikare, båda ekonomiskt, och med fler kulturer.
Du behöver inte tro på mig eller på andra här på flashback, men för guds skull, lyssna då på statsminister Fredrik Reinfeldts tal, (ja när han var statsminister):
https://www.youtube.com/watch?v=PsAUDshNMmE
Honom kan du inte ifrågasätta.