2015-11-10, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Andra EU-länder TAR sitt ansvar! Sverige styrs av idioter som har mångkultur som religion vilka vill ta hela jävla världens ansvar. Det är VI som har fel!

Skulle snarare säga att du har helt fel. Sverige gör helt rätt.
När stora tal, när många människor flyr på kort tid, då skapar det spänningar i Svenska samhället, det leder till diskussioner, vad blir kostnaderna? Kostnaderna kommer bli omfattande, dom är så omfattande, att det kommer lägga ytterligare restriktioner för vad som finns utrymme för i övrigt, och det tycker jag är bra.

Däremot, DÄREMOT, på längre sikt,så kommer vi tjäna på dessa flyktingar i framtiden, och om 40-50 år kommer Sverige att vara världens bästa land. Det tycker jag låter bra för framtiden.

I det långa loppet skapar vi ett bättre Sverige, vi hjälper folk att komma ifrån förtryck, krig och elände, samtidigt som vi som land blir rikare, båda ekonomiskt, och med fler kulturer.

Du behöver inte tro på mig eller på andra här på flashback, men för guds skull, lyssna då på statsminister Fredrik Reinfeldts tal, (ja när han var statsminister):
https://www.youtube.com/watch?v=PsAUDshNMmE

Honom kan du inte ifrågasätta.
Senast redigerad av Landsaho9 2015-11-10 kl. 16:13.
Citera
2015-11-10, 16:13
Medlem
NygammalValss avatar
Varför är regeringen så handlingsförlamad? Varför händer inget? Alla fattar ju att det här är helt ohållbart. Allt kommer att haverera snabbare än någon kan tro.
Citera
2015-11-10, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Varför är regeringen så handlingsförlamad? Varför händer inget? Alla fattar ju att det här är helt ohållbart. Allt kommer att haverera snabbare än någon kan tro.

Håller med dig fullt ut, men vi ska däremot inte ta in färre, vi ska nog hjälpa fler, det tror jag är bra.
Det viktigaste är att vi höjer skatterna, så att de svenskar som har högst inkomst måste betala in mer för att hjälpa flyktingarna.
Citera
2015-11-10, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Precis. Människoliv kan inte mätas i reda pengar. Sverige tar emot dem som flyr för sina liv. Dock måste andra EU-länder också ta sitt ansvar eftersom Sverige har tagit ett mycket stort ansvar i denna kris. Initialt är det såklart en kostnad men när de kommer ut i arbete sen så kommer Sverige tjäna på det i längden. De länder som kommer få det svårt är de som stänger sina gränser. De kommer stå där sen med sina åldrade befolkning och brist på arbetskraft.

Sverige tar emot MINST 50% som inte flyr för sina liv, det är det som är problemet. Sedan är problemet att Sverige inte tillämpar Dublinförordningen, om man hade gjort det hade man kunnat hänvisa folk vid gränsen till Tyskland eller Danmark istället.
Senast redigerad av bedivere 2015-11-10 kl. 16:20.
Citera
2015-11-10, 16:20
Medlem
Gizurs avatar
Jag kollade bokningsläget på Stena Line från Rostock till Trelleborg, denna vecka är det utsålt till på fredag och även nästa måndag (bokning utan personbil, som flyktingarna), några platser tycks finnas på helgen. Så fullt har jag aldrig sett att det varit tidigare.

Kanske läge för Stena att sätta in fler färjor på rutten, efterfrågan överträffar ju tillgången.
www.stenaline.se
Citera
2015-11-10, 16:20
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Alla fattar ju att det här är helt ohållbart. Allt kommer att haverera snabbare än någon kan tro.

Inte alla. Aftonbladet har inte fattat det än.

SR hade ju ett reportage för någon dag sedan då de slog fast att antalet asylsökande nu var på väg att minska.
Citera
2015-11-10, 16:23
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Håller med dig fullt ut, men vi ska däremot inte ta in färre, vi ska nog hjälpa fler, det tror jag är bra.
Det viktigaste är att vi höjer skatterna, så att de svenskar som har högst inkomst måste betala in mer för att hjälpa flyktingarna.

Eller så kan det vara en skatt som är fullt frivillig att betala in. Då kan alla som vill hjälpa flyktingarna fylla i deklarationen att man pröjsar någon procent extra på sin inkomst.
Extra skattbeskattning på folk som tjänar mer utöver det som man redan betalar in är ett bra sätt att få folk att flytta pengarna utomlands.
Citera
2015-11-10, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Eller så kan det vara en skatt som är fullt frivillig att betala in. Då kan alla som vill hjälpa flyktingarna fylla i deklarationen att man pröjsar någon procent extra på sin inkomst.
Extra skattbeskattning på folk som tjänar mer utöver det som man redan betalar in är ett bra sätt att få folk att flytta pengarna utomlands.

Nej, jag tror inte på frivillighet. Jag tror på att Svenskar som har bra ekonomi ska bli tvingade till en lite, LITE, försämrad ekonomi för att hjälpa flyktingarna. Det är som sagt Svenskars uppgift att hjälpa flyktingar, det är vårat ansvar nu, och det är tamefan ett ansvar vi ska ta. Jag tycker att vi ska utnyttja Svenskars goda ekonomi så långt det bara är möjligt, för vet du vad? Det är bättre än att de ska stanna i krigets bomber.

Öppna era hjärtan: https://www.youtube.com/watch?v=uPydDxzkF9k
Citera
2015-11-10, 16:26
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Antalet människor som behöver någonstans att ta vägen innan de får plats på asylboenden ökar dramatiskt och nu vädjar Lars Ulander på Migrationsverket till kommunerna om mer stöd.

Citat:
Man kanske inte har insett att det innebär en stor möjlighet för kommunerna att ta emot de här människorna, det är inte bara en belastning, säger Lars Ulander.

http://www.helahalsingland.se/allmant/halsingland/lars-ulander-vadjar-till-kommunerna-vi-behover-fler-platser

Vad menar han med "stor möjlighet"?
Citera
2015-11-10, 16:27
Medlem
Citat:
I det långa loppet skapar vi ett bättre Sverige, vi hjälper folk att komma ifrån förtryck, krig och elände, samtidigt som vi som land blir rikare, båda ekonomiskt, och med fler kulturer.
Är du inte klok? Vad vi nu skapar är ett nytt MENA-land fast med alla deras etniska konflikter inbyggda. Har du rest i något Muslimskt land och träffat dessa godingar? Har du träffat arga 2:a generationens invandrare, unga män i kriminella gäng?
Sverige blir inte berikat eller bättre. Och detta gäller nuvarande extrema invandrarmängd. Du inser väl att vi ger asyl till en liten, nästan försummbar, del av alla på flykt. Det är ingen överdrift att flera miljoner är på väg hit.
Citera
2015-11-10, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornbrumm
Är du inte klok? Vad vi nu skapar är ett nytt MENA-land fast med alla deras etniska konflikter inbyggda. Har du rest i något Muslimskt land och träffat dessa godingar? Har du träffat arga 2:a generationens invandrare, unga män i kriminella gäng?
Sverige blir inte berikat eller bättre. Och detta gäller nuvarande extrema invandrarmängd. Du inser väl att vi ger asyl till en liten, nästan försummbar, del av alla på flykt. Det är ingen överdrift att flera miljoner är på väg hit.

Är det här ett öppet land? Vad är Sverige för land? Har svenskar egenrätt för landet?
Det här blir min sista youtubelänk men tycker det här klippet passar väldigt bra in på dagens situation:

https://www.youtube.com/watch?v=cQ64a8MGJpQ

Motsäger du det Fredrik säger?
Citera
2015-11-10, 16:30
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Nej, jag tror inte på frivillighet. Jag tror på att Svenskar som har bra ekonomi ska bli tvingade till en lite, LITE, försämrad ekonomi för att hjälpa flyktingarna. Det är som sagt Svenskars uppgift att hjälpa flyktingar, det är vårat ansvar nu, och det är tamefan ett ansvar vi ska ta. Jag tycker att vi ska utnyttja Svenskars goda ekonomi så långt det bara är möjligt, för vet du vad? Det är bättre än att de ska stanna i krigets bomber.

Öppna era hjärtan: https://www.youtube.com/watch?v=uPydDxzkF9k

Du är medveten om att många av flyktingarna inte flyr ifrån krigets bomber, eller hur?
Har du kollat på hur statistiken har sett ut senaste veckorna? Vi har tagit emot fler från Afghanistan än folk från Syrien. Och majoriteten av de västerländska länderna anser att större delen av Afghanistan är ett säkert och stabilt land.

Visste du också om att regeringen tar pengar ifrån biståndsbudgeten för att finansiera svensk migrationspolitik?
Av 60 miljoner människor på flykt så är det endast 20 miljoner som har lyckats fly hemlandet. Majoriteten av dessa är i grannländer i de gigantiska flyktinglägren i Libanon, Kenya och snart Turkiet.

Endast en liten andel lyckas ta sig till Europa och med den politik du förespråkar vill du ösa pengar över de som har resurserna att ta sig hit samtidigt som du struntar i folk som är kvar i hemländerna/grannländerna. För det är precis det du gör om du fortsätter intala dig att vår migrationspolitik fungerar väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in