2015-11-11, 16:40
Medlem
Stena Line båtarna från Rostock --> Trelleborg har varit fullbokade alla dagar nu.

3 avgångar om dagen & alla båtar tar 600 personer/passagerare = bara denna båtlinje med 1 fraktbolag flyttar dagligen 1800 passagerare till Trelleborg från Tyskland.

Kollade igår (Tisdag 10 nov) alla båtar från tis-->lördag var fullbokade.

http://www.stenaline.se/till-tyskland välj Rostock --> Trelleborg så får ni se hur fullbokade båtarna är.

Så vi ligger garanterat på över 2000 om dagen nu på vardagar.
Senast redigerad av Azimut68 2015-11-11 kl. 16:42.
Citera
2015-11-11, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Kollade igår (Tisdag 10 nov) alla båtar från tis-->lördag var fullbokade.

http://www.stenaline.se/till-tyskland välj Rostock --> Trelleborg så får ni se hur fullbokade båtarna är.

Så vi ligger garanterat på över 2000 om dagen nu på vardagar.

Och det är bara en av färjelinjerna. Till det kommer de övvriga samt immigranter via Öresundsförbindelsen, samt dom som väljer att inte registrera sig.

Jag vill inte måla fan på väggen, men 5000 ankommande/dygn är väl ingen siffra i överkant just nu. Det betyder nästan 2 miljoner nyanlända per tolvmånadersperiod, dvs sex miljoner inklusive annhöriginvandringen.

Extrapolerar vi siffrorna fram till år 2020 har vi runt 20 miljoner nya immigranter i Sverige, lite beroende på hur snabbt dom får assyl och får hit annhöriga.

Klarar vi verkligen detta?
Citera
2015-11-11, 17:05
Medlem
Storm.Hatts avatar
Har man tappat räkningen eller vill man inte uppge siffran?
Citera
2015-11-11, 17:09
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storm.Hatt

Tror lite både och. Antagligen är det hur många som helst som har kommit och dom vill svartlista det för det ser inte bra ut. Men 2000 människor på en dag i ett sånt litet land som Sverige komigen det finns inte plats eller det kanske finns plats men då får ni fan i med börja bygga också!!!!! Sen så småningom får Stefan Lövfen ringa Tobbe-Trollkarl så han kan trolla fram lite jobb också.
Citera
2015-11-11, 17:27
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storm.Hatt

Uppger man den riktiga siffran så tappar väl folk hakan i stället.

Kan väl inte vara så svårt i dagens datasamhälle att göra en sökning på hur många som registrerades i deras register som sökanden en viss dag?
Citera
2015-11-11, 17:34
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Uppger man den riktiga siffran så tappar väl folk hakan i stället.

Kan väl inte vara så svårt i dagens datasamhälle att göra en sökning på hur många som registrerades i deras register som sökanden en viss dag?
Nej, men det är svårt att ange hur många som faktiskt kom hit utan att registrera sig.
Citera
2015-11-11, 17:35
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej, men det är svårt att ange hur många som faktiskt kom hit utan att registrera sig.

Den siffran har Migrationsverket väl aldrig uppgett. De har slutat uppge siffran på hur många som kom och registrerade sig. Frågan nu är varför de slutade och det är lätt att misstänka politiska hänsyn.
Citera
2015-11-11, 17:39
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Den siffran har Migrationsverket väl aldrig uppgett. De har slutat uppge siffran på hur många som kom och registrerade sig. Frågan nu är varför de slutade och det är lätt att misstänka politiska hänsyn.

Siffran har ju varit registrerade. Att de sedan inte har hunnit registrera alla samma dag och fick ta hjälp av militär personal för att lösa det problemet. Luktar mörkläggning lång väg.
Citera
2015-11-11, 17:40
Bannlyst
Är det bekräftat att det var 2000+ asylsökande i måndags? Tyckte att den siffran viftade förbi men försvann fort...vad fan händer?
Citera
2015-11-11, 17:41
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Är det bekräftat att det var 2000+ asylsökande i måndags? Tyckte att den siffran viftade förbi men försvann fort...vad fan händer?

Var ju långa köer hela kvällen vid mottagningsbarackerna vid Malmö central och även mycket rörelse ute vid Jägersro. Så ett all time high värde känns inte helt felaktigt.
Citera
2015-11-11, 17:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Jag tror helt enkelt att de inte har nån som helst koll på det. Har man t. ex. verkligen hunnit registrera alla som kommit in i landet via Malmö, Trelleborg etc? Är alltså dessa tusentals redan inne i systemet när de kommer med tåget till Sthm C?
Jag tillåter mig att tvivla och väl i Stockholm försvinner många åt alla håll, utan minsta kontroll, upplockade av någon guide som jag inte tror jobbar för MigV.

En smula skrämmande kan man tycka.
Citera
2015-11-11, 17:55
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tror helt enkelt att de inte har nån som helst koll på det. Har man t. ex. verkligen hunnit registrera alla som kommit in i landet via Malmö, Trelleborg etc? Är alltså dessa tusentals redan inne i systemet när de kommer med tåget till Sthm C?
Jag tillåter mig att tvivla och väl i Stockholm försvinner många åt alla håll, utan minsta kontroll, upplockade av någon guide som jag inte tror jobbar för MigV.

En smula skrämmande kan man tycka.

Det är säkert så att de har förlorat kontrollen på de som åker tåg till Stockholm, Örebro och andra orter som översvämmas av oregistrerade. De kan inte ge en siffra på oregistrerade, det har vi förstått.

Men de registrerar fortfarande asylsökande i tusental, och siffran över hur många som registrerats är nu mörklagd. Varför då, undrar vän av ordning.

Stefan Löfvens kommentar: https://imgflip.com/i/rxsll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in