2015-11-09, 20:15
Medlem
Hej!

Får inte "systemrequirementslab" att fungera och undrar om det finns någon vänlig själ som kan berätta för mig om min dator klarar Fallout 4 eller bör jag ge mig ut i Mojave wasterlands istället

http://imgur.com/FHz0iqu

Har säkert lagt frågan i fel tråd, men men!

Tack på förhand!
Citera
2015-11-09, 20:20
Bannlyst
Kanske lite tidigt, men någon som vet varför spelet cappar fps:en till 72 fps? (Har en 144 hz-skärm så alltså hälften). Hittar ingen "tydlig" inställning som ställer in det nämligen.
Citera
2015-11-09, 20:20
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissedbyfire
Det här beteendet som gör att det är så skönt med att Fallout är ett sp-spel, hade inte varit kul att springa på er surfittor i vildmarken som ska vara onödigt aggressiva mot nykomlingar.

Är man så här sen till festen får man inte vara med.

Senast redigerad av Mackan52 2015-11-09 kl. 20:26.
Citera
2015-11-09, 20:25
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdBlake
Det har nog de som låst upp det tidigare med VPN också.

Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Själv har man tankat spelet illegalt och kan redan spela utan problem

Dock inte pirater. Kan man kringgå via VPN har jag inga egentliga problem med det även om jag retades med en som försökte och misslyckades tidigare.

Pirater som tankar spel utan intention att betala för sig har jag dock ingen respekt för.
Citera
2015-11-09, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissedbyfire
Do it! Jag ska döpa min fagra dam efter snyggingen i min avatar.

En fråga, påverkar valet av gender statsen på något sätt?

Kör också en kvinna, hon heter Ash (Codsworth approved )

S.P.E.C.I.A.L. är könsneutralt. Del ett ute efter midnatt om någon är sugen!
Citera
2015-11-09, 21:01
Medlem
Kombinations avatar
Är också osäker på om det faktiskt släpps vid midnatt lokal tid...
Citera
2015-11-09, 21:07
Medlem
foofles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huwop
När kommer vi svenskar att kunna spela spelet via Steam? Från vad jag har förstått så ska alla kunna spela spelet 12:01 lokal tid, men efter en massa googlande så vet jag inte riktigt vad jag ska tro på längre... Steam store säger att det ska gå att spela ungefär vid 2 inatt.
Ser samma ut för mig. Kommer bli 2 väldigt långa timmar då man hoppats på att kunna starta 00:01.
Citera
2015-11-09, 21:22
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Är också osäker på om det faktiskt släpps vid midnatt lokal tid...

Jag har förbeställt på ps4, spelet tankades ner idag, kan börja spela vid midnatt enligt timern på ps4.
Folk sa att timern betydde att det är då jag kan tanka ner spelet, men de är redan gjort samt betalningen skedde idag, vid midnatt kan jag spela.
Citera
2015-11-09, 21:26
Medlem
majxstros avatar
Jävlar va trevligt spel! Mmm suttit 4½ timme non stop och kört. Har enbart kört 1 uppdrag från mainstory, glidit runt och utforskat, plockat grejer och hjälp en hel del människor som behövt min hjälp.
Har egentligen bara en sak att klaga på och det är om man råkar dö och glömt att spara så får man börja en bra bit tillbaka, dvs. ingen checkpoint liknande grej som i många andra spel. Kanske är bra dock? I dont know, stört mig fruktansvärt när jag gått och utforskat en stad eller liknande, plockat en massa saker och sen råkar man dö. Så har man varken utforskat staden eller har några av sakerna kvar.
Citera
2015-11-09, 21:31
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Jävlar va trevligt spel! Mmm suttit 4½ timme non stop och kört. Har enbart kört 1 uppdrag från mainstory, glidit runt och utforskat, plockat grejer och hjälp en hel del människor som behövt min hjälp.
Har egentligen bara en sak att klaga på och det är om man råkar dö och glömt att spara så får man börja en bra bit tillbaka, dvs. ingen checkpoint liknande grej som i många andra spel. Kanske är bra dock? I dont know, stört mig fruktansvärt när jag gått och utforskat en stad eller liknande, plockat en massa saker och sen råkar man dö. Så har man varken utforskat staden eller har några av sakerna kvar.
Fast så är det väl i de flesta spel som äger rum i en vidöppen värld. Det finns ingen "tröskel" man kliver över för att göra framsteg i spelet, så det blir svårt att placera ut checkpoints.
Citera
2015-11-09, 21:32
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:

Spelet är inte avsett för er tvspel nördar, det skapades för pc spelarna och lär än idag vara anpassat för!
Citera
2015-11-09, 21:33
Medlem
Citat:

Quicksave/quickload är ett måste. F5/F9. Sparar varje gång innan jag gör något ifall det buggar eller liknande

Edit, kom på att folk kanske faktiskt spelar på konsoll.. Då får du skylla dig själv :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in