2015-11-09, 18:51
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Menade såklart att bagageutrymmet städades efter att LH fraktats i plast där och innan polisen tog bilen i beslag.
Bagageutrymmet är välstädat under plasten, resten av bilen ser ut som en soptipp.
Plasten ser ny ut och jag har aldrig sett gul plast/byggplast förut. Var använder man sån?
Kan det finnas någon rulle någonstans med mer bevisning? Hittar inget om varifrån den gula plasten kom i fup. Någon som vet?
2015-11-09, 18:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Och av någon konstig anledning så tillfrågas jägaren MW, som ju till och med har slaktrummet som arbetsplats, inte ens om vad han hade för sig den 7 Juni, märkligt !

Len* Svedun* dotter S. Svedun* säger i förhör om MW:

FUP 112
För övrigt säger hon att Markus som håller på med jakten runt säteriet är en obehaglig
människa. Det är bara en känsla som hon har. Hon har inte sett honom på länge men under
vintern när det fortfarande var jakttider var han inne och åt på caféet flera gånger.

Det finns sannolikt personer som tycker att LS är en obehaglig typ så vad hon tycker om MW är kanske inte av väldig betydelse för utredningen kan jag tänka mig.

Vilka frågor han än fick så lär han ju knappast besöka caféet igen, vem vill fika hos någon som tycker att man är obehaglig.
2015-11-09, 18:52
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är långt ifrån osannolikt. 2012 begick 41 kvinnor i åldersgruppen 15-24 år självmord, vilket är 9 % av alla självmord hos kvinnor det året. Trenden är oförändrad sedan 1980 för den åldersgruppen medan den sjunker för andra. http://ki.se/nasp/sjalvmord-i-sverige-observerad-trend
Om du nu ska presentera statistik, hur många 17-åriga tjejer har hängt sig de senaste hundra åren?
2015-11-09, 18:58
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns sannolikt personer som tycker att LS är en obehaglig typ så vad hon tycker om MW är kanske inte av väldig betydelse för utredningen kan jag tänka mig.

Vilka frågor han än fick så lär han ju knappast besöka caféet igen, vem vill fika hos någon som tycker att man är obehaglig.

Det är inte Lena som säger så om MW, det är Lenas dotter Sophi* Svedun*, vilket jag också påpekade i mitt inlägg.
2015-11-09, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Om du nu ska presentera statistik, hur många 17-åriga tjejer har hängt sig de senaste hundra åren?
Jag har ingen statistik men det är ganska vanligt.
Om du söker på google finns det massor av artiklar på unga flickor som hängt sig, från 13 år och uppåt. Tyvärr.
2015-11-09, 19:04
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birdtalk
Jag har följt rättegången i den mån jag haft möjlighet och hörde större delar av målägarebiträdet Tore Brandtlers knivskarpa slutplädering. Jag har dock inte lyckats finna hans anförande någonstans. Är det någon som har en länk till ljudupptagningen? Tack!
Någon ljudupptagning har jag aldrig sett finns på någon länk. Det finns skriftligt från åklagarens slutplädering från nlt.se

Målsägarbiträdets slutplädering i rätten. Vilken otur Nerijus har...
https://minfil.org/f2p5keb2bd/Lisa_Holm_M_ls_gandebitr_det_Tore_Brandtlers_slutp l_dering_Tingsr_tten_3_November_2015_live_fr_n_nlt .se.pdf
2015-11-09, 19:07
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det är inte Lena som säger så om MW, det är Lenas dotter Sophi* Svedun*, vilket jag också påpekade i mitt inlägg.

Innan du fortsätter att fylla tråden med alternativa gärningsmän som blir misstänkta på grunden att en knarkare i tråden påstått att de dömts för sexbrott nån gång eller att någon tycker att de är "obehagliga" så kanske du en gång för alla kan redovisa ditt scenario för hur Nerijus kan vara totalt oskyldig. Kom igen nu - hur förklarar du DNA-bevisen, ljugandet om att han var hemma, observationerna av hans bil, försöken att övertyga Missing People om att inte söka på Martorp och det märkliga i att en ung blond tjej blir antastad av en man som tjejen senare kan peka ut som vår Nerijus, i närtid till att han bevisligen varit ute och kört med sin bil. Hur har det gått till? Hur ser din oskyldighistoria ut egentligen?
2015-11-09, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho

Hittade statistik.

År 2013 var det 22 kvinnor 15-24 år som tog livet av sig genom hängning, strypning, kvävning.
2015-11-09, 19:10
Medlem
Theforeigners avatar
NB anger att Gustav har "ljusblå skjorta‏ med vit krage" då han kör förbi NB och IB
ca kl 19 den 7 Juni

Och IB bekräftar NBs berättelse.

NB; det är den hopplösa tolken som tolkat IBs förhör därav det något konstiga formulering.

FUP sidan 1488 + 1489
Förhör med Bilevicius, Nerijus; 2015-06-15 15:15

-Gör så att nu, berätta från början om hela den här historien med Gustav där

Vi, med hustrun gick ut…

-Mmm …

för att röka…

-Mmm ...

framför vårat hus så är det Arnes, våran arbetsgivares hus…

-Mmm …

och då kom fram en Audi 3, jag vet att det Gustavs bil

-Mmm

Äh, och då klev fram en kvinna och sen såg jag tydligt det var Gustav, dom gick in, det kanske gick fem minuter, inte ens det, dom kom tillbaka båda två och satte sig in i bilen, och dom passerade precis framför oss, det är kanske trettio meter, och då, hustrun var bredvid mig, jag sa jag måste gå och stoppa honom och berätta att jag, jag har gjort färdigt det, och då reste jag på mig och då gjorde jag ett par tre steg, trodde att han (ohörbart) då och han helt enkelt bara hälsade med han, hur kunde han inte se mig? Och det kan jag säga han hade en ljusblå skjorta, jag tror till och med, med en vit krage, och min hustru satt bredvid och det var före åtta, och jag tror att efter det här vi direkt åkte till Källbymacken

- Så Gustav kommer med en kvinna och sen efter fem minuter så åker dom igen, stämmer det?

Ja, jag kan inte säga exakt det kanske om tre, efter tre minuter, och då jag satt ute och rökte jag kunde inte sitta länge, det kanske va upp till fem minuter

-Mmm

Och min hustru också såg det… (harkling) (ohörbart…) (tyst 56 sekunder)
har ni pratat med Arne Jansson, han har vart alltid hemma

-Vi har pratat med ganska mycket folk

Och det, och det är ingen som har bekräftat att min bil va hemma, han ser väldigt tydligt det

-Mmm, i nuläget så nej, men det är ju inte, det här är ju inte klart ännu men det jag kan säga i nuläget är att Gustav bekräftar inte din historia, din bror och din fru bekräftar inte din historia

Ja, men hon, hon stod ju och såg tillsammans med mig hur Gustav var där, ja men fråga henne ytterligare en gång till, vi satt ju tillsammans ute, och jag sa ju till henne att jag, jag måste ber, för berätta att arbetet är klart…

- Mmm …

IRINA BEKRÄFTAR NBs FÖRKLARING DEN den 20 Juni!

FUP sidan 1288
Förhör med Bileviciene, Irina; 2015-06-20 16:00

-Mmm, mmm, ja eh, innan ni åkte iväg till handlarn i Källby, eh vad gjorde ni då?

Jag varit i köket, och tog hand om tvätten och sedan jag gick till datorn och kollade hur det varit där sen gick jag ut och när jag satt där och rökte då sa jag att man inte blir mätt på pannkakor, att vi inte har mat hemma, då var hans förslag att åka till Källby

- Mmm, hur länge hade Nerijus varit hemma då?

Jag kan inte säga säkert

- Jag tror säkert att du kan det ( suckar…)

jag är helt säker på att när han redan kommit hem varit hemma och från Arne Jönssons ställe åkte hans son Gustav i hans vita bil och han såg, och innan det här händelsen väldigt snabbt innan varit nere hos Herman

(Therforeigner note: synonym för Herman/Herremann = "förnäm man" så tolken har menat godsägaren Arne Jönsson)
Senast redigerad av Theforeigner 2015-11-09 kl. 19:22.
2015-11-09, 19:12
Medlem
Citat:
Jovisst skulle man ha en fullkomlig rekonstruktion av alla rimliga hypoteser, från självmord till att NB begick brottet. En tidsstudie av mordet skulle vara intressant. Men verkar man inte ens ha tänkt tanken att det skulle kunna vara självmord, utan helt riktat in sig på de där balterna som uppförde sig så underligt.

Ett stort problem med hypotesen självmord är alla bevis som visar att NB har flyttat kroppen. Det ger honom en förklaringsbörda.
Jag vill hålla mig till det jag begriper mig på och avgränsa frågeställningen till vad som är behandlingsbart med logik och fysikaliska lagar i en begränsad kontext.

Låt mig ändå som en personlig reaktion uttrycka att självmord är en helt absurd tanke, som strider mot allt vad vi vet om förutsättningarna, dessutom så motbjudande att Lisas minne borde besparas den. (Även en ingenjör kan bli känslosam).
2015-11-09, 19:19
Medlem
Citat:
Jag ser att du måste krydda ett dåligt inlägg med personangrepp.

Jag påstår inte att det är självmord, och jag tänker inte spekulera i eventuell orsak till självmord. Har du något sakligt argument mot självmord i inledningsskedet och ett anmärkningsvärt agerande från någon efteråt?
Snälla Xenia, varför drar du iväg så där ? Tillbaka till diskbänken och snörstumparna ! Hur ser du hur ändarna sitter ihop ? Utan att blanda in DNA !
2015-11-09, 19:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Snälla Xenia, varför drar du iväg så där ? Tillbaka till diskbänken och snörstumparna ! Hur ser du hur ändarna sitter ihop ? Utan att blanda in DNA !
Jag ser det naturligtvis inte bättre än NFC, och det ser inte. Men följ mitt resonemang om snörena och se hur allt hänger ihop.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in