2015-11-06, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Om det nu är så bra som du påstår varför lämnar ändå så många då Wifog?

Är det någon som skjuter sig i foten så är det väl Wifog.

Det verkar också lite desperat av Wifog att lansera nya påhitt
så ofta att de knappt hinner att implementeras och fasas in
innan det kommer mer påhitt. Användarna hinner aldrig att
lära sig att använda Wifog innan det kommer nya poängsystem
och villkor.

Observera att det framgår inte med tydlighet vad de "nya" tjänsterna innebär
eller om det finns ytterligare något förbehåll för att kunna utnyttja dessa.

Hur vet du att det många som lämnar Wifog? För kännedom!

Wifog nyckeltal oktober 2015.

Antal användare 48 151
Omsättningen har ökat med 99 % sedan föregående månad
Bruttomarginalen har förbättrats med 89 % sedan föregående månad
EBITDA uppgår till -1,4 miljoner kronor, vilket är en förbättring med 0,9 miljoner kronor sedan föregående månad.
Citera
2015-11-07, 02:36
Medlem
Citat:
Om det nu är så bra som du påstår varför lämnar ändå så många då Wifog?

Frågan är ju hur många av Wifogs kundstock som verkligen lämnar och inte bara gapar på facebooksidan om att elda upp simkorten och sedan sitter och smygreklamar ändå...

Citat:
Det verkar också lite desperat av Wifog att lansera nya påhitt
så ofta att de knappt hinner att implementeras och fasas in
innan det kommer mer påhitt. Användarna hinner aldrig att
lära sig att använda Wifog innan det kommer nya poängsystem
och villkor.
Observera att det framgår inte med tydlighet vad de "nya" tjänsterna innebär
eller om det finns ytterligare något förbehåll för att kunna utnyttja dessa.

Påhitt och påhitt... Så länge det är FÖRBÄTTRINGAR av typen att det går att använda kortet i utlandet och 4G och säkrare betalningslösningar osv så är det väl ganska OK. Det är ju uppenbart att Wifog inte på långa vägar är färdigutvecklat utan att de kämpar på för att hitta ett format som faktiskt fungerar.
Men att det blir luddigt och svårt att hålla reda på och att informationskanalerna till kunderna kunde fungera betydligt bättre kan jag dock hålla med om.
Citera
2015-11-07, 04:19
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Frågan är ju hur många av Wifogs kundstock som verkligen lämnar och inte bara gapar på facebooksidan om att elda upp simkorten och sedan sitter och smygreklamar ändå...

Påhitt och påhitt... Så länge det är FÖRBÄTTRINGAR av typen att det går att använda kortet i utlandet och 4G och säkrare betalningslösningar osv så är det väl ganska OK. Det är ju uppenbart att Wifog inte på långa vägar är färdigutvecklat utan att de kämpar på för att hitta ett format som faktiskt fungerar.
Men att det blir luddigt och svårt att hålla reda på och att informationskanalerna till kunderna kunde fungera betydligt bättre kan jag dock hålla med om.
Tyvärr lär de konka förr än senare, lär bli tunnsått med nya kunder, ca. hälvften han redan lämnat för det inte orkar, ids mjölka upp potten och betala är ju inget alternativ, isf. så tar jag hallon eller nåt.

Tyvärr för jag gillade koncetptet, och fortfarande mjölkar jag upp poängen nattetid när det funkar rätt bra... dagtid är det ju dödsdömt, får ju en reklamsnutt varje minut eller mindre!.
Citera
2015-11-07, 08:20
Medlem
har fått musarm,av allt klickande
blir ett gift o klicka hela ransonen
på en gång,820 p idag på 45 min,,puust
Citera
2015-11-07, 13:23
Medlem
fittPlusPluss avatar
Börjar ju suga stenhårt det här, har man inga poäng så så måste man hitta wi-fi, hittar man wi-fi så finns det inga filmer..

Får se om man orkar hacka skiten, funkar inte det så blir det nog good old comviq
Citera
2015-11-07, 14:51
Medlem
Stoegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
har fått musarm,av allt klickande
blir ett gift o klicka hela ransonen
på en gång,820 p idag på 45 min,,puust

Hehe, så det är inte bara jag som har gjort det till något slags bizarrt girigt spel att försöka
plocka hela dagsransonen på snabbast möjliga tid!
Jag sopade in mina 840 poäng på ca 40 minuter mellan 01:25 och 02:05 i natt.

8+ flikar och ett enda pekfinger, 1 klick var 1-2 sekund, den som är ovan pekplatte/musförare lär få endel träningsvärk, själv känner jag inte av något besvär.

Citat:
Ursprungligen postat av fittPlusPlus
Börjar ju suga stenhårt det här, har man inga poäng så så måste man hitta wi-fi, hittar man wi-fi så finns det inga filmer..

Får se om man orkar hacka skiten, funkar inte det så blir det nog good old comviq

Testa att fylla på på natten/tidig morgon, inga problem att fylla på tills du fyllt på till maxgränsen för dagen.
Citera
2015-11-07, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoeger
Hehe, så det är inte bara jag som har gjort det till något slags bizarrt girigt spel att försöka
plocka hela dagsransonen på snabbast möjliga tid!
Jag sopade in mina 840 poäng på ca 40 minuter mellan 01:25 och 02:05 i natt.

8+ flikar och ett enda pekfinger, 1 klick var 1-2 sekund, den som är ovan pekplatte/musförare lär få endel träningsvärk, själv känner jag inte av något besvär.

jag klickade på morgonen ca 8 tiden,
va mycket back pil med,som tog tid.
hade nog 15 flikar på crome,
Testa att fylla på på natten/tidig morgon, inga problem att fylla på tills du fyllt på till maxgränsen för dagen.

jag klickade på morgonen ca 8 tiden,
va mycket back pil med,som tog tid.
hade nog 15 flikar på crome,
Citera
2015-11-07, 22:57
Medlem
nån som uppdaterat appen? om det är värt.?
läst att den är laggig,?
Citera
2015-11-08, 08:43
Medlem
Släpper de bara filmerna på nätterna numera? De senaste gångerna jag försökt ladda det med reklamfilmer så har jag bara kunnat titta på 1-2st och det räcker inte ens med att ha tillgång till wifi och vara beredd att se mycket reklam då. Tjänsten är ju totalt värdelös om man bara ska kunna se 1-2 filmer/dag...
Citera
2015-11-08, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Släpper de bara filmerna på nätterna numera? De senaste gångerna jag försökt ladda det med reklamfilmer så har jag bara kunnat titta på 1-2st och det räcker inte ens med att ha tillgång till wifi och vara beredd att se mycket reklam då. Tjänsten är ju totalt värdelös om man bara ska kunna se 1-2 filmer/dag...
tryck på back pilen i webläsaren,
brukar ploppa upp reklam efter nåra tryck,,
just det,du måste ju gå till portalen,inte i appen
utan en crome webläsare helst
Senast redigerad av gassarn1 2015-11-08 kl. 09:43.
Citera
2015-11-08, 09:53
Medlem
Måste trycka på back pilen minst 40 gånger ibland för att ladda nya reklamfilm- börjar ta lång tid detta
Citera
2015-11-08, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparvodling48
Måste trycka på back pilen minst 40 gånger ibland för att ladda nya reklamfilm- börjar ta lång tid detta
i crome räcker det med 3-4 back klick,,
kör via portalen
portal.wifog.com/adverts?msisdn=467xxx ,alltså ditt nr,,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in