2018-05-08, 07:16
Medlem
varför titta på 133 reklam på zero,,och få bara 15 min,samtal,som räcker bara 30 dagar,,när du får 40 min samtal,på vanliga med samma reklam mängd ??
Senast redigerad av gassarn1 2018-05-08 kl. 07:19.
Citera
2018-05-08, 08:00
Medlem
Så här står det i introduktion från Wifog, sen kan du ju själv avgöra hur du vill ha det,

"Det enda du behöver göra för att få Wifog Zero är att samla 400 poäng genom att titta på lite reklam då och då - ingen startavgift, månadsavgift eller andra dolda kostnader!

Vad innebär det här för dig?

Du som har en prenumeration kan fortsätta prenumerera och ringa och surfa precis som vanligt. Vill du aktivera Wifog Zero gör du det genom att klicka i Zero-rutan på vår hemsida och börja samla ihop 400 poäng. Så snart du har uppnått 400 poäng aktiveras påfyllningen vid nästa månadsskifte.

Du som inte har någon prenumeration kan fortsätta samla poäng precis som innan. Vi kan även glädja dig med att vi helt tagit bort månadsavgiften på 200 poäng. Vill du aktivera Wifog Zero kan du göra det genom att klicka i Zero-rutan på vår hemsida och därefter börja samla ihop 400 poäng".
Citera
2018-05-08, 14:12
Medlem
Stoegers avatar
Jag blev faktiskt lite sugen på att skaffa ett Wifog-Zero kort, skulle vara smidigt i min reservmobil.
Men jag vet inte om Wifig-Zero stöder 2G, det borde det väl göra? Dom nämner förvisso bara 3G och 4G.

Mitt vanliga Wifog kort vill jag inte aktivera det där på, jag tycker det funkar bra som det är, och jag har rejält med poäng, och nu när dom slopat att dom tar 200 poäng per månad så är det ju ännubättre.
Citera
2018-05-08, 14:58
Medlem
Wifog kör över 3:s nät, 2G stöds inte. Jag håller med dig, inte aktivera Zero på ditt vanliga kort.
Citera
2018-05-08, 16:45
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoeger
Jag blev faktiskt lite sugen på att skaffa ett Wifog-Zero kort, skulle vara smidigt i min reservmobil.
Men jag vet inte om Wifig-Zero stöder 2G, det borde det väl göra? Dom nämner förvisso bara 3G och 4G.

Mitt vanliga Wifog kort vill jag inte aktivera det där på, jag tycker det funkar bra som det är, och jag har rejält med poäng, och nu när dom slopat att dom tar 200 poäng per månad så är det ju ännubättre.
Kolla om din gamla "reservmobil" stöder 3G.

Jag har en gammal nokia c2 tror jag den heter som stöder 3G, (Knappnokia)
Citera
2018-05-08, 17:28
Medlem
irrljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoeger

När slopar dom månadsavgiften på 200 poäng? Det är draget för mig för maj och jag hittar ingen information.
Citera
2018-05-08, 17:59
Medlem
Stoegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yalledingo
Wifog kör över 3:s nät, 2G stöds inte. Jag håller med dig, inte aktivera Zero på ditt vanliga kort.
Det var ju synd.

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kolla om din gamla "reservmobil" stöder 3G.

Jag har en gammal nokia c2 tror jag den heter som stöder 3G, (Knappnokia)
Det är en gammal 2g nokia "dumbphone", den har inget stöd för 3G.

Citat:
Ursprungligen postat av irrljus
När slopar dom månadsavgiften på 200 poäng? Det är draget för mig för maj och jag hittar ingen information.

Det stod i mailet dom skickade ut imorse(eller om det var i går).

Mailet:

Så det slopades precis, nästa månad börjar dom med att sluta med det(jävla märklig formulering).
Citera
2018-05-10, 12:05
Medlem
Strandslendans avatar
Wifog har ju en historia av illa formuleringar. Skulle kunna vara så att de menar att de inte drar månadsavgift på 200 poäng för nya Zero.
Citera
2018-05-10, 20:29
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strandslendan
Wifog har ju en historia av illa formuleringar. Skulle kunna vara så att de menar att de inte drar månadsavgift på 200 poäng för nya Zero.

Det har ju brukat finnas nånstans man kan klicka och då betala de där 200 poängen i förväg, finns den kvar eller ej? (Borde ju indikera om avgiften är borta eller ej?)
Citera
2018-05-11, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det har ju brukat finnas nånstans man kan klicka och då betala de där 200 poängen i förväg, finns den kvar eller ej? (Borde ju indikera om avgiften är borta eller ej?)

Så här skriver Wifog i e-posten till sina användare:

"Du som inte har någon prenumeration kan fortsätta samla poäng precis som innan. Vi kan även glädja dig med att vi helt tagit bort månadsavgiften på 200 poäng. Vill du aktivera Wifog Zero kan du göra det genom att klicka i Zero-rutan på vår hemsida och därefter börja samla ihop 400 poäng".

Annars står det relativt detaljerad om Zero på deras hemsida.
Citera
2018-05-14, 12:57
Medlem
penguinfriends avatar
Hi

Det verkar vara omöjligt att hitta reklam där att collecta poång. Det har varit så de senaste 3-4 dagarna

är det bara jag eller finns det någon mer ?
Citera
2018-05-14, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
varför titta på 133 reklam på zero,,och få bara 15 min,samtal,som räcker bara 30 dagar,,när du får 40 min samtal,på vanliga med samma reklam mängd ??

Poängen (ofrivilligt skämt ) är isf att man får 15 min samtal OCH 20 sms OCH 400 Mb surf. Lägger du ihop samlade poängsumman för det så blir det ju 650 p.
Det är som vanligt med allting, det beror på hur man själv funkar. Ringer du lite, skickar några sms och surfar en skvätt skulle det mycket väl kunna vara en vettig deal. Särskilt då som det vad jag förstår är tänkt att funka så att det dras från din "pott" på 15/20/400 tills den är slut och sedan från dina vanliga ihopsamlade poäng som fortsätter att köras parallellt med Zero-systemet. Om jag fattat det hela rätt alltså. Rätta mig oerhört gärna någon om jag har fel, för när jag räknar enligt den modellen så skulle jag faktiskt tjäna på att aktivera Zero, men jag är också en smula rädd för att det blir något trassel och att man fastnar i Zero och inte kan switcha tillbaka om man inte gillar det.

Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion

Den är borta nu, ja.
Senast redigerad av Gissa vem 2018-05-14 kl. 15:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in