2015-11-08, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
i crome räcker det med 3-4 back klick,,
kör via portalen
portal.wifog.com/adverts?msisdn=467xxx ,alltså ditt nr,,

Jo, använder alltid portalen och chrome, felet måste ligga hos wifog
Citera
2015-11-08, 13:54
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparvodling48
Måste trycka på back pilen minst 40 gånger ibland för att ladda nya reklamfilm- börjar ta lång tid detta

Det är nog samma för alla. Det verkar som om Wifog stryper tillgången till reklamfilmerna, så att man inte ska få så många poäng den vägen. Med tanke på att enkäterna i stort sett aldrig fungerat som ett alternativ, så är väl Wifogs strategi att, antingen bli av med kunder, eller tvinga dem att betala.

I vilket fall som helst så är inte Wifog nåt använbart alternativ längre. Möjligtvis i en mobil med dubbla SIM-kort, där man har en riktig operatör också.
Citera
2015-11-08, 13:56
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparvodling48
Jo, använder alltid portalen och chrome, felet måste ligga hos wifog

Jag tror iofs att det inte är ett "fel" i ordets rätta bemärkelse, utan att Wifog medvetet stryper tillgången till gratispoäng.

Har du provat om det blir samma dåliga resultat med den andra direktlänken:
mobile-ads.wifog.com/app?msisdn=467xxxxxxxx
Citera
2015-11-08, 14:09
Avslutad
Helt klart så har Wifog försvårat att kunna titta på reklmfilmer,de vill förmodligen göra det svårt för att man skall bli tvingad att betala avgiften (39 kronor) vid månadens slut.

Det blir nog som att bita sig i svansen, de flesta skaffade Wifog för att det var gratis är det inte så längre så får de allt räkna med att folk försvinner.
Citera
2015-11-08, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servalack
Jag tror iofs att det inte är ett "fel" i ordets rätta bemärkelse, utan att Wifog medvetet stryper tillgången till gratispoäng.

Har du provat om det blir samma dåliga resultat med den andra direktlänken:
mobile-ads.wifog.com/app?msisdn=467xxxxxxxx

Tack, Verkar bli litet bättre resultat med andra direktlänken(6-10 bakåtklick)-än så länge.

Ja det måste vara en medveten strategi att strypa/försvåra tillgången på gratispoäng.
Citera
2015-11-08, 15:45
Medlem
DirtyNorths avatar
Wifog har sagt att i slutet på veckan kan det börja sina med reklam och att det fylls på i början av veckan, så ni får ta nya tag i morgon och hoppas på det bästa
Och så funkar det alltid bäst att fylla på mellan 01:00 - 06:00, men alla är ju inte vaken den tiden...
Citera
2015-11-08, 18:57
Medlem
Stoegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Wifog har sagt att i slutet på veckan kan det börja sina med reklam och att det fylls på i början av veckan, så ni får ta nya tag i morgon och hoppas på det bästa
Och så funkar det alltid bäst att fylla på mellan 01:00 - 06:00, men alla är ju inte vaken den tiden...
Jag brukar fylla på mellan 01:00-04:00 någongång, brukar inte vara så mycket problem,
jag brukar fylla på max, nu dom senaste dagarna, 800-900 poäng på ca 40 min - 1h.

Jag har lagt reklamlänken som bokmärke i chrome, så har jag uppe 5-10 flikar samtidigt, så är det bara att bläddra och klicka.
Citera
2015-11-08, 19:03
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoeger
Jag brukar fylla på mellan 01:00-04:00 någongång, brukar inte vara så mycket problem,
jag brukar fylla på max, nu dom senaste dagarna, 800-900 poäng på ca 40 min - 1h.

Jag har lagt reklamlänken som bokmärke i chrome, så har jag uppe 5-10 flikar samtidigt, så är det bara att bläddra och klicka.
Vet att det räknas som fusk om man har uppe flera flikar, men om nu Wifog skulle komma på att man fuskar, skulle dom ha råd att kicka en användare tro?
Aldrig "fuskat" själv men läst väldigt många som gör det.
Citera
2015-11-08, 19:12
Medlem
Stoegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Vet att det räknas som fusk om man har uppe flera flikar, men om nu Wifog skulle komma på att man fuskar, skulle dom ha råd att kicka en användare tro?
Aldrig "fuskat" själv men läst väldigt många som gör det.

Jag vet inte hur dom ser på det, fusk och fusk... dom får ju pengar för att man "tittar" på filmerna.
Jag tror inte att dom bryr sig, bara dom får in pengar så är dom nog nöjda,
dom skjuter sig rätt rejält i foten om dom börjar sparka ut kunderna som kastar pengar över dom genom att titta på så mycket reklam som möjligt.
Citera
2015-11-08, 19:18
Medlem
Stoegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
nån som uppdaterat appen? om det är värt.?
läst att den är laggig,?

Ja, den är lite laggig, men när man stängt av dom patetiska grejjerna, låsskärm, hemskärm, osv som man kan tjäna några fjuttiga poäng med per vecka, så funkar appen rätt bra, jag har inga problem med den iallafall, men så har jag den mest till för att se potten. Kollat på reklam litegrann, och det funkade det också.
Citera
2015-11-08, 19:58
Medlem
hm-men jobbigt att man måste upp kl 01-04 och se reklam-

jaja nu vet man varför det lyser hos så många grannar mitt i natten
Citera
2015-11-08, 20:10
Medlem
UncaScroogies avatar
Jag har funderat lite på också, hur Wifog ska kunna få några nya kunder nu.

Man annonserar ju inte, utan tidigare fick man ju nya kunder genom de gamla. Nu när folk flyr istället, måste ju Wifog ha nåt annat sätt att dra till sig nya kunder.

För att komma tillbaka till sin tidigare nivå (55.000 enligt deras egna uppgifter) från dagens 48.000 måste man ha en ökning nu på cirka 15%. Det känns omöjligt, med tanke på att de numera inte har nåt gratis att erbjuda nya kunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in