2015-05-01, 20:05
Avslutad
Okej efter mycket strul så har jag nu lyckats fylla på kortet med 100 minuter prat, det betyder att jag då har sett över 60 tjat reklam (det skiter sig ibland att fylla på) skall jag göra denna procedur vid varje månadsskifte så blir nog maj månad den sista månaden jag använder detta, det finns vissa gränser trots att det är gratis.

Varken jag eller Wifog kommer att sakna varandra.
Citera
2015-05-01, 23:45
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Men hur gör man då då???
När potten är slut kan jag varken ansluta till Wigogs hemsida eller Wifog appen för att se reklamen.

Jag gör så här; startar appen och tittar på reklam. Om jag är hemma så kollar jag på reklamen på vanliga pc:n.
Citera
2015-05-02, 22:42
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Jag gör så här; startar appen och tittar på reklam.

Men det kan du väl inte göra om potten är helt slut eller?
Citera
2015-05-03, 00:17
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Men det kan du väl inte göra om potten är helt slut eller?

Jo då, så gör jag också. Hur hade du tänkt att det annars skulle gå att fylla på potterna?
Citera
2015-05-03, 11:20
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servalack
Jo då, så gör jag också. Hur hade du tänkt att det annars skulle gå att fylla på potterna?

Jo det är ju meningen att det ska fungera så, men det trasslar väldigt ofta.
Citera
2015-05-03, 11:39
Medlem
borjegs avatar
Wifog har uppenbarligen inte fått reklamfunktionen att fungera korrekt. Det trasslar alltför ofta, för att det ska verka seriöst.
Citera
2015-05-03, 13:28
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servalack
Jag får ju använda mig av Wifi istället för att kunna ladda på när data potten är helt slut.
För när den är slut går det inte att ansluta till internet alls.
Citera
2015-05-03, 15:27
Avslutad
De har tydligen ändrat förutsättningarna (igen) nu kan man spara SMS och ringpott till nästa månad, har man ringt upp allt får man snällt vänta till månadsskiftet för att ha möjlighet att fylla på igen, vilket betyder att vid tom pott så behöver man göra påfyllningsproceduren 20 ggr vilket då inkluderar 60 reklamtitt (puh) ja som sagt det är ju gratis men kostar på humöret istället.

Jag kontaktade Wifog angående detta och fick svaret "Om ni har använt alla era samtalsminuter eller SMS så får ni tillgång till att fylla upp 100 samtalsminuter och 200 SMS nästkommande månad.
Skulle ni inte ha använt alla samtalsminuter och SMS så sparas dem tills nästa månad, så ni behöver alltså inte använda upp allt i slutet av månaden! "

Det är väl bara att rätta sig efter den nya ordningen då.
Citera
2015-05-03, 22:48
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Jag får ju använda mig av Wifi istället för att kunna ladda på när data potten är helt slut.
För när den är slut går det inte att ansluta till internet alls.

Vad säger de på Wifog när du kontaktar dem om ditt problem?

För mig funkar det att fylla på utan wifi.
Citera
2015-05-03, 23:45
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
De har tydligen ändrat förutsättningarna (igen) nu kan man spara SMS och ringpott till nästa månad, har man ringt upp allt får man snällt vänta till månadsskiftet för att ha möjlighet att fylla på igen, vilket betyder att vid tom pott så behöver man göra påfyllningsproceduren 20 ggr vilket då inkluderar 60 reklamtitt (puh) ja som sagt det är ju gratis men kostar på humöret istället.

Jag kontaktade Wifog angående detta och fick svaret "Om ni har använt alla era samtalsminuter eller SMS så får ni tillgång till att fylla upp 100 samtalsminuter och 200 SMS nästkommande månad.
Skulle ni inte ha använt alla samtalsminuter och SMS så sparas dem tills nästa månad, så ni behöver alltså inte använda upp allt i slutet av månaden! "

Det är väl bara att rätta sig efter den nya ordningen då.

Tror inte de ändrat något...
Citera
2015-05-04, 10:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Tror inte de ändrat något...

Tidigare kunde ringpotten samt SMS ej sparas över månadsskiftet, det nollställdes och du erhöll automatiskt en ny ringpott och SMS pott, behövde du sedan mera ringpott så fick detta påfyllas genom reklamtittande vill minnas 3 reklamtitt gav 10 min ringpott.

Med den nya ordningen fungerar det så att har du ringpott kvar vid månadsskiftet så kan du använda den efter månadsskiftet, skulle du däremot ha ringt upp allt så har du även noll vid
den nya månadsstarten men har då möjligheten att fylla på din ringpott upp till 100min detta görs genom att du genomlider 3 reklaminslag vilket ger dig 5 minuters ringpott, det blir 60 jobbiga reklaminslag att "njuta" av, hur det fungerar med surfpotten uttalar jag mig inte om då jag enbart använder ringpotten.

Att villkoren ändras under tid är ju inget konstigt Wifog är i sin fulla rätt att förändra villkoren när de så önskar, det står säkert nämnt i användarvillkoren som du godkänt.

Så nog har användarvillkoren förändrats och det är med säkerhet knappast sista gången heller.
Citera
2015-05-04, 14:34
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Men hur gör man då då???
När potten är slut kan jag varken ansluta till Wigogs hemsida eller Wifog appen för att se reklamen.

Ursäkta det sena svaret. Man gör så att man startar appen och fyller på. Om det inte fungerar för dig så ska du ta kontakt med Wifog, för då är det nåt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in