Citat:
GM måste ju vara korkad
om han hade ändrat sin version när dom la fram bevisen skulle han ha mkt större chans att dömas för tidsbestämd fängelse straff
nu får han garanterat livstid
kunde ju ha sagt att dom var två men det var den andra som gjorde allt
när GM stack iväg fick NB panik och gömde kroppen
då kunde han iaf förklara DNA
man ska ju ta alla chanser när dom tar fram så stark bevis
att sitta tyst och neka är bara nackdel
om han hade ändrat sin version när dom la fram bevisen skulle han ha mkt större chans att dömas för tidsbestämd fängelse straff
nu får han garanterat livstid
kunde ju ha sagt att dom var två men det var den andra som gjorde allt
när GM stack iväg fick NB panik och gömde kroppen
då kunde han iaf förklara DNA
man ska ju ta alla chanser när dom tar fram så stark bevis
att sitta tyst och neka är bara nackdel
Korkad och korkad å sen är frågan vem är "man" i dramat. Det krävs nog en rättspsykiatrisk utredning för att mäta halten av kork.
Jag gjorde en stilla reflektion angående NB:s beteende.
Uppenbarligen saknar NB förmåga att uttrycka sig verbalt och känslomässigt oavsett kulturella och språkliga barriärer.
NB ger sken av att vara näst intill helt tom med en oförmåga att relatera till sig själv och till omgivningen, bortsett från att han visst kan uppträda adekvat i vardagliga sammanhang.
Han ger mig intryck av en levande bomb med behov att agera ut sina fantasier när trycket blir för stort, dvs när det tvångsmässiga onanerandet inte räcker till.
Visserligen kan hans slutenhet delvis förklaras med brottets skamliga natur. Bara en klinisk rättspsykiatrisk utredning skulle kunna ge ett mer detaljerad bild av NB på men det kommer knappast hända. Under alla omständigheter är NB hundra procent ansvarig för sina handlingar oavsett domslut.
Jag kan inte annat än känna medlidande med den misstänktes advokat Inger Rönnbäck som gjorde sitt yttersta men till slut blev trycket för mycket. Till slut kreverade hon i motsats till NB. Kontrasten kunde inte vara större. Vi får aldrig veta, men vi kan gissa att NB var lite som en mussla även i deras inbördes relation. IR får trösta sig med arvodet så långt.
r inte behöver identifiera med den säkerhet man tror. Man ska alltså ha klart för sig vilken sorts population den misstänkte tillhör.