2015-11-06, 00:00
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Ja, pappans uppträdande i rätten är intressant. Liksom hans till-fullo engagemang i Blomberg under veckan. Pappans tycks vilja kontrollera vad som händer under veckan i Blomberg, såväl dag som natt. Av någon anledning.

Pappan är aktiv under rättegången, han är engagerad, han är också redan i början av förhandlingen övertygad om den åtalades skuld och agerar därefter, utan att han ens har hört den åtalade/vittnen/sakkunniga/försvarsadvokaten mm. Han ifrågasätter inte polisens och åklagarens alla brister/oegentligheter i utredningen. Pappan tycks intresserad av att den åtalade döms. Av någon anledning. Pappan tycks nöjd med den bristande objektiviteten i utredningen och polisens och åklagarens osannolika hypotes. Varför då?

Pappan har valt en suspekt sexualbrottsadvokat till målsägarbiträde.

Pappan uppträder inte som en målsägande med andra ord. Detta agerande känns alltför välbekant.

När ska vi ha ältat klart dessa vansinniga insinuationer och rena misstankar om pappan.

Du kan inte vara förälder själv - finns ingen möjlighet. Ni är några i tråden som i någon slags tvångsmässiga, verbala spyor har tjatat om era "analyser" av den stackars pappan tills man bara känner att man vill trycka tillbaka spyorna därifrån de kom. Sen försöker man tänka att det är meningslöst - personerna som kräks är så uppenbart antingen provokatörer som knappt är torra bakom öronen eller vuxna individer som har något allvarligt fel på tankeapparaten. I ditt fall tippar jag på det senare, vad det nu spelar för roll.

Sen är grejen att bortsett från att du inte begriper ett skit om det du bluddrar om i tråden så tror jag inte egentligen att du tror på det (Med förbehåll för att du är ännu sjukare än du verkar). Du försöker bara hitta på alla upptänkliga sätt att misstänkliggöra utredningen och andra personer så att din älskade lilla litauiska mördarskitgris ska gå fri.

Tyvärr kommer det inte att lyckas. Skitgrisen kommer att fällas för mord och förhoppningsvis få livstid också. Bevisningen är nämligen så stark och solid att bara en person med ytterst märklig verklighetsuppfattning kan ifrågasätta det berättigade i en fällande dom.
2015-11-06, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Han var väl hemma en stund vid 18-tiden men ville uppenbarligen att de skulle säga att han stannade hemma.

Och varför ville han det? Tror du.

Enligt dörrknackande poliser (vid 03.00 hos NB) försvann LH vid 19-tiden.
2015-11-06, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spray3
Kommer bli intressant när/om MGM frikäns i HR eller HD.
Finns ingen anledning för HD att ta i det här såvitt jag kan se.
2015-11-06, 00:06
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Finns ingen anledning för HD att ta i det här såvitt jag kan se.

Nej, det är väldigt svårt att se vad i fallet som skulle kunna utgöra grund för ett prövningstillstånd. Jag har inte upptäckt några principiella rättsfrågor och HD tar som bekant inte upp mål bara för att överpröva hovrättens bevisvärdering.
2015-11-06, 00:07
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Är det riktigt att döma NB för mord om AB har begått det? I så fall tycker jag synd om nästa flicka som hamnar i AB:s klor, oavsett om hon bor i Sverige eller Litauen.
Nej men jag tror att polisen snabbt fokuserade på N som gm eftersom han saknade alibi, var den som uppträdde mest iögonfallande och tycktes vara familjens överhuvud.

Som jag ser det tycks scenariot med "lustmordet" vara planterat av mystiska bekanta till SH. Hon skulle aldrig kunna lockas till ladan utan dödades nog tämligen omgående vid mopeden. En strypsnara runt halsen ovanpå hjälmen och sedan lyftes hon i snaran in bakom kafeterian där hon strax efter dog.

Tråkigt att så många vill heja på åklagarens scenario i stället för att delta i en objektiv rekonstruktion med hjälp av FUP.
2015-11-06, 00:08
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Jag tycker dock att det är konstigt att NB vill ha ett alibi för en försvunnen 17-årig tjej. Det vanligaste är att tonåringar har rymt hemifrån och inte att de blivit sexmördade. Även om han nu är rädd för att bli utpekad pga att han är gästarbetande litauer.

Dessutom borde väl då alla i den lilla familjen tillsammans försäkra sig om att de hade alibi? Tex borde väl brorsan, som var på sitt rum stora delar av dagen, också vilja få försäkringar om att IB ska säga att de var tillsammans hela dagen och tex spelade spel eller hängde i köket.

Edit: jag skrev detta inlägg samtidigt vastmanlanning skrev sitt om att polisen sa klockan 7, därav redigering av inlägget.

Han tar för givet, redan i ett mycket tidigt skede, att hon har utsatts för ett brott.
2015-11-06, 00:10
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Bra inlägg.

Åklagarens story anser jag vara helt orimlig.

Dessutom finns det många vittnen till NBs fördel.
Som tex säger att det INTE var hans bil som stod utanför ladan men att den hade samma färg.
Som tex sager att de såg honom dricka kaffe.

Döms NB till detta anser jag att det är en rättskandal.
Som advokaten sa så är han redan dömd på förhand genom medias rapportering.
Ända sedan i juni har tidningarna, och social media (texFlashback) basunerat ut baltisk skuld.
Den Enda offentliga rösten som uppmanat till besinning har varit GW, och han har man gjort allt för att "skratta ner."
Domstolens ledamöter läser tidningarna som alla andra, de tar till sig som alla andra.

Det är egentligen Underligt att just detta fallet hetsat upp så många.
Det finns inga motsvarigheter vad jag vet.
Folk beter sig som om Lisa var deras egen lilla 10-åriga dotter.

Men ärligt talat så har alla dessa idioter inte ens någon Rätt att ens bry sig.
De kände inte Lisa, de kände inte hennes familj.
De visste inte ens att hon fanns.
Och NU, nu försöker de hetsa upp sig själv till att Tro att de har rätt att bry sig om henne.

Men det har de inte.
De har inte förtjänat rätten att få bry sig om Lisa.
Den rätten har bara hennes anhöriga.

Helt ofattbart!!
Om Lisa hade kunnat prata så hade hon säkert tyckt deras beteende var både äckligt och oönskat
Det är precis som för kändisar - som blir äcklade av sina alldeles för fanatiska fans, som tror att de känner dem, som tror att de har rätt att få bry sig.
2015-11-06, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Är det riktigt att döma NB för mord om AB har begått det? I så fall tycker jag synd om nästa flicka som hamnar i AB:s klor, oavsett om hon bor i Sverige eller Litauen.

NB döms pga av hans DNA spår. Plus allt övrigt han gödslat med.

Det högst rimliga frågan är väl vem skulle bli NBs nästa offer?

Nu händer inte det för NB får livstid.
2015-11-06, 00:12
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Som jag ser det tycks scenariot med "lustmordet" vara planterat av mystiska bekanta till SH. Hon skulle aldrig kunna lockas till ladan utan dödades nog tämligen omgående vid mopeden. En strypsnara runt halsen ovanpå hjälmen och sedan lyftes hon i snaran in bakom kafeterian där hon strax efter dog.

Vem är SH?
2015-11-06, 00:12
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Och varför ville han det? Tror du.

Enligt dörrknackande poliser (vid 03.00 hos NB) försvann LH vid 19-tiden.
Han tyckte väl att det skulle kännas tryggare?
2015-11-06, 00:13
Medlem
vad e det för "hemlig bild" ni snackar om? ang skåpet. nån som vill informera?
2015-11-06, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Vem är SH?

Lisa Holms pappa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in