Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
I detta krisläget kan jag inte se att någon i 7K/MSM kommer gynnas. De är så jävla inmålade i hörnet att man knappt ser dem från ingången. Nästa 2-6 månaderna kommer bli en riktig rysare. Vem hade vågat gissa dessa nivåer och denna händelseutveckling för ett år sedan?
Det blir riktigt spännande att se om det utvecklas till pajkastning inom 7K där dom försöker pådyvla skulden på varandra för att ha försatt oss i den här situationen. Tidigare har jag spekulerat i att MP ensamma skulle hamna med Svarte Petter, men jag tror inte det räcker längre. Sossarna måste helt enkelt börja skylla på Reinfeldt & alliansen för den uppkomna situationen, vilket ju inte heller är helt orättvist. Att sedan svetsaren leder den mest inkompetenta regeringen norr om Nigerdeltat gör ju inte det hela mindre tragiskt/parodiskt, beroende på synsätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
När alla som inte fått tak över huvudet börjar bryta sig in i folks hem för att få värme och sova så kommer polisen bli så nerringd att de inte hinner åka på allt. Då är kaoset igång på allvar...
Detta har redan börjat hända, bl.a. hörde jag från en affärskontakt i norra Tyskland hur det hade kommit in fotvandrande araber, antagligen på väg till Sverige, och knackade på dörren där han bor ute på en gård på landet. Dom krävde mat & pengar & vägrade låta sig avspisas, satte foten i dörren & han var tvungen att med hjälp av sin bror slå dom fysiskt på käften för att få väck dom & kunna ringa polisen. Nu vågar han inte lämna familjen ensamma utan att någon manlig släkting bor över.
Detta kommer ju att bli sju resor värre i Sverige när vintern kommer. I sanning spännande tider.