2015-11-05, 23:23
  #42493
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Jag är tveksam. Mer tror jag på att förflyttningen i sidled kommer att fortsätta, kanske kommer vi även att se en minskande trend.

I extrema lägen som det vi nu upplever så är det många som reagerar med:

a) Uppgivenhet.
b) "Stockholmssyndromet" alt. mediaprogrammerad medkänsla.
c) Omfamnandet av det välkända (sjuklövern).

Hur konstigt det än låter så tror jag att dagens krissituation är sämre för SD:s opinionsutveckling än läget före sommaren.
Ja det är en märklig domedagskänsla över all flyktingdiskussion nu, det talas om det i profetiska termer som om det är ett guds gärning för att se hur tåliga och humana svenskarna är. Att det går att göra något åt det faller ingen in. Och ifrågasätts knappt, märkligt nog. Borgerliga journalister och debattörer tassar själva runt i dubbla filtsockor, väl vetandes att all kritik i slutändan riskerar att falla tillbaka på dem själva. Vi ser en infantil journalistkår och en politikerkår som hemfaller till simpel deskriptiv omvärldsanalys. Den intellektuella analysen är helt enkelt för jobbig. Då är det bättre att skylla på ödet. Ett bättre läge för SD kan väl teoretiskt inte tänkas. Men Europe kan få rätt, hellre låter man guds straff gå i uppfyllelse än att tvingas tänka realistiskt. Detta fortgår till det drabbar vår medelklass i solar plexus, barnen i skolan och möjligen räntan. Som vanligt hoppas jag att jag har fel.
2015-11-05, 23:25
  #42494
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Jag är tveksam. Mer tror jag på att förflyttningen i sidled kommer att fortsätta, kanske kommer vi även att se en minskande trend.

I extrema lägen som det vi nu upplever så är det många som reagerar med:

a) Uppgivenhet.
b) "Stockholmssyndromet" alt. mediaprogrammerad medkänsla.
c) Omfamnandet av det välkända (sjuklövern).

Hur konstigt det än låter så tror jag att dagens krissituation är sämre för SD:s opinionsutveckling än läget före sommaren.
I krisläge tenderar ju den sittande regeringen att gynnas. Men det här kan nog fan gå lite hur som helst.
2015-11-06, 00:32
  #42495
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I krisläge tenderar ju den sittande regeringen att gynnas. Men det här kan nog fan gå lite hur som helst.
Fast då gäller det regeringar som de facto gör något, en blind kan se att S+Mp+V inte har lyft ett finger för att bromsa utvecklingen.
Allahiansen är inte ett dugg bättre iofs.

Regeringen agerar senfärdigt och är hela tiden två steg bakom, ockupationer och lagbrott av asylturister låter man fortgå med en axelryckning, polis och miltär tittar på.

Att S regeringen kommer stärkta ur det här kan du fetglömma.

Vid nästa val som lär bli ett extraval kommer regeringspartierna slaktas.

SD kommer lyfta till över 30 %.
2015-11-06, 00:45
  #42496
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Jag är tveksam. Mer tror jag på att förflyttningen i sidled kommer att fortsätta, kanske kommer vi även att se en minskande trend.

I extrema lägen som det vi nu upplever så är det många som reagerar med:

a) Uppgivenhet.
b) "Stockholmssyndromet" alt. mediaprogrammerad medkänsla.
c) Omfamnandet av det välkända (sjuklövern).

Hur konstigt det än låter så tror jag att dagens krissituation är sämre för SD:s opinionsutveckling än läget före sommaren.

Om alla platser är fulla och det kommer 2-4-5.000 flyktingar per dag just nu så blir ju första frågan, var i hela friden ska de bo. Det börjar bli kallt i Sverige nu.

Dessutom, Löfven vill skicka iväg 50.000 flyktingar till övriga Europa (som inte kommer ta emot dem), trots det stänger han inte gränsen, utan på 2-3 veckor är hela gruppen flyktingar som Löfven vill skicka iväg här igen. Obegripligt!

När alla som inte fått tak över huvudet börjar bryta sig in i folks hem för att få värme och sova så kommer polisen bli så nerringd att de inte hinner åka på allt. Då är kaoset igång på allvar...


Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Och sen kan man tillägga att folk inte vill ha fel. Även när man nu inser vad 7k gör med Sverige så vägrar man att erkänna att man hade fel och rösta på SD istället. Det är ungefär som en kapten på ett sjunkande skepp som vägrar att ge upp trots att det är för sent.

Pungs analog med Nigeriabreven är klockren.

Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Ja det är en märklig domedagskänsla över all flyktingdiskussion nu, det talas om det i profetiska termer som om det är ett guds gärning för att se hur tåliga och humana svenskarna är. Att det går att göra något åt det faller ingen in. Och ifrågasätts knappt, märkligt nog. Borgerliga journalister och debattörer tassar själva runt i dubbla filtsockor, väl vetandes att all kritik i slutändan riskerar att falla tillbaka på dem själva. Vi ser en infantil journalistkår och en politikerkår som hemfaller till simpel deskriptiv omvärldsanalys. Den intellektuella analysen är helt enkelt för jobbig. Då är det bättre att skylla på ödet. Ett bättre läge för SD kan väl teoretiskt inte tänkas. Men Europe kan få rätt, hellre låter man guds straff gå i uppfyllelse än att tvingas tänka realistiskt. Detta fortgår till det drabbar vår medelklass i solar plexus, barnen i skolan och möjligen räntan. Som vanligt hoppas jag att jag har fel.

Var är SD? Varför kallar de inte till presskonferens? Varför slår de inte på trumman att stänga gränserna? Varför avkräver de inte regeringen och alliansen ansvar för det de själva sagt i åratal som nu regeringen pratar om men inte genomför? Kalla in FM att bevaka gränserna. Ge polisen verktyg att trygga medborgarnas resa till och från arbetet, affären och i hemmen. Inför undantagstillstånd i vissa statsdelar. Beivra kriminalitet. Sverige är i ett extremt utsatt läge.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I krisläge tenderar ju den sittande regeringen att gynnas. Men det här kan nog fan gå lite hur som helst.

I detta krisläget kan jag inte se att någon i 7K/MSM kommer gynnas. De är så jävla inmålade i hörnet att man knappt ser dem från ingången. Nästa 2-6 månaderna kommer bli en riktig rysare. Vem hade vågat gissa dessa nivåer och denna händelseutveckling för ett år sedan?
__________________
Senast redigerad av RudyardKipling 2015-11-06 kl. 01:26.
2015-11-06, 00:49
  #42497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
I detta krisläget kan jag inte se att någon i 7K/MSM kommer gynnas. De är så jävla inmålade i hörnet att man knappt ser dem från ingången. Nästa 2-6 månaderna kommer bli en riktig rysare. Vem hade vågat gissa dessa nivåer och denna händelseutveckling för ett år sedan?
Framför allt, vem hade trott att SD skulle få rätt på ALLA punkter så pass snart? Hur länge kan man nonchalera detta faktum?
2015-11-06, 04:24
  #42498
Medlem
RingRing2014s avatar
Helvete! Jag har aldrig varit med om att domedagstrådarna varit så många kring invandringshaveriet som nu på flashback, forumet fullkomligt glöder.

Detta är ett opinionstecken, folk börjar bli vansinniga nu, på riktigt. Det känns som att mindre impulskontrollerade individer när som helst kan hitta på vad som helst i frustrationen som råder.

Det är alltså slut på tak över huvudet för utlänningar och Tyskland rapporterar tusentals inkommande från Rostock. Nu djävlar kan vad som helst hända, nu måste PK öppna dörren till sina hem, det är det sista alternativet, något annat finns inte. Upp till bevis, nu är det skarpt läge för er som älskat invandring och mångkultur i så många år.


Spontant säger logiken att SD borde öka riktigt bastant denna månad, men känslan i luften runt krigsläget är något nytt, det är inte den gamla OU-lunken som råder längre, vi har en ny spelplan.

Jag är osäker, men nog fan borde SD slå nya rekord nu? Eller känner folket att det är en slags farlig provokation att säga SD i detta delikata kokande krisläge.

Vi kommer se gatukaos när Rostockbåtarna kommer in nu, Migrationsverket överväger att använda sina egna skrivbordsplatser för invällare.

Vad fasen ska hända nu?! Mot 85%!?

RingRing /Stockholm
__________________
Senast redigerad av RingRing2014 2015-11-06 kl. 04:29.
2015-11-06, 05:38
  #42499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Helvete! Jag har aldrig varit med om att domedagstrådarna varit så många kring invandringshaveriet som nu på flashback, forumet fullkomligt glöder.

Detta är ett opinionstecken, folk börjar bli vansinniga nu, på riktigt. Det känns som att mindre impulskontrollerade individer när som helst kan hitta på vad som helst i frustrationen som råder.

Det är alltså slut på tak över huvudet för utlänningar och Tyskland rapporterar tusentals inkommande från Rostock. Nu djävlar kan vad som helst hända, nu måste PK öppna dörren till sina hem, det är det sista alternativet, något annat finns inte. Upp till bevis, nu är det skarpt läge för er som älskat invandring och mångkultur i så många år.


Spontant säger logiken att SD borde öka riktigt bastant denna månad, men känslan i luften runt krigsläget är något nytt, det är inte den gamla OU-lunken som råder längre, vi har en ny spelplan.

Jag är osäker, men nog fan borde SD slå nya rekord nu? Eller känner folket att det är en slags farlig provokation att säga SD i detta delikata kokande krisläge.

Vi kommer se gatukaos när Rostockbåtarna kommer in nu, Migrationsverket överväger att använda sina egna skrivbordsplatser för invällare.

Vad fasen ska hända nu?! Mot 85%!?

RingRing /Stockholm

Jag tvivlar på att SD kommer öka då de andra partierna frånsett V, på kort tid har blivit betydligt mer invandringskritiska.
Det fpr nog individer i gränslandet att hålla sig kvar vid sina traditionella val.
2015-11-06, 05:55
  #42500
Medlem
fernebos avatar
Paradoxalt nog så tror jag att SD kommer att ligga still ett tag. Svenska folket befinner sig i nåt som bara kan beskrivas som ett chocktillstånd just nu och många har inte riktigt fattat vad det är som har hänt. Det kommer att ta ett litet tag innan det här sjunker in och folk börjar fatta vad våra politiker har ställt till med. Framförallt så kommer folk så sakteliga bli rejält förbannade, eftersom Löfven och regeringen har ljugit för folk. Allt snack om att vi ska klara av detta och att det inte finns nåt tak har visat sig vara rena lögner. Och Alliansen ska nog inte tro att de klarar sig undan folkets hat heller, eftersom sanningen är den att samtliga partier utom SD har stått bakom den här politiken. Det finns ett enda parti som har pratat volymer och det är SD och nu visar det sig att de hade rätt hela tiden.

Tveklöst är det som så att de kommer att tjäna på detta, men folk är tröga och hoppas ändå på det bästa. Dock så är katastrofen så enorm att precis varenda svensk kommer att få smaka på konsekvenserna av migrationskollapsen i god tid före nästa val. Att nu med kniven mot strupen skärpa politiken kommer inte heller att göra folk mindre förbannade. Så absolut! SD kommer att växa mycket kraftigt framöver, men förvänta er inga rekordsiffror riktigt än. Låt katastrofen sjunka in hos folk och ni ska se att SD kommer att kunna utmana om regeringsmakten redan 2018. Ja, så illa är faktiskt tillståndet i landet..

Vem hade trott att allt skulle gå åt helvete i det här tempot när vi röstade för bara ett drygt år sen?
__________________
Senast redigerad av fernebo 2015-11-06 kl. 05:59.
2015-11-06, 07:00
  #42501
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Jag tvivlar på att SD kommer öka då de andra partierna frånsett V, på kort tid har blivit betydligt mer invandringskritiska.
Det fpr nog individer i gränslandet att hålla sig kvar vid sina traditionella val.
Nja, läs dagens DN, både C och KD står kvar i dumsnällhetsmyllan och talar som inget eg har hänt.
V och Mp verkar inte förstå utan tror att lite lånade miljarder gör susen sen är allt frid och fröjd igen.

S sitter i Mp och V's bensax, M och Fp piper om lite tuffare tag men de tagen hade hjälpt 2014 inte nu.

Vi har en situation där asylturister kan ockupera bussar utan att staten lyfter ett finger, att SD inte syns mer beror på usel taktkänsla och intrigerande ledning.

SD behöver göra utspel i riksdagen om utsträckta händer och stängda gränser inte leka valrörelse som ingen bryr sig om.

Jag tror att fler och fler inser att det SD sagt helt plötsligt besannas och då måste SD fokusera på att framstå som regeringsfäiga, inte pellejönsa som Ekeroth.

Här har vi ett föredöme.

http://www.dt.se/allmant/dalarna/sd-vill-kapa-landstingets-kostnader-for-kulturen-med-43-miljoner
2015-11-06, 07:53
  #42502
Medlem
S.Kandals avatar
Morgan Johansson om stängda gränser "Vi är inte där ännu". Nähä, det är gigantiska hål i båten men den måste alltså sjunka innan någon görs. Regeringens framförhållning är minst sagt bisarr på mer än ett sätt.

Precis som någon tidigare påtalat, nu införs sds politik steg för steg. Det måste finnas tusentals citat och klipp som vore lämpligt att mula regeringen med vid intervjuer och dyligt men icke, patetiskt!

Idagsläget verkar det omöjligt att försöka spå framtida opinionssiffror, stora delar av den svenska befolkningen verkar helt enkelt för oinsatta. Hittar ingen annan förklaring till varför sd inte tokrusar.
2015-11-06, 07:57
  #42503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Nja, läs dagens DN, både C och KD står kvar i dumsnällhetsmyllan och talar som inget eg har hänt.
V och Mp verkar inte förstå utan tror att lite lånade miljarder gör susen sen är allt frid och fröjd igen.

S sitter i Mp och V's bensax, M och Fp piper om lite tuffare tag men de tagen hade hjälpt 2014 inte nu.

Vi har en situation där asylturister kan ockupera bussar utan att staten lyfter ett finger, att SD inte syns mer beror på usel taktkänsla och intrigerande ledning.

SD behöver göra utspel i riksdagen om utsträckta händer och stängda gränser inte leka valrörelse som ingen bryr sig om.

Jag tror att fler och fler inser att det SD sagt helt plötsligt besannas och då måste SD fokusera på att framstå som regeringsfäiga, inte pellejönsa som Ekeroth.

Här har vi ett föredöme.

http://www.dt.se/allmant/dalarna/sd-vill-kapa-landstingets-kostnader-for-kulturen-med-43-miljoner

Nja, förvisso vettigt att spara på kultur och inte på sjukvård men exemplet med ambulanshelikoptern var paradoxalt. Varför inte skära ytterligare i kulturbudgetten när det nu finns behov av en helikopter?

Beträffande invandringsfrågan har fokuset i medierna legat på hårdare regler och avhysning av romer. Något som fått regering och opposition att framstå som mer dugliga.
2015-11-06, 08:04
  #42504
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Morgan Johansson om stängda gränser "Vi är inte där ännu". Nähä, det är gigantiska hål i båten men den måste alltså sjunka innan någon görs. Regeringens framförhållning är minst sagt bisarr på mer än ett sätt.

Precis som någon tidigare påtalat, nu införs sds politik steg för steg. Det måste finnas tusentals citat och klipp som vore lämpligt att mula regeringen med vid intervjuer och dyligt men icke, patetiskt!

Idagsläget verkar det omöjligt att försöka spå framtida opinionssiffror, stora delar av den svenska befolkningen verkar helt enkelt för oinsatta. Hittar ingen annan förklaring till varför sd inte tokrusar.

Svenska folket är ovanligt pålästa men de är också indoktrinerade och normativa. Det finns en anledning till varför medierna håller på som de gör; deras propaganda fungerar. Vänder normen för hur man ska tycka till något mer invandringskritiskt kommer nästan alla att följa med, då det är emot människans natur att bortse från den egna flockens behov.

Nu när det håller på att ske är vissa politiker drivande och partierna följer med. Sakta men säkert och SD lär aldrig nå över 30 procent.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in