Citat:
Ursprungligen postat av
SvenskOpposition
Jag är tveksam. Mer tror jag på att förflyttningen i sidled kommer att fortsätta, kanske kommer vi även att se en minskande trend.
I extrema lägen som det vi nu upplever så är det många som reagerar med:
a) Uppgivenhet.
b) "Stockholmssyndromet" alt. mediaprogrammerad medkänsla.
c) Omfamnandet av det välkända (sjuklövern).
Hur konstigt det än låter så tror jag att dagens krissituation är sämre för SD:s opinionsutveckling än läget före sommaren.
Om alla platser är fulla och det kommer 2-4-5.000 flyktingar per dag just nu så blir ju första frågan, var i hela friden ska de bo. Det börjar bli kallt i Sverige nu.
Dessutom, Löfven vill skicka iväg 50.000 flyktingar till övriga Europa (som inte kommer ta emot dem), trots det stänger han inte gränsen, utan på 2-3 veckor är hela gruppen flyktingar som Löfven vill skicka iväg här igen. Obegripligt!
När alla som inte fått tak över huvudet börjar bryta sig in i folks hem för att få värme och sova så kommer polisen bli så nerringd att de inte hinner åka på allt. Då är kaoset igång på allvar...
Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Och sen kan man tillägga att folk inte vill ha fel. Även när man nu inser vad 7k gör med Sverige så vägrar man att erkänna att man hade fel och rösta på SD istället. Det är ungefär som en kapten på ett sjunkande skepp som vägrar att ge upp trots att det är för sent.
Pungs analog med Nigeriabreven är klockren.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Ja det är en märklig domedagskänsla över all flyktingdiskussion nu, det talas om det i profetiska termer som om det är ett guds gärning för att se hur tåliga och humana svenskarna är. Att det går att göra något åt det faller ingen in. Och ifrågasätts knappt, märkligt nog. Borgerliga journalister och debattörer tassar själva runt i dubbla filtsockor, väl vetandes att all kritik i slutändan riskerar att falla tillbaka på dem själva. Vi ser en infantil journalistkår och en politikerkår som hemfaller till simpel deskriptiv omvärldsanalys. Den intellektuella analysen är helt enkelt för jobbig. Då är det bättre att skylla på ödet. Ett bättre läge för SD kan väl teoretiskt inte tänkas. Men Europe kan få rätt, hellre låter man guds straff gå i uppfyllelse än att tvingas tänka realistiskt. Detta fortgår till det drabbar vår medelklass i solar plexus, barnen i skolan och möjligen räntan. Som vanligt hoppas jag att jag har fel.
Var är SD? Varför kallar de inte till presskonferens? Varför slår de inte på trumman att stänga gränserna? Varför avkräver de inte regeringen och alliansen ansvar för det de själva sagt i åratal som nu regeringen pratar om men inte genomför? Kalla in FM att bevaka gränserna. Ge polisen verktyg att trygga medborgarnas resa till och från arbetet, affären och i hemmen. Inför undantagstillstånd i vissa statsdelar. Beivra kriminalitet. Sverige är i ett extremt utsatt läge.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
I krisläge tenderar ju den sittande regeringen att gynnas. Men det här kan nog fan gå lite hur som helst.
I detta krisläget kan jag inte se att någon i 7K/MSM kommer gynnas. De är så jävla inmålade i hörnet att man knappt ser dem från ingången. Nästa 2-6 månaderna kommer bli en riktig rysare. Vem hade vågat gissa dessa nivåer och denna händelseutveckling för ett år sedan?