2015-10-30, 22:36
Medlem
Thetaderxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Du ska bara andas in pulvret lugnt. Segt att det hamna i halsen..
dra in det som ett vanligt andetag
Citera
2015-10-30, 22:38
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetaderx
dra in det som ett vanligt andetag

Exakt amigo! Snorta inte concerta dock. Blir bara massa klet i snoken av det. Ritalin går väldigt bra till det ändamålet
Citera
2015-10-30, 23:37
Medlem
fredus avatar
Citat:
Exakt amigo! Snorta inte concerta dock. Blir bara massa klet i snoken av det. Ritalin går väldigt bra till det ändamålet
I små mängder går det helt bra att snorta Concerta. Medikinet IR funkar dock bäst.
Citera
2015-10-30, 23:54
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredu
I små mängder går det helt bra att snorta Concerta. Medikinet IR funkar dock bäst.

Jo, visst går det med concertan men det är då inte värt det.
Håller med IR skall det vara
Citera
2015-11-02, 21:46
Medlem
Xhaoss avatar
Hej!
Sorry om frågan kommit upp innan, hinner inte läsa igenom tråden. Finns säkert svar, men om någon har lust å svara får ni gärna göra det!
Tagit concerta ett tag nu, men fått Ritalin 10mg tablett nu med. Behöver göra läxor och städa, och gärna somna någorlunda i tid.
Snortade en precis, vet inte hur mkt som kom in å hur mkt som fastnade i näsan dock...
Undrar hur mkt jag ska ta ifall jag vill hinna med lite och gärna somna i tid.. (Funkar inte somna i tid kan jag alltid testa en kväll då jag kan vara uppe istället).
Snorta har jag hört är bättre ifall jag vill ha ett större och kortare rus, rätt?
Ätit dåligt idag, väger 70kg, "van" vid concerta 56mg kapsel.
Tips?
Citera
2015-11-03, 12:06
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xhaos
Hej!
Sorry om frågan kommit upp innan, hinner inte läsa igenom tråden. Finns säkert svar, men om någon har lust å svara får ni gärna göra det!
Tagit concerta ett tag nu, men fått Ritalin 10mg tablett nu med. Behöver göra läxor och städa, och gärna somna någorlunda i tid.
Snortade en precis, vet inte hur mkt som kom in å hur mkt som fastnade i näsan dock...
Undrar hur mkt jag ska ta ifall jag vill hinna med lite och gärna somna i tid.. (Funkar inte somna i tid kan jag alltid testa en kväll då jag kan vara uppe istället).
Snorta har jag hört är bättre ifall jag vill ha ett större och kortare rus, rätt?
Ätit dåligt idag, väger 70kg, "van" vid concerta 56mg kapsel.
Tips?

Snorta 20-30 mg är väl en bra dos. Yes du får en kick och kortare rus.
Citera
2015-11-04, 11:21
Medlem
Thetaderxs avatar
Citat:
Du ska bara andas in pulvret lugnt. Segt att det hamna i halsen..
gjorde det lungt nu men blev fortfarande i halsen.
Citera
2015-11-04, 19:00
Medlem
Xhaoss avatar
Citat:
Snorta 20-30 mg är väl en bra dos. Yes du får en kick och kortare rus.

Tack!
Tänkte bara tillägga ifall någon annan skriver, att jag har ADHD, men antar att man kan få "rus" av högre(?) doser ändå? Speciellt som jag bara tagit depotkapslar innan och bara krossat dem ett par enstaka gånger..
Eller ja.. vill bara bli lite extra produktiv haha.
Eller är det bättre ifall jag tar som min vanliga 54mg dos, fast 6st 10mg-tabletter?
Hur lång tid tar de innan de börjar verka ifall man snortat? ..(-ish)
Citera
2015-11-05, 10:17
Medlem
Thetaderxs avatar
tror ni det finns ngt annat sätt istället för att sniffa för det blir ju bara fel för mig hela tiden.
Citera
2015-11-05, 11:10
Bannlyst
Kan akineton och concerta boosta varandra ifall man tar samtidigt?
Citera
2015-11-05, 13:43
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee
Kan akineton och concerta boosta varandra ifall man tar samtidigt?

Det tror jag inte.
Citera
2015-11-05, 13:59
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetaderx
tror ni det finns ngt annat sätt istället för att sniffa för det blir ju bara fel för mig hela tiden.

Testa kör in röret en liten bit och tryck in näsan där röret är lite löst tills du känner att det fastnar i snoken och inte åker ner i halsen när du snortar. Många gör fel när dom snortar i början
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in