2015-10-22, 12:02
Medlem
Få ännu mer metylfenidat än jag redan har utskrivet

Jag har suttit ett bra tag nu och letat efter svar på min fråga på internet men utan resultat. Förlåt om tråden är felplacerad, var ett tag sedan jag läste på flashback mods.

Iallafall, jag började för nån månad sen att få strattera mot min add, skiten funka inte, nu får jag 10 mg medikinet 2ggr per dag(snabbverkande alltså) och 80 mg strattera (som läkaren ville att jag skulle ha kvar för att hon säger att den inte börjat fungera än).
Grejen är att jag gärna skulle vilja ha concerta eller ritalin depot eller nåt som håller länge istället för strattera. Vad ska jag säga för att lyckas? Alltså vad ska jag säga är fel med min nuvarande behandling? Tex att när den går ur är det kaos i huvudet och koncentrationen är kass typ, stratteran funkar ju inte tänker jag. Så jag vill liksom ha min medikinet kvar som snabbverkande och concerta eller ritalin som håller dagen ut. (som en bonus vill jag ju ha höjd medikinetdos också, men inget måste men hur ska jag säga till henne för att få den höjd också? Hon vet att den funkar ska jag säga att den funkar helt okej bara)
Är sämst på att formulera mig men hoppas ni fattar.
Förresten vill jag ha min metylfenidat att berusa mig med vilket är varför jag la tråden i droger.
Tack
Citera
2015-10-22, 12:20
Medlem
hm... jag äter Concerta 36 mg.. märker inget märkvärdigt alls med dem.
Citera
2015-10-22, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
hm... jag äter Concerta 36 mg.. märker inget märkvärdigt alls med dem.
Min brorsa får concerta 36mg också, dom funkar väldigt bra på mig (både vid rus med alkohol och för koncentration, problemet är ju bara att jag inte kan ta av hans piller utan att det märks eller att han blir utan
Citera
2015-10-22, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brukarbarapiller
Min brorsa får concerta 36mg också, dom funkar väldigt bra på mig (både vid rus med alkohol och för koncentration, problemet är ju bara att jag inte kan ta av hans piller utan att det märks eller att han blir utan

skärp dig... det är bara omoget att missbruka.. det är till för medicinering.
Citera
2015-10-22, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
skärp dig... det är bara omoget att missbruka.. det är till för medicinering.

Är ingen missbrukare, är brukare däremot och är intresserad av läkemedel och dess effekter, skulle kunna säga att jag är beroende av berusning, inget piller specifikt så, behöver dessutom koncentrationen då jag studerar, och varför ska jag inte få berusa mig lite nån gång ibland för skojs skull liksom? Så ser jag på det
Citera
2015-10-22, 21:07
Medlem
Läkarshoppa ritalin/concerta smartast

Hejsan,
Jag får strattera 80 mg på morgonen och medikinet 10mg 2 gånger om dagen, jag vill gärna byta ut stratteran mot ritalin eller concerta för att då har jag medikinet som snabbverkande och concerta eller ritalin som håller mig balanserad under dagen. Vad ska jag säga till läkaren när jag träffar henne för att jag ska få detta? Dessa läkemedel är ju narkotikaklassade vilket är varför jag inte vill fråga om dom utan vill bara veta vad jag ska säga till läkaren så jag får min medicin jag behöver och vill ha?
Citera
2015-10-30, 21:04
Medlem
Thetaderxs avatar
har ritalin 20 mg för ADHD, de jag undrar är om det är depot på dom och om man skulle kunna få bort de på ngt sätt! snabb svar tack!
Citera
2015-10-30, 21:23
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetaderx
har ritalin 20 mg för ADHD, de jag undrar är om det är depot på dom och om man skulle kunna få bort de på ngt sätt! snabb svar tack!

Krossa dom bara. Ta ur kulorna från kapslarna sedan mosa det. Snorta för fin effekt

Frid!
Citera
2015-10-30, 21:32
Medlem
Thetaderxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Krossa dom bara. Ta ur kulorna från kapslarna sedan mosa det. Snorta för fin effekt

Frid!
okej! tack vad kan hända om man blandar concerta o ritalin?
Citera
2015-10-30, 21:35
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
okej! tack vad kan hända om man blandar concerta o ritalin?

Innehåller ju samma substans så det är lika rus på concertan. Krossa den med så slipper du depot effekten.
Citera
2015-10-30, 22:03
Medlem
Thetaderxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Innehåller ju samma substans så det är lika rus på concertan. Krossa den med så slipper du depot effekten.
vet inte om jag gjorde rätt för allt gled ner i halsen ist!
Citera
2015-10-30, 22:26
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
vet inte om jag gjorde rätt för allt gled ner i halsen ist!

Du ska bara andas in pulvret lugnt. Segt att det hamna i halsen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in