2016-01-23, 10:54
Medlem
ADD-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Hur intar ni eran Ritalin för att få ett rus?

Krossad och snortad för min del.
Citera
2016-01-23, 19:46
Medlem
ADD-Bennys avatar
Jag skulle väldigt gärna vilja ha mer feedback på min tidigare fråga om medikinet och effekt.

Jag drar det igen lite kort :

Concerta på recept sedan 2-3 år.
Haft Ritalin något år
Doser på ca 100mg per dag.
Krossad och snortad nästan alla dagar.
Tolerans verkar inte vara några problem då jag inte direkt ökar dosen.
Får bra effekt på dessa två.

Jag har testat medikinet 10mg vid ett tillfälle då jag hade brist på annat.
Kross och snorta och bra effekt. Liknande som tidigare.

Idag, i brist på annat så har jag nu medikinet 20mg generiska alternova.

EDIT : förlåt mig, jag skrev fel namn.
Metylfenidat alternova 20mg
FASS

Skall vara utbytbara med medikinet.

Dessa krossade och snortad precis som tidigare men effekten är totalt annorlunda. Jag förstår inte varför?

Idag tänkte jag göra en liten test och krossar och bombar 80mg
Snortar ca 20mg.

Effekt? Nä inte mer än att jag är pigg och inte somnar konstant som jag brukar göra utan.

Men jag får inte den här sköna känslan som jag får med concerta som krossas.

Medikinet 10mg är ca 5mm i diameter.
20mg är ca 10mm i diameter.

EDIT
DET ÄR ALLTSÅ INTE KAPSLAR MED SMÅ KULOR UTAN DET ÄR TABLETTER SOM ÄR PORÖSA OCH HAR EN SKÅRA I MITTEN.

Dom är så mycket större än vad som behövs känns det som och det kanske beror på att det är annan tillverkare.

Dessa medikinet 20mg är nästan värdelösa i mina ögon.

Vad kan ni säga om detta?

Jag vill inte ha kommentarer om varken mitt sätt att använda min medicin eller om valet av preparat för mitt syfte. Jag har en anledning och det är min ensak.

Senast redigerad av ADD-Benny 2016-01-23 kl. 20:18.
Citera
2016-01-25, 11:14
Medlem
Är det stor skillnad på o snorta medikinet och att bomba de får man sämre effekt när man bombar. Jag snorta alltid men skulle vilja veta
Citera
2016-01-25, 19:43
Medlem
Hur många 18mg måste man ta för att få rus på concerta??..
Citera
2016-01-25, 20:41
Medlem
Tog 120mg känner inte ett skit.. Ändå krossa jag och åt dom...
Citera
2016-01-26, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Tog 120mg känner inte ett skit.. Ändå krossa jag och åt dom...
Concerta är depot men något borde du känt
Citera
2016-01-27, 13:01
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver89
Är det stor skillnad på o snorta medikinet och att bomba de får man sämre effekt när man bombar. Jag snorta alltid men skulle vilja veta

Det där kan nog vara personligt. Jag snortar men har bombat massor också. Tycker det känns bättre i näsan. Med tiden kan medikinet missbruk bli ett helvete ska du veta. Det är mer ångest och illamående än skönt rus, men ändå vill man inte vara utan det. Bli inte beroende av medikinet säger jag bara, sluta om du kan om du tar ofta!
Citera
2016-02-02, 03:25
Medlem
radiozetas avatar
Är sugen på att prova Ritalin.
Är dom bra? Jag är ute efter energi och den sociala biten.

Kan komma över ritalin lätt
Citera
2016-02-02, 12:37
Medlem
stort fan av ritalin. precis beställt 20 styken 10mg ifrån a-grossisten. lär få dom imorgon.

tycket medikenet 20mg är ganska sköna och potenta. gillar dock inte att skjuta då jag tycker att det slår för hårt. ne sniffa ska man göra. tyvärr är det ju så att när euforin har lagt sig kan man bli nojig och hjärtat går i 190
Citera
2016-02-02, 23:26
Medlem
Doc.Kleins avatar
Gokväll

Om inlägget är för långt för att du som läser ska orka ge det en chans så ber jag halvhjärtat om ursäkt och skyller ifrån mig på 10x54mg + 10x36mg concerta som intagits för ett par timmar sedan.
För att spara dyrbar tid kan du skippa delen av inlägget som skrivits med kursiv text, det är bara information om vikt, längd, ålder och vad jag har för erfarenhet av drogen.

Kan inleda med lite basic info som möjligtvis kan vara till hjälp för dig/er som har lust att besvara ett par frågor jag har.
Är en man på 78 kilo, 180 centimeter lång. Börjar närma mig mitt tjugotredje år i livet och är van "hobby-knarkare" sedan snart 10 år tillbaka med erfarenhet av flera olika droger.
Diagnostiserad sedan barnsben med svår ADHD och medicinerats med allt (Ritalin, Medikinet, Elvanse, Metamina, Equasym, Strattera och Concerta) men efter flera år har jag kommit fram till att det jag mår bäst av att ta både enligt läkarens rekommendation och i rus-syfte är Concerta.

Nu till min fråga som jag hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig besvara.

När jag vet att inte behöver jobba under morgondagen så brukar jag vilja slänga i mig mellan 4-12 stycken 54mg concerta och 4-12st 36mg concerta.
Tuggar en fjärdedel och sväljer resten av tabletterna hela, alla brukar vara i kistan 6 timmar efter att jag tar första dosen för kvällen. Får mycket gjort och mår sjukt bra hela kvällen+natten men mina ups and downs börjar göra sig påminda tydligare och tydligare efter effektens första 5 timmar.

Jag är mycket väl medveten om att metylfenidat i alla dess former kan göra luriga saker med måendet, men jag undrar ifall någon kan förklara (eller ännu bättre, bifoga trovärdig källa) hur ruset ser ut vad gäller "toppar och dalar" och hur lång tid det brukar dröja innan känslan av att inte längre vara påtänd glöms bort och man återgår till att snöa in på sin syssla?

Otroligt tacksam på förhand
Mvh
Doctor Klein
Citera
2016-02-03, 00:07
Medlem
Har ADHD. Haft både rita och concerta, Tar jag runt 150-200mg så känns det lite men knappt skönt i typ max 1.5 timme, sen mår jag dåligt i 12 efter och kan knappt sova! Jävla skit sak att flumma på.

Kanske inte för dom som inte har adhd, venne.
Citera
2016-02-03, 17:04
Medlem
ace_secs avatar
Efter att ha läst typ 100 sidor av tråden känner jag mig fortfarande vansinnigt noob när det gäller detta.

Enkelt uttryckt; om jag vill ha något för en ökad mental förmåga/kapacitet, något att ta inför en heldags plugg på biblioteket eller tenta, vad tar jag då? Concerta eller Ritalin?

Och efter vad man läer här; blir avtändningen jobbig, och redan efter ett par timmar?

Någon som högpresterar i skolan med hjälp av dessa? Hur gör du isåfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in