Citat:
Men vad är det du inte förstår? Du har ju samma läsförståelse som en treåring. Läs mina inlägg igen tills du förstår vad det är jag skriver.
Ja, i verkliga livet, i den fysiska världen så är det ingen som erkänner sig vara överklass. Men det gäller såklart inte på ett anonymt internetforum när man dessutom diskuterar just klassfrågor.
Så, förklara gärna vad i mina inlägg det är du har så svårt att greppa. Är det skillnaden mellan den fysiska världen och ett anonymt internetforum du inte förstår?
Ja, i verkliga livet, i den fysiska världen så är det ingen som erkänner sig vara överklass. Men det gäller såklart inte på ett anonymt internetforum när man dessutom diskuterar just klassfrågor.
Så, förklara gärna vad i mina inlägg det är du har så svårt att greppa. Är det skillnaden mellan den fysiska världen och ett anonymt internetforum du inte förstår?
Såhär skrev du:
"Fast det här är ren bullshit. Självklart vet varenda jävel på jorden vilken samhällsklass man tillhör. Är man överklass så är det ingenting man går och presenterar sig som på stan, men självklart vet man att man är överklass och självklart kan man skriva det på ett anonymt internetforum, speciellt när diskussionen handlar om just klass.
Hade någon suttit på en middag och skrutit vitt och brett om att denne minsann var överklass, ja då hade kanske ditt argument varit sant. Men det gäller inte på internet eftersom man här är anonym.
Men du har ju såklart någonstans läst att man i överklassen inte ser sig själv som överklass och tror därför att alla som säger att de är överklass inte är det, per definition"
I artikeln står det att det är tabu att framhäva att man är överklass, punkt, vad exakt i det har du svårt att greppa? Sen att du försöker tolka det hela som att internet är ett godkänt forum att framhäva sin samhällsklass är bara löjligt. Läs artikeln, om du förmår.
Slipa gärna på din ton, det skriker arbetarklass om dig.