2015-10-30, 10:19
Bannlyst
Så vad påstår alla förnekare att dessa plan, vilka jag antar alla människor på vår jord nu har sett som är insatta i ämnet är för något eftersom det inte är kommersiell flygtrafik?
Citera
2015-11-03, 14:28
Medlem
rabuldats avatar
Är det bara i norra sverige som jag märkt av en ökning av konstgjorda moln senaste månaden.
Det sjukaste jag sett var när det var fullmåne och man såg ett plan sprida ut skiten mitt i natten, syndes i månskenet. Från en klar månskensnatt till totalt mörker på morgonen dimma och låga moln.
Citera
2015-11-03, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Fler bevis för de negativa konsekvenserna av det globala chemtrailandet som pågår över våra huvuden:

MASSDÖDEN AV BIN I VÄRLDEN - KOPPLAS TILL ALUMINIUM-FÖRGIFTNING !!!

En ny vetenskaplig undersökning har funnit att den allvarliga massdöden av bin i världen pekar på aluminium-utsläpp som orsak:

http://newsvoice.se/2015/06/09/bin-forgiftade-av-aluminium-orsak-bakom-massdod/
https://www.youtube.com/watch?v=nycZCoz7HJ4

ALUMINIUM ÄR JU DE FACTO HUVUD-INGREDIENSEN I CHEMTRAILS !!!

Som bekant så har ju dessutom Monsanto patent på aluminum-resitenta frön, så när ingenting längre växer när bina har utrotats, så kommer handeln med Monsantos aluminium-resistenta GMO-frön att blomstra som bara den...

Frågor till chemtrail-förnekarna:

Jag skulle vilja veta hur en chemtrail-förnekare tacklar vetenskaplig information som denna, som återigen pekar på att det är Chemtrails som ligger bakom den rapida miljöförstöringen i världen och utrotandet av livsformer?

Hur resonerar ni kring detta, och framför allt, hur kommer ni till ro med er själva, fullt medvetna om hur detta intensiva, massiva chemtrailande i världen sakta men säkert dödar allt liv på planeten, och kraftigt försämrar livskvaliten för era barn och barnbarn...

För mig är det fullständigt obegripligt hur man kan förneka och blunda för detta sataniska chemtrailande som pågår över våra huvuden...

Någon som kan förklara?

Hej, nu har jag läst denna tråd och den verkar vara precis som de andra udner denna kategorin. Övertygade människor som hänvisar till diverse youtube klipp för att "bevisa" någonting..
Därför blev jag så glad att du hänvisade till en riktig vetenskaplig artikel men nu undrar jag följande:
Var i artikeln kan du utläsa att detta har med så kallade chemtrails att göra? Det står i artikeln att de misstänker att det kommer från förbränning av fossila ämnen och brytning av aluminium..
Det står INGENTING om att det skulle komma från så kallade chemtrails.

Jag anser mig inte vara en "chemtrail-förnekare" som du kallar dem utan jag är mest nyfiken på vetenskap och faktiska bevis.
Var är dina så kallade bevis som förnekarna ska tackla??
Citera
2015-11-03, 17:37
Medlem
rabuldats avatar
bild på "naturliga moln" http://2.bp.blogspot.com/-Ct2GprK9b1A/UhD6Ri5pPjI/AAAAAAAASWI/SLwOruFM_u8/s1600/Chemtrails_or_contrails_in_Sitges.JPG

det finns hur mycket bevis som helst att detta existerar
allt från piloter som berättar att när dom möter chemtrail plan så ska dom bara avvakta och kalla det för ett privatplan. filmbevis där dom cirklar runt stora städer med 2st plan i bredd , och slår ON/OFF med sprayningarna.
för att haarp ska fungera behöver dom extra metallparticklar i luften

japan blev hotade att använda sig av dollar när dom handlade, annars skulle usa använda haarp för att skapa konstgjorda jordbävningar.
haarp går under täckmanteln radioteliskop, och det finns bland annat ett på öland.
dessa används för att konstollera vädret

du tror på fullaste allvar att det var så här mycket skit i luften t.ex. på 60 talet innan katalysatorn kom?

bin dör med mera, dricksvattnet har 200% mer aliminuim, det finns även spår i växter
alliminium leder till demens

det blandas även i flygbränslet , allt grundar sig i teorin att jordens befolkning måste minska
Senast redigerad av rabuldat 2015-11-03 kl. 17:49.
Citera
2015-11-03, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabuldat
bild på "naturliga moln" http://2.bp.blogspot.com/-Ct2GprK9b1A/UhD6Ri5pPjI/AAAAAAAASWI/SLwOruFM_u8/s1600/Chemtrails_or_contrails_in_Sitges.JPG

allt från piloter som berättar att när dom möter chemtrail plan så ska dom bara avvakta och kalla det för ett privatplan. filmbevis där dom cirklar runt stora städer med 2st plan i bredd , och slår ON/OFF med sprayningarna.

japan blev hotade att använda sig av dollar när dom handlade, annars skulle usa använda haarp för att skapa konstgjorda jordbävningar.
haarp går under täckmanteln radioteliskop, och det finns bland annat ett på öland.

du tror på fullaste allvar att det var så här mycket skit i luften t.ex. på 60 talet innan katalysatorn kom?

bin dör med mera, dricksvattnet har 200% mer aliminuim, det finns även spår i växter

det blandas även i flygbränslet , allt grundar sig i teorin att jordens befolkning måste minska

Ok... med likt förbannat har ingen lyckats prestera några bevis.
Bara en massa PÅSTÅENDEN.
Citera
2015-11-03, 18:02
Medlem
Citat:
Ingen har påstått att det är naturliga moln. Det är contrails.
Citat:
Så ge oss ett enda handfast bevis som inte är hörsägen.
Citera
2015-11-03, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPfishbowl
Så vad påstår alla förnekare att dessa plan, vilka jag antar alla människor på vår jord nu har sett som är insatta i ämnet är för något eftersom det inte är kommersiell flygtrafik?
Vad menar du IQgoldfish? Att alla typer av plan, och t.o.m. fåglar kan skapa contrails är klarlagt i tråden sedan länge.
Citera
2015-11-03, 18:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Radioteleskop är endast mottagare (i 99% av fallen) och har absolut ingenting med Haarp att göra. Haarp är för övrigt en nedstängd anläggning.

1959 fick Sverige sitt första trafikjet, 1960 invigdes första landningsbanan på Arlanda - så det vore väl rätt konstigt om kondensspåren inte är fler idag än när det bara fanns ett trafikjet...

Om de försöker minska befolkningen gör de ett utomordentligt uselt jobb, inte minst i och med att Kina precis i dagarna frångått enbarnspolicyn...

Resten av tramset är så tramsigt så det ignorerar jag tills du kommer med något lite mer utvecklat...
Citera
2015-11-03, 18:30
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Det där är inga moln överhuvudtaget. Det är sträck från flygplan, även kallat contrails, eller kondensstrimmor om vi tar svenska.

En fråga som jag aldrig fått besvarad av er som tror på begreppet "chemtrails" är hur det kan vara ett mellanrum mellan planet och där chemtrails börjar synas. Om det "sprutas" ut från planet borde det synas direkt men det gör det icke.
Alltid ser det ut såhär från planen http://contrailscience.com/skitch/1053-A319KoralBlueSU-20120929-133910.jpg
Jag anser att svaret är såhär: http://www.airservicesaustralia.com/wp-content/uploads/contrails.png

Vad har ni chemtrails snubbar för teori på det?
Citera
2015-11-03, 19:16
Medlem
JustBecauses avatar
Det rä sorgligt att folk är så lättlurade. Som tror på allt de läser. Som blir övertygade till den milda grad att till och med fysiken trotsas.

Chemtrails ÄR en konspirationsteori. En teori utan ett enda handfast bevis. Bara hörsägen och youtubeklipp.

Men folk tenderar tro på sånt här, förmodligen av samma anledning som folk tror på ufon - för att de verkligen vill tro på det. För att känslan av att det är något spännande som de tror kan vara sant tar över förnuftet.
Citera
2015-11-03, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erak
Vad menar du IQgoldfish? Att alla typer av plan, och t.o.m. fåglar kan skapa contrails är klarlagt i tråden sedan länge.

Fåglar? Låter fräckt så visa film på det. Att allt kan skapa contrails i mån av rätt fart och rätt luftfuktighet är vi säkert eniga om men du svarar fortfarande inte på min fråga alls. Vi pratar här om plan som flyger i formationer av 2-8 st, som inte syns på radar och inte är svenska plan så vad är det för plan?
Citera
2015-11-03, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPfishbowl
Fåglar? Låter fräckt så visa film på det. Att allt kan skapa contrails i mån av rätt fart och rätt luftfuktighet är vi säkert eniga om men du svarar fortfarande inte på min fråga alls. Vi pratar här om plan som flyger i formationer av 2-8 st, som inte syns på radar och inte är svenska plan så vad är det för plan?

Belägg för formationsflygning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in