2015-11-02, 20:11
Medlem
peerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
AB var på väg hem till fru och barn, efter 2 års arbete. NB har inte träffat sin tonåriga dotter på många år, oklart varför.
IB har en liten son därhemma och istället för att ta honom med sig till Blomberg, lämnar hon honom för att "ta hand" om sin man. En kvinnas modersinstinkt och förbehållslösa kärlek är oftast väldigt stark och därför är det också smärtsamt att vara utan sitt/sina barn även kortare tidsperioder.
IB valde bort att se sitt barn växa upp. Och ja, det kan kallas för egoism eftersom hon låter sina egna behov gå före pojkens.

Hur vet du hur hennes resplaner såg ut och att hon planerade att inte åka och träffa sonen på länge? Enligt förhören håller hon ju tät kontakt med honom, definitivt tätare än vad AJ eller NB verkar ha gjort enligt deras utsago. Det där är så jävla smaklöst löjligt, att en kvinna är en dålig morsa när hon tar samma beslut som män i hennes närhet gör, men DE är minsann inte dåliga föräldrar. Kan inte avgöra om du än mer nedsättande mot kvinnor eller mot män, helt ärligt.

Återigen, helt ot, men blir så förbannad när folk ska hålla på och lägga så tydligt olika värderingar i mamma vs. barn och pappa vs. barn som om det vore någon slags naturlag att män är distanserade till sin avkomma och mammor måste vara bundna av någon slags evinnerlig kärlek.
2015-11-02, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bankomaten
Vet någon om det har ifrågasatts att allt har hunnits med på en timme?

All teknisk bevisning lutar åt att det är åklagade men tycker att det verkar så osannolikt att någon skulle kunna mörda någon så brutalt (med sexuellt motiv och onanerat), kört i väg henne och hunnit hem på en timme.

Och våga göra det halv sju när det är ljust i en lada där andra jobbar. Hur säkra är de på tidpunkten?

Får fan inte ihop detta heller!! Säkert genomförbart rent teoretiskt, men verkligheten och omständigheter runt denna är en annan sak.

Har det förresten nämnts något i fup om vittnesuppgiften som jag länkar till här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21262508.ab

Jag tänker på dom 2 bilarna som enligt vittnet ska ha kört i hög fart mot Martorp samma kväll som Lisa försvann.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Herre gud, har du erfarenhet att sitta och runka på jobbet ska jag inte störa. Inte alls,
Det handlar mer om vilken metod använts för att studera folkets runkningsvanor på jobbet. Om man frågat ett antal personer om brukar runka på jobbet så förstår jag att de flesta sagt nej. Men jag jobbat på ställen där anställda haft samlag med varandra på arbetstid så jag tror att mörkertalet för diskreta runkningar är ganska högt.
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Vad handlar detta spelet om egentligen? Vad går det ut på?

Inte ens detta kunde NB svara på idag:
- Det är ett av världens mest populära spel -.

Riktigt värdelöst påminner om League of Legends. Han menade säkert League of legends när han sa ett av världens mest populära spel.
Senast redigerad av henkess 2015-11-02 kl. 20:18.
2015-11-02, 20:13
Medlem
Ber om ursäkt om detta tidigare varit uppe i tråden, men den rinner iväg så pass snabbt att jag inte hinner följa med.

Är det någon tidning som mer detaljerat rapporterat vad polisen som hittade Lisa sa, samt rättsläkarens vittnesmål? Fanns väldigt stora hål i Aftonbladets rapportering kring detta.
Medlem
everythingiss avatar
Jag är inte en foliehatt, jag vill bara ha lite synpunkter på den här tidsplanen... finns det något som talar mot den här varianten? Jag är alldeles snurrig av alla tider hit och dit, men ni kanske har bättre koll på dem?

Någonstans blev Lisa mördad, men vad är det som säger att det måste vara där hon var upphängd? Jag tror det var Jan Olsson den pensionerade kriminalinspektören som sade att om Lisa hade hängts där så hade det funnits spår efter en vilt kämpande människa som avsätter spår på vägarna där hon hängdes.

Jag tror att hon var död eller medvetslös när hon hängdes upp där i slaktrummet... hon dödades möjligtvis där men då var hon redan medvetslös eller kraftigt försvagad av något slags våld, förmodligen strypt med det repet hon sedan hängdes upp med. Jag kan fortfarande inte släppa Irinas DNA på Lisas trosor. Jag är inte så säker på att hennes DNA kom dit genom kontaminering på Nerijus lem, ansikte eller händerna.

Det fanns tid för NB och IB att besöka slaktrummet när de kom tillbaka från Källby när de handlat där på söndagen efter klockan 20.00. Skulle det sedan vara så att de på tillbakavägen från Källby hämtade upp Lisa för att sedan åka till Martorp och gömma henne. Säg att Nerijus på något sätt hade övertalat Irina om att sätta sin mun mot Lisas trosor och att det då hamnade DNA från henne där. Det talas om blandat dna mellan Nerijus och Lisa... kan det vara sekret från Lisa och blod från NB som blandats? Om så är fallet har också ett sexuellt övergrepp skett då NB har fingrat på Lisas Könsorgan.

Pappan kom till cafét 20.30 så det fanns tid för dem att lasta Lisa i bilen på baksidan. Vad jag har fått fram i fuppen så anlände polisen först kl.23:30, och tiden mellan kl 20.00-23.30 så var det inte mycket aktivitet vid cafeet, så det fanns gott om tid för NB och ev IB att flytta kroppen fast det sker senare än pappans ankomst till cafeet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
De skador du refererar till är nog sådana skador som tillfogades henne när hon levde.

Enig med dig där. För att få in Lisa i det lilla skåpet, så ihopknycklad, med benen "felvända" har fordrat avsevärd fysisk våld. Jag tror den ingick i denna sadists verk, kronan på verket. Han fick chansen och gick all-in.
2015-11-02, 20:15
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
N berättade för en granne att han kände sig utpekad och oskyldigt misstänkt när han blev topsad för att han jobbade i ladan och hans DNA fanns överallt, alltså visste han att LH DNA skulle hittas i ladan och ihop med hans eget . Varför oroa sig för det annars, LH kunde ju lika väl blivit bortförd i en bil och mördats 3 mil bort. Han kände sig också tvungen att berätta för grannen att han sett en bil utanför Cafet den kritiska tiden( spelade han inte dataspel då? Han berättade också att han varit i affären men dör ändrade han tiden till en kvart tidigare .

Angående skåpet hon hittades i så fick hon inte plats det är därför det ligger kläder över bänken som är framför

Helt rätt, utan hans vetskap om mordet så hade "man" inte ens tänkt den tanken....

Han kommer falla i sitt eget grepp.
2015-11-02, 20:15
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror inte på plantering, däremot så är jag öppen för att NB inte var ensam, alternativt att det är AB som är skyldig.

Jag vidhåller dock, jag tror att NB är skyldig. Det hindrar mig inte ifrån att vara objektiv och resonera kring de enskilda bevisen så som de ser ut.

Jag tycker fortfarande att det är konstigt att det inte har hittats hår eller hudfragment från NB på någon plats, och särskilt inte på offret och hennes kläder. NB har hanterat offret i ett flertal moment och i NB:s bil hittades inte ett ynka spår efter offret.
Jag tycker det är jäkligt konstigt att NB's DNA inte finns på snöret kring Lisas hals när det verkar finnas på varenda snöre i hela ladan.
Kan han varit så medveten att han såg till att det var ett rent parti på Lisa och skar av bitarna han höll i? Eller tur?
Senast redigerad av Tomato 2015-11-02 kl. 20:18.
2015-11-02, 20:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det verkar inte som detta stämmer med benen, eftersom det sades flera gånger idag vid förhören med Rättsläkaren att: - Wennerholm: hon hade väldigt lite skador....., Rättsläkaren: ja.
Hade hon haft knäckta leder eller ben borde det väl rimligen ha nämnts idag vid just detta förhör.
Försvarets rättsläkare var ju inte lite spekulativ i det att hon utan att ha tagit del av hela rättsläkarprotokollet eller kriminalteknikernas undersökning, samt tittat på bilder som var `lite suddiga`
uttalar sig att `det går inte att utesluta sexuella övergrepp`och att hon kunnat varit vid liv över ett dygn.
Oseriöst så det förslår.
Ja, han sa ju det:
Citat:
Åklagaren fortsätter. Hon har inte mycket skador.
Jag tyckte hon var obehaglig att lyssna på, hon gav verkligen inte ett seriöst intryck.
2015-11-02, 20:17
Medlem
Intressant att alla media verkar citera den luriga och lögnaktiga MP:aren.
Har media inte lyssnat? Eller är det svensk smygrasism som gör att litauers ord är inte mycket värt medan en uppenbart falsk utsaga av en svensk militärmoderat med uppblåst självbild som är kompis med pappan är det? Han som smutskastar litauern trots att han inte känner honom? Varför gör han det?

Fråga: Jag förstår när man är ute såhär att man får olika områden. Du sa att här konstaterade du att det var en lögn. Där har ingen varit och letat.

Svar: Det var vad jag trodde där och då.

Svar: Vi var där hela torsdagen och vi kom dit fyra stycken fordon.

MP:arna står och stirrar på litauerna i 1-2 minuter ändå har de mage att påstå att det är litauerna som glor på dom. Det är ju tvärtom!! Snacka om rasistiskt uttalande.
Senast redigerad av nopomil 2015-11-02 kl. 20:20.
2015-11-02, 20:18
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag är inte en foliehatt, jag vill bara ha lite synpunkter på den här tidsplanen... finns det något som talar mot den här varianten? Jag är alldeles snurrig av alla tider hit och dit, men ni kanske har bättre koll på dem?

Någonstans blev Lisa mördad, men vad är det som säger att det måste vara där hon var upphängd? Jag tror det var Jan Olsson den pensionerade kriminalinspektören som sade att om Lisa hade hängts där så hade det funnits spår efter en vilt kämpande människa som avsätter spår på vägarna där hon hängdes.

Jag tror att hon var död eller medvetslös när hon hängdes upp där i slaktrummet... hon dödades möjligtvis där men då var hon redan medvetslös eller kraftigt försvagad av något slags våld, förmodligen strypt med det repet hon sedan hängdes upp med. Jag kan fortfarande inte släppa Irinas DNA på Lisas trosor. Jag är inte så säker på att hennes DNA kom dit genom kontaminering på Nerijus lem, ansikte eller händerna.

Det fanns tid för NB och IB att besöka slaktrummet när de kom tillbaka från Källby när de handlat där på söndagen efter klockan 20.00. Skulle det sedan vara så att de på tillbakavägen från Källby hämtade upp Lisa för att sedan åka till Martorp och gömma henne. Säg att Nerijus på något sätt hade övertalat Irina om att sätta sin mun mot Lisas trosor och att det då hamnade DNA från henne där. Det talas om blandat dna mellan Nerijus och Lisa... kan det vara sekret från Lisa och blod från NB som blandats? Om så är fallet har också ett sexuellt övergrepp skett då NB har fingrat på Lisas Könsorgan.

Pappan kom till cafét 20.30 så det fanns tid för dem att lasta Lisa i bilen på baksidan. Vad jag har fått fram i fuppen så anlände polisen först kl.23:30, och tiden mellan kl 20.00-23.30 så var det inte mycket aktivitet vid cafeet, så det fanns gott om tid för NB och ev IB att flytta kroppen fast det sker senare än pappans ankomst till cafeet.

Har tänkt samma sak, att man inte er några spår av skor. Ladan var inte särskilt ren och hon borde ha lämnat mer spår efter sig.

Med tanke på att han inte har nå märken av henne eller spår av kamp i ladan, så tror jag att hon dog rätt snabbt...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in